Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kada bi bh. građani imali neograničeno novca vozili bi Mercedes i slušali Halida i U2

Preuzmite sliku

Kada bi prosječni bosanskohercegovački građanin imao neograničeno novca na raspolaganju i ukoliko bi pri kupovini isključivo odlučivao na temelju kvaliteta, vozio bi Mercedes, išao na koncerte grupe U2, Dubioze kolektiv ili Halida Bešlića, te bi pio Tešanjski kiseljak.

Rezultat je to prvog bosanskohercegovačkog istraživanja QUDAL – QUality meDAL – DEEPMA koje je u ožujku ove godine provela švicarska organizacija ICERTIAS – International Certification Association GmbH sa sjedištem u Zűrichu putem web-ankete na uzorku od 1.200 bosanskohercegovačkih građana, korisnika interneta starijih od 15 godina.

Cjelokupno istraživanje QUDAL u Bosni i Hercegovini obuhvatilo je više od stotinu komercijalnih i nekomercijalnih kategorija (npr. najkvalitetnije mlijeko, najkvalitetniji automobil, najkvalitetnijeg domaćeg pjevača i sl.). Prvi rezultati ovog složenog istraživanja sada su obrađeni i dostupni za analizu.

Kako naglašavaju u ICERTIAS-u, istraživanjima QUDAL – QUality meDAL želi se popularizirati kvalitet i važnost kvaliteta. “Projektom QUDAL želimo skrenuti pažnju potrošača na to da imaju potpuno pravo živjeti kvalitetnije i zahtijevati na tržištu veću kvalitet za svoj novac”, ističu u ICERTIAS-u. Pravo na kvalitet i kvalitetniji život pogotovo je aktuelno danas, u trenutno iznimno zahtjevnom ekonomskom okruženju, zaključuju u švicarskom ICERTIAS-u.

Fokus na kvaliteti

Bosanskohercegovačke građane i građanke pitali su u QUDAL – QUality meDAL istraživanju što bi oni kupovali i šta bi koristili da im pri kupovini novac nije apsolutno nikakav problem te da pri odluci o kupovini i konzumaciji vode računa isključivo i samo o kvaliteti.

Istraživanje QUDAL – QUality meDAL daje stoga jednu posve novu sliku o Bosni i Hercegovini i bosanskohercegovačkom tržištu i otkriva razmišljanja bosanskohercegovačkih građana o vrijednostima i kvalitetu koji su im dostupni i na koji ih način oni prepoznaju i valoriziraju.

Istraživanje tržišta QUDAL ne mjeri stoga niti tržišne udjele (prodaju) niti snagu nekog brenda, već isključivo iskustvo i mišljenje samih potrošača o tome tko njima za određene kategorije nudi najveća razina kvaliteta u njihovoj zemlji.

Na koji način razmišljaju bosanskohercegovački građani kada je riječ o vrhunskom kvalitetu možda najbolje govori kategorija iz istraživanja QUDAL – Quality DEEPMA – “Obiteljski automobili”.

Mercedes, Madonna i Džeko najbolji

Bosanskohercegovačkim građanima u anketi QUDAL postavljeno je za ovu kategoriju sljedeće pitanje: “Navedite naziv proizvođača, odnosno ponuđača obiteljskog automobila koji po vašem osobnom iskustvu i mišljenju nudi apsolutno najveću kvalitetu na bosanskohercegovačkom tržištu:”

Najveći broj anketiranih na ovako postavljeno pitanje odgovorio je – ”Mercedes”.

Na pitanje o apsolutno najkvalitetnijoj glazbenoj grupi u svijetu najveći broj bosanskohercegovačkih ispitanika naveo je U2. U kategoriji najkvalitetnijeg glazbenog izvođača odnosno pjevača/pjevačice u svijetu na prvom mjestu smjestila se Madonna.

Nogometaš Messi pozicionirao se pak na prvo mjesto kao najkvalitetniji svjetski sportaš prema mišljenju bosanskohercegovačkih građana, dok je po mišljenju ispitanika u BiH, FK Barcelona najkvalitetniji sportski klub na svijetu (neovisno o tome o kojem je sportu riječ).

Kada je, pak, riječ o kvalitetu osoba, projekata, organizacija u Bosni i Hercegovini ispitanici u istraživanju QUDAL u kategoriji najkvalitetniji sportaš/sportašica u Bosni i Hercegovini na prvo mjesto stavljaju Edina Džeku, odnosno nogometni klub FK Željezničar u kategoriji najkvalitetniji bosanskohercegovački sportski klub (neovisno o tome o kojem je sportu riječ).

Kao najkvalitetniju glazbenu grupu u Bosni i Hercegovini najveći broj ispitanika u istraživanju QUDAL navodi grupu Dubioza kolektiv, dok u kategoriji najkvalitetniji pjevač/pjevačica u Bosni i Hercegovini najviše glasova daju Halidu Bešliću, priopćeno je.

U ostalim komercijalnim kategorijama istraživanja QUDAL kao ponuđače apsolutno najviše razine kvaliteta bosanskohercegovački građani navode naprimjer: Dukat (kategorija mlijeko); Nescafé (kategorija instant kafe); Fructal (kategorija sokova); Tešanjski kiseljak (kategorija gaziranih voda); Nivea (kategorija krema za lice); HP (laptopi); Nike (sportska obuća); Unicredit (banka); Grawe (osiguravajuća kuća), Visa (kreditna kartica) i dr. (Bljesak.info)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,