Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Glumci, sportisti, muzičari i mladi poručili vlastima: Je li mnogo ako želimo zemlju iz koje nećemo da idemo?

Preuzmite sliku

Glumci, sportisti, muzičari i mladi iz brojnih oblasti podržali su kampanju #necudaidem i bili dijelom snimanja videa kroz koji su progovorili o nezadovoljstvu ove populacije u Bosni i Hercegovini.

Nezadovoljstvo obrazovnim i zdravstvenim sistemom, stambenom politikom i političkom situacijom u zemlji samo su neke od oblasti koje se spominju kroz video koji je nastao kao rezultat zagovaračke inicijative #necudaidem koju je pokrenuo Institut za razvoj mladih KULT kako bi skrenuo pažnju predstavnika vlasti i nadležnih institucija na svakodnevne izazove mladih, problem masovnog odlaska ove populacije, ali i ponudio načine kojim je trenutno stanje moguće mijenjati.

Mladi kroz video govore o gorućim problemima i izazovima, razlozima masovnog odlaska ali i apeluju na predstavnike vlasti da poduzmu korake koji će u BiH kreirati ambijent u kojem će mladi htjeti živjeti, ali i u koji će se željeti vratiti.

Prema rezultatima Analize o položaju i potrebama mladih koju je 2013. godine objavio Institut za razvoj mladih KULT, od završetka rata do 2013. godine BiH je napustilo oko 150. 000 mladih.

Nakon 2013. godine objavljuju se sporadične analize nevladinih i međunarodnih organizacija koje ukazuju na kontinuirani rast broja mladih koji se odlučuju napustiti zemlju, ali se pojavljuje i određeni fenomen odlazaka cijelih porodica. Tako podaci pokazuju da je u 2016. i 2017. BiH napustilo oko 80.000 ljudi, a za samo 6 mjeseci 2019. godine 30.000. Mahom se govori o mladima.

Konačan cilj je motivisati nadležne na poduzimanje konkretnih mjera u rješavanju problema odlaska mladih sa kojim se BiH posljednjih godina suočava.

U okviru kampanje, u narednom periodu bit će organizovan niz aktivnosti kroz koje će se nastojati ponuditi rješenja za prevazilaženje nagomilanih problema u oblasti pitanja mladih.

Partneri kampanje su Historijski muzej Bosne i Hercegovine, Kreativna agencija Purple Key, Street Arts Festival Mostar, Univerzitet Džemal Bijedić u Mostaru, Udruženje građana „Agencija za razvoj i saradnju CEREBRA Banja Luka“, N1 televizija, Klix.ba, RSG Radio, Radio Antena Sarajevo, Radio MIX i Oslobođenje, Narodno pozorište Tuzla, JU „Centar za kulturu Zavidovići“.

Cjelokupan koncept kampanje zasnovan je po principu društveno-korisnog djelovanja koji omogućava saradnju nevladinog sektora, korporacija, privrednih subjekata, medija i svih drugih aktera koji žele dati doprinos u kreiranju povoljnije klime za život mladog čovjeka u BiH. (N1)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje