Subota, 20. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Čovjek po čijoj priči je snimljen film Jasmile Žbanić o Srebrenici: Neke stvari su pogrešno intepretirane

Preuzmite sliku

Hasan Nuhanović, autor djela po kojem je nastao film “Quo vadis, Aida”, bosanskohercegovačke rediteljke Jasmile Žbanić, iskazao je nezadovoljstvo povodom, kako on kaže, pogrešnih interpretacija u filmu.

Film bh. rediteljke Jasmile Žbanić nastao na osnovu knjige Hasana Nuhanovića prikazan je na filmskom festivalu u Veneciji. Zanimljivo je da su rediteljica i Nuhanović prekinuli saradnju zbog kako je Nuhanović naveo “spornih dijaloga koji se tiču njegove porodice”.

Nuhanović, kojem su tokom genocida u Srebrenici ubijeni roditelji i brat, danas je iznio svoje viđenje određenih scena iz filma.

Do pada Srebrenice radio je kao prevodilac za pripadnike UNPROFOR-a u ovoj „zaštićenoj enklavi“ UN-a. Objavio je brojne članke o genocidu u Srebrenici, s fokusom na ulogu međunarodne zajednice u ovim događajima.

Nuhanovićevu objavu na Facebooku prenosimo u cijelosti:

“Za ovo vam treba nekoliko minuta. Klik na autentični snimak na YouTubeu, klik na scenu iz igranog filma, “Quo vadis, Aida”.

Jedna scena iz fima u poređenju sa scenom iz realnosti.

Imao bih više puno ozbiljnijih zamjerki u vezi drugih scena, ali hajde da uporedimo ove dvije. U ovoj na YouTube, iz 1995. premotajte na 6 minuta i 17 sekundi da biste je uporedili sa scenom iz filma, čiji je link dole ispod.

Ne miješam se u umjetničku kreaciju, ali želim naglasiti da su pripadnici srpskih snaga u interakciji sa holandskim UNPROFOROM, tih dana glumili gospodu koja poštuje Ženevsku konvenciju. Ne viču, ne ponašaju se bahato, dok su izvan njihovog vidokruga ubijali ljude stotinak metara od baze UN-a (u nekim momentima i na njihove oči što mislim da se NE nalazi u filmu, a trebalo se naći).

Uporedite ove dvije scene isključivo radi toga da biste mogli vidjeti razliku izmedju dokumentarnog snimka i onoga što je scena u kojoj ovog četnika glumi Emir Hadžihafizbegović. Dakle, dokumentarni dio premotati na sekvencu od 6 minuta i 16 sekundi.

Nije poenta filma trebala biti u bahatosti srpskih snaga prema UNPROFORU, već u jednoj promišljenoj radnji srpske strane da svijetu prikaže jedno civilizirano lice, dok Bošnjake ubija, strijelja, kolje, istovremeno dok se UNPROFOR bavi sobom.

Hajde tamo, lijevo, sve kulturno, civilizirano dok žrtva ne stane pred mitraljeze. A onda su, u čemu je učestvovao sadašnji premijer RS, krajem 1995. i početkom 1996. prekopali masovne grobnice.” (Tuzlanski.ba)

 

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje