Ponedjeljak, 21. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

CCI: Rezultati rada Vlade i Parlamenta FBiH pokazali političku nestabilnost i neefikasnost

Preuzmite sliku

Centri civilnih inicijativa (CCI) objavili su rezultate monitoringa rada Vlade i Parlamenta Federacije BiH u prvoj polovini 2016. godine, koji je pokazao političku nestabilnost i neefikasnost aktuelne vlasti u ovom bh. entitetu, javlja Anadolu Agency (AA).

Politička nestabilnost u Federaciji BiH postala je stalna kategorija. Uskostranački i lični interesi, koji se po pravilu pakuju u formu nacionalnih, čine nemogućim bilo kakav duži period političke stabilnosti i rada posvećenog opštem društvenom dobru. Nakon svega par mjeseci stabilnosti, krajem 2015. godine, i probuđene nade da će se vlast zaista koncentrisati na reformsku agendu, euroatlanske integracije i rješavanje problema građana, u 2016. smo ponovo svjedoci međusobnih sukoba unutar vladajuće koalicije. Vlada ne funkcioniše kao jedinstven harmoničan organizam, nego je na djelu uobičajen metod vladanja u BiH, u kojem svaka stranka ima ‘svoja’ ministarstva. Sve se to odražava na rezultate rada vlasti. Naročito Parlamenta, u kome sva neusaglašenost u samom startu, proizvodi probleme u finalizaciji posla i samom funkcionisanju institucija“, kazala je Ana Lučić, koordinatorica za medije CCI.

Lejla Deronja Suljić, konsultantica za monitoring rada Parlamenta FBiH, istakla je da su problemi unutar vladajuće koalicije povremeno u prvom kvartalu 2016. godine doveli do velikog broja odgađanja sjednica i prekidanja rada.

Uz sedam održanih zasjedanja Predstavničkog doma Parlamenta FBiH, bilježimo i pet neuspjelih pokušaja da se održi sjednica. I u Domu naroda, koji je održao 13 zasjedanja, bilježimo četiri neuspjela pokušaja da se održi sjednica. Još pet sjednica u oba ova tijela su prekinuta u toku rada. Posljedice ovakvog rada direktno su se odrazile na efikasnost i produktivnost u posmatranom periodu. Konačni rezultat je znatno slabija produktivnost u odnosu na prethodni saziv. Predstavnički dom Parlamenta FBiH u prvih šest mjeseci 2016. godine, razmotrio je 67 mjera što je za 33 mjere manje od rezultata prethodnog saziva. Razlika kod Doma naroda je manja, ali je rezultat ipak negativan. Razmotrene su 84 mjere što je za 14 manje u odnosu na prethodni saziv iz prve polovine 2012. godine”, rekla je Deronja Suljić.

Ona je dodala da je pad produktivnosti u drugom kvartalu za čak 50 posto, u zakonodavnoj sferi, rezultirao time da je Parlament FBiH za prvih šest mjeseci 2016. realizovao tek 15 zakona. Zanimljivo je kako Parlament FBiH ima izuzetno visok procenat poslanika koji su profesionalizovali svoj mandat. Tako su na platnom spisku Parlamenta 83 od 98 poslanika u Predstavničkom domu, te 47 od 54 u Domu naroda. Ono što je pozitivno u radu Parlamenta FBiH je transparentnost koja je na zadovoljavajućem nivou.

Kada je u pitanju rad Vlade Federacije BiH, Denis Telić, konsultant za monitoring ovog dijela vlasti, naglašava da je koordinacija u radu Vlade i Parlamenta u kontinuitetu loša.

“Federalni parlament je jedina zakonodavna institucija u zemlji koja ne prati intenzitet i produktivnost vlastite Vlade. Usporenu pripremu zakona od strane Vlade, prati još tromija reakcija Parlamenta. U prvih šest mjeseci 2016. godine Vlada je utvrdila 42 različita zakona, od čega 30 u formi prijedloga. Parlament je u potpunosti usvojio tek deset od tih zakona”, rekao je Telić i nastavio:

Vlada FBiH u prvoj polovini ove godine bilježi najveću produktivnost u posljednjih šest godina. Sa 1.646 razmotrenih mjera Vlada je ostvarila 20 posto veću produktivnost nego u prvoj polovini 2014. godine, koja je do sada imala najbolji rezultat. Međutim, kvantitet ne rađa i kvalitet, pa broj najznačajnijih mjera, kojima se sistemski rješavaju problemi, ne prati opštu produktivnost. Ukupno utvrđena 42 zakona su za 18 posto manje od realizovanog u 2012. godini, a za čak 45 posto manje od broja utvrđenih u prvoj polovini 2014. Kada se tome doda skroman rezultat po pitanju utvrđivanja strategija, vidimo da Vlada u svom radu nije bila koncentrisana na probleme građana i njihovo rješavanje.”

Vrijedi istači da je Vlada FBiH od 12 strategija iz svog programa rada za ovu godinu usvojila tek jednu. Uz to kasnila je sa usvajanjem programa rada, te je nastavila sa kršenjem Ustava FBiH, to je u dva navrata konstatovao Ustavni sud. Tome treba dodati i činjenicu, koju je utvrdio Federalni revizor, a to je da su određena ministarstva nastavila sa kršenjem određenih zakona i podzakonskih akata.

Zbog svega navedenog iz CCI-a izrazili su žaljenje i uputili apel akterima na političkoj sceni u cijeloj BiH na povratak na reformsku agendu, ispunjavanje uslova na putu euroatlanskih integracija, na izgradnju povjerenja i međusobnog razumijevanja i na stavljanje ključnih problema građana u fokus.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje