Utorak, 23. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

BiH se zadužuje kod Rusa za autoput Sarajevo-Beograd: Trasa kroz Brčko distrikt koči izgradnju

Preuzmite sliku

U Sarajevu danas je održan sastanak zvaničnika entitetskih i državnih institucija Bosne i Hercegovine o nastavku i ubrzavanju realizacije projekta izgradnje autoputa Sarajevo – Beograd i definisanje trase kroz Brčko distrikt, javlja Anadolu Agency (AA).

Sastanku u zgradi institucija BiH su prisustvovali ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović, premijer entiteta Federacije Bosne i Hercegovine (FBIH) Fadil Novalić i premijer entiteta Republika Srpska Radovan Višković, kao i direktor Autocesta FBiH Elmedin Voloder, direktor Autoputeva RS Dušan Topić, gradonačelnik Brčko distrikta Esad Kadrić, predsjednik Skupštine Brčko distrikta Siniša Milić, prvi zamjenik visokog predstavnika i supervizor za Brčko distrikt Michael Scanlan i šef Ureda koordinatora u Vijeću ministara BiH Miroslav Gavrić.

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović rekao je da je glavna tema sastanka bila trasa autoputa kroz Brčko distrikt s obzirom da još uvijek ne postoji saglasnost o istoj.

“Trenutno je Brčko distrikt od strane svog Zavoda za projektovanje i izgradnju dobio pet ili šest varijanti trase autoputa i predložio jednu od razmatranih varijanti. Predstavnici vlasti Brčko Distrikta nisu se usaglasili oko predložene varijante, koja je u odnosu na varijantu koja je predviđena planskom dokumentacijom mnogo duža”, rekao je Mitrović.

Dodao je da je planskom dokumentacijom dužina autoputa kroz Brčko distrikt oko 31 kilometar, dok su druge razmatrane varijante Zavoda dužine oko 54 kilometara.

Dodao je da u ovom trenutku razmatranja u Brčko distriktu ne postoji saglasnost, zbog čega je na sastanak pozvao entitetske premijere i direktore autocesta s obzirom da se kontakt tačke autoputeva spajaju u Brčko distriktu.

Dodao je jedna od varijanti da se angažuje nezavisna kuća koja ima reference, dok je druga da se uradi revizija postojećih rješenja trasa autoputa kroz Brčko distrikt u koju bi se uključili eksperti i predstavnici autocesta oba entiteta.

“Konačna odluka oko izbora trase autoputa pripada Brčko distriktu. Pitanje finansiranja je sljedeće pitanje koje će se razmatrati. Postoji zainteresovanost oba entiteta za finansiranje ovog dijela autoputa”, dodao je Mitrović.

Istakao je da Bosnu i Hercegovinu treba posmatrati u kontekstu toga šta su entiteti uradili, ističući da je na trasi autoputa od Rače prema Sarajevu RS uradio svoj dio, koji se odnosi na dvije etape: Rača-Bijeljina i Bijeljina-Brčko.

“U ovom trenutku FBiH zaista kasni s definisanjem trase autoputa prema Tuzli i od Tuzle do Zavidovića, zatim i Žepča gdje se spaja na koridor 5c”, objasnio je državni ministar komunikacija i prometa.

Podsjetio je da je u početku rok realizacije projekta izgradnje autoputa bio pet godina, ali je istakao da je zbog neusaglašavanja u ovom trenutku teško predvidjeti koliko će radovi još trajati.

“Mislim da jedan od ključnih problema može biti problem koji se dešava s Brčko distriktom. Sama trasa predviđa spojne tačke s entitetima. Sljedeće pitanje je pitanje finansiranja. U ovom trenutku finansiranje koje je bilo ponuđeno od Turske, ponuđeno je finansiranje od jedne ruske državne agencije. To je praktično bio zadatak turske Vlade da obezbjedi finansiranje. Ponuđeni su određeni uslovi, mislim da su u ovom trenutku počeli razgovori oko uslova samog finansiranja kredita ruske državne agencije”, rekao je Mitrović.

Na kraju je zaključio da aktuelna politička situacija utiče na realizaciju projekta izgradnje autoputa Sarajevo-Beograd , ali i sam način organizacije države.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje