Subota, 20. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

BiH prva u regiji po kvaliteti usluga

Preuzmite sliku

Iz godine u godinu BiH se nalazi na dnu gotovo svih lista kojima se mjeri uspješnost država u različitim sferama, od ekonomije do obrazovanja.

Godina koja je iza nas nije bila ništa bolja – BiH i dalje zaostaje za većinom zemalja u regiji, a izrazito zaostaje za evropskim prosjekom. Prema podacima Eurostata, BiH je druga najsiromašnija zemlja u Evropi. Ta statistička agencija navodi kako niži standard imaju jedino građani Albanije. U vrhu smo i po korupciji, lošem zdravstvu, školstvu... Ipak, na jednoj listi našli smo se u samom vrhu, ali onom pozitivnom.

Naime, BiH je ove godine na prvom mjestu prema kvaliteti usluga na prodajnim mjestima među zemljama regije, pokazalo je istraživanje “Regionalna usluga – GUEST” agencije Heraklea u suradnji s agencijama iz regije, piše Večernji list BiH.

Rezultati po državama

Riječ je o 14. istraživanju kvalitete usluga u regiji, koje je od 1. juna do 8 .jula provela hrvatska agencija Heraklea u suradnji s agencijama za tajnu kupovinu iz BiH, Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Slovenije i Srbije. Najbolji rezultat ove godine ostvarila je BiH – 87,67%, ostvarivši, u odnosu na prošlu godinu, porast od 10,21%. Na drugom je mjestu Slovenija s rezultatom od 81,03% i porastom od 5,19% u odnosu na 2021., a na trećem S. Makedonija s porastom od 7,08%. Hrvatska je s Crnom Gorom i Srbijom ispod ovogodišnjeg prosjeka, koji iznosi 75,29%, te je zauzela četvrto mjesto s rezultatom od 72,47%. Na petom je mjestu s rezultatom od 71,24% Crna Gora, a Srbija je ove godine ostvarila pad od 1,35% i s rezultatom od 67,92% je na šestom mjestu te se istaknula s najviše područja za unaprjeđenje.

Tajni kupci mjerili su osnovne elemente dobre, odnosno kvalitetne usluge, poput pozdrava, utvrđivanja potreba/želja kupaca, poznavanja proizvoda, nuđenja dodatnog proizvoda te zahvale na posjetu, prema akronimu engleske riječi GUEST (gost) za greet, understand, explain, suggest, thank. Kategorija koja je u svih šest zemalja regije ostvarila najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina, je kategorija poznavanja proizvoda, koja je ostvarila najbolji ukupni rezultat od 94,39% i bilježi porast od 1,17% u odnosu na prethodnu godinu. Najlošije rangirana kategorija, kao i prethodnih godina, je nuđenje dodatnog proizvoda, koja je ostvarila rezultat od samo 48,38%, iako je zabilježila najveći rast u odnosu na prethodnu godinu – za 12,84%.

Promatrano po djelatnostima, istraživanje je pokazalo da se i ove godine najviše istaknula autoindustrija s rezultatom od 84,42%, iako s najvećim padom kvalitete usluga za 7,25% u odnosu na prošlu godinu. Maloprodaja se, već niz godina za redom, ističe kao djelatnost s najviše područja za unaprjeđenje, a ove godine ostvarila je rezultat od 70,70% te pad u kvaliteti usluge u odnosu na prethodnu godinu za 2,36%. Pad u odnosu na prethodnu godinu zabilježen je još i kod uslužnih djelatnosti za 0,19%, na 81,50%. Najveći porast, za 5,37%, na 75,49%, zabilježen je kod banaka.

Veliki napredak

Da je BiH napredovala, najbolji su pokazatelj podaci iz 2019., kad smo se nalazili na pretposljednjem, petom mjestu liste. U istraživanju te godine BiH je s rezultatom od 69,83% zauzela peto, tj. pretposljednje mjesto, zabilježivši porast od 12,94% u odnosu na godinu ranije, gdje je bila na posljednjem mjestu. S najboljom uslugom u regiji 2019. istaknula se Slovenija ostvarivši rezultat od 83,44% i porast od 7,84%. S najviše područja za unaprjeđenje i s padom od čak 15,41% istaknula se Crna Gora koja je ostvarila rezultat od 55,18%.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,