Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

BiH: “Plavi telefon” od početka godine zabilježio 5.300 poziva i 300 upita preko interneta

Preuzmite sliku

“Plavi telefon”, savjetodavna linija za djecu i mlade, nudi mogućnost besplatnog psihološkog savjetovanja za sve građane Bosne i Hercegovine kojima je potrebna pomoć i podrška kako bi prevazišli probleme s kojima se suočavaju, javlja Anadolu Agency (AA).

Plavi telefon je do danas zaprimio preko 26.500 poziva, a od početka 2021. godine odgovorili su na preko 5.300 poziva i 300 upita putem chat i e-mail savjetovanja.

“Djeca i odrasli najčešće su se obraćali zbog problema sa mentalnim zdravljem, a teme o kojima su pričali su depresija, usamljenost, strah i anksioznost te suicidalnost. Takođe, obraćali su nam se i zbog tema nasilja i zlostavljanja pri čemu je najzastupljenije emocionalno i fizičko nasilje. Važno je napomenuti i da je u 2021. godini bilo ukupno 13 prijava sumnji na nasilje nad djecom, što je duplo više u odnosu na čitavu prethodnu godinu. Najveći broj prijava odnosio se na nasilje u porodice, ali imali smo i prijava sumnji na nasilje i uznemiravanje putem interneta”, saopšteno je iz Udruženja “Nova generacija” iz Banjaluke koje je uslugu “Plavi telefon” pokrenulo 2013. godine.

Dodaju da vjeruju da je kriza uzrokovana pandemijom COVID-19 u značajnoj mjeri uticala na porast broja prijava nasilja.

“Ograničenje kretanja, izolacija, gubitak prihoda, visok nivo stresa i anksioznosti povećala su vjerovatnoću da građani budu izloženi različitim oblicima nasilja. Svjesni posljedica koje nasilje može da ima na psihičko i fizičko zdravlje žrtvava kreirali smo informativnu kampanju ‘Niste sami'”, navodi se u saopštenju.

U okviru kampanje kreirana su tri video uratka kojim žele da ohrabre djecu, ali i odrasle osobe da potraže pomoć i podršku.

“Želimo da znaju da nisu sami, da ne moraju trpiti nasilje i da postoji mjesto gdje se mogu obratiti za pomoć. Naš tim savjetnika je dostupan svakim radnim danom od 09 do 22 časa, putem besplatnog broja 080 05 03 05 ili putem četa ili e-maila na stranici www.plavitelefon.ba”, navodi se u saopštenju.

Prilikom zvanja nije potrebno ostavljati lične podatke, a pozivi su besplatni bez obzira na mrežu iz koje ih osobe pozivaju. Aktivnosti koje sprovodi “Plavi telefon” dio su regionalnog projekata ” Ublažavanje socio-ekonomskog uticaja COVID-19 na djecu na prostoru Zapadnog Balkana i Turske”, kojeg finansira Europska unija i UNICEF Bosna i Hercegovina.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,