Četvrtak, 28. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

BiH do mora vodi jedna od najlošijih i najopasnijih cesta u cijeloj regiji

Preuzmite sliku

Raspadom Jugoslavije, gledajući na karti danas nezavisne države BiH, Neum se kao “klin zabio” u Hrvatsku koja ga s dvije strane okružuje kopnenom, a s jedne pomorski.

Jedina cestovna povezanost Neuma s unutrašnjosti BiH vodi preko zasigurno najopasnije ceste u BiH te, prema tvrdnja nekih saobraćajnih stručnjaka, jedne od opasnijih u regiji, ceste preko Svitave, piše Večernji list BiH.

Od kada je Republika Hrvatska ušla u EU, na granici Hrvatske su uvedene sistemske kontrole koje mnogo usporavaju putovanje u odnosu na prije.

Tako je ekipa Večernjeg lista početkom aprila, u predsezoni, krenula na put u Neum magistralnom, te cestom preko Svitave, iako je ona mnogo lošija i duža za dvadesetak kilometara, kako bi se uvjerila koliko je vremena potrebno do odredišta.

Krenuvši iz Mostara magistralnom cestom dugom 75 kilometara do Neuma, za 40-ak minuta stigli smo na prvi granični prijelaz Doljani na kojem smo morali čekati dvadeset minuta iako je ispred nas bilo samo šest vozila i jedan motociklist.

Vožnja kroz Republiku Hrvatsku do izlaza na graničnom prijelazu Klek trajala je oko pola sata.

Na graničnom prijelazu Klek na izlazak iz Republike Hrvatske čekali smo oko desetak minuta, poslije čega smo vrlo brzo ušli u Neum nakon sat vremena i četrdeset minuta vožnje, piše Večernji list BiH.

  • Na povratku iz Neuma krenuli smo na cestovni pravac M17.3, poznatiji kao cesta preko Svitave, koji je izgrađen 70-ih godina prošlog stoljeća, dug 45 kilometara, prosječne širine tri metra i ograničenja brzine 40 km na sat.

    Vozeći se kroz sela neumskog zaleđa Kiševo, Babin Do, Moševići, Gradac…, cesta je relativno dobra i prilično ravna sve do izlaska iz sela Prapratnica, kad se sužava na širinu od 3 metra, a na nekim dionicama još za pola metra.

    Nakon dvadeset i pet minuta vožnje, što ravnom što zavojitom cestom, gdje se morate izmicati na makadam ako vam automobil ide u susret, stižemo u mjesto Hutovo koje se nalazi na pola puta, koje je prije nešto više od polja stoljeća bilo središte ovog dijela BiH dok još Neum nije ni “postojao”, a danas izgleda sablasno i pusto.

    Od Hutova se dalje vozite uskom i zavojitom cestom koja se u mjestu Cerovica razdvaja na još lošiji regionalni pravac R426 koji vas zavojitom cestom, punom rupa, dužine desetak kilometara spušta do jezera Svitava pored kojeg se ravnom cestom vozite do mjesta Dračevo, gdje se nakon sat vremena “ukaže” magistralna cesta M17 kojim se do Mostara vozite još četrdesetak minuta.

    Tako da i tom cestom putovanje isto vremenski traje kao i onom kojom smo stigli u Neum, ako imate sreće da promet nije gust i da nisu kamioni ispred vas, koji često koriste tu cestu kako bi zaobišli granični prijelaz.

    Bosna i Hercegovina ima izlaz na more, ali nema cestu do njega, a gradnja ceste Stolac – Neum, koja je počela prije tridesetak godina, a ovih dana ponovno je intenzivirana, za žitelje Neuma bila bi “cesta života”, a za turiste koji posjećuju Neum “cesta spasa”.

    Ne bi se moglo sa sigurnošću reći ko je s većim nestrpljenjem očekuje jer je Neum omiljeno ljetovalište brojnih građana Bosne i Hercegovine. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,