Srijeda, 30. Septembra 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Zavirite u jednu od najmodernijih fabrika na svijetu

Na ivici jednog od najbolje sačuvanih srednjovjekovnih gradova u Evropi nalazi se jedna od najmodernijih svjetskih fabrika.

Postrojenje BMW grupe u Regensburgu u Njemačkoj proizvelo je oko 320.000 vozila u 2018. Iz BMW-a kažu da je upotreba novih tehnologija – poput robotike, 3D printanja i pametne analize podataka – smanjila vrijeme potrebno za uvođenje novih aplikacija za 80 posto i reducirala probleme s kvalitetom za 5 posto.

Postrojenje – koje je Svjetski ekonomski forum opisao kao “fabrika budućnosti” – na čelu je onoga što se naziva “Industrija 4.0”.

Riječ je o novoj faze industrijske revolucije koja se u velikoj mjeri fokusira na međusobnu povezanost, automatizaciju, mašinsko učenje i obradu podataka u stvarnom vremenu.

Pametne fabrike poput ove mogle bi doprinijeti sa 1,5 hiljada milijardi dolara globalnoj ekonomiji u naredne tri godine, prema procjenama konsultantske firme Capgemini.

  • Najbolje tek dolazi

    Mnogo toga tek dolazi: konsultantska firma je saopštila da proizvođači koje je intervjuisala 2019. planiraju da kreiraju 40 posto više ovakvih fabrika u narednih pet godina.

    – Karakteristika pametnih fabrika je način na koje koriste nove tehnologije i nove ideje, kako bi podigli inovacije na sljedeći nivo – rekao je Frank Bachmann, upravnik BMW-ove fabrike u Regensburgu.

    U ovoj fabrici ima više od 3.000 povezanih mašina, robota i autonomnih sistema transporta.

  • Prilagođena platforma „Interneta stvari“ povezuje ove alate s materijalima i dijelovima, koji od samog početka dobivaju laserski ispisane naljepnice – što omogućava analizu i praćenje informacija na svakom koraku.

    To znači da se mogu detektovati bilo kakvi problemi. Na primjer, ako sistem otkrije čudne zvukove, obavijestit će mehaničare i problem se može odmah riješiti.

    Pametni ljudi

    – Pokušavamo predvidjeti stvari, razumjeti ih na reaktivan način, kako bismo učinili budućnost sigurnijom, lakšom, i kako bismo pravili još bolje automobile – rekao je Bachmann.

    On vjeruje da uspjeh fabrike nije povezan samo s tehnologijom, već u tome kako integriše tehnologiju i ljudsku radnu snagu.

    – Pametnom fabrikom upravljaju pametni ljudi – zaključuje on.

  • Ovo nije prvi put da je upravo auto-industrija zaslužna za modernizaciju proizvodnje.

    Henry Ford je kreirao prvu pokretnu traku za sklapanje 1913. koja je drastično smanjila ljudske sate potrebne da se sastavi automobil Model T – sa 12,5 sati na 6.

    No, nova generacija proizvodnje neće se samo dešavati u proizvodnim halama, već i na računarima i u oblaku (cloud).

    Potrebne nove vještine

    Jedan od najvećih problema za kompanije bit će radna snaga, odnosno radnici koji će biti obučeni da rade u skladu sa zahtjevima 4.0 industrije i najnovijih tehnologija.

    Da bi podigli vještine radnika na novi nivo, stručnjaci predlažu proizvođačima da razviju efektivne metode učenja, naprimjer kroz gaming, odnosno virtualne igre. (Biznisinfo.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje