Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Uslovi rada u Amazonu su surovi, a otkazi prijete za svaku sitnicu: “Radimo kao roboti, pod ogromnim pritiskom”

Preuzmite sliku

Ako mislite da vam je posao težak, razmislite dvaput da li je zaista tako. Magacioneri u Amazonu moraju da skeniraju 30 proizvoda u minuti, a smjena im traje 12 sati

Jedna od radnica u magacinu kompanije Amazon, Rina Kamings, jednom nedjeljno je radila tri dvanaestosatne smjene, u njujorškom skladištu JFK8. Njen posao bio je da prekontroliše i skenira 1,800 paketa u satu, odnosno 30 u jednoj minuti.

Upravo ovi radnici, zaposleni u magacinu, pomažu kompaniju da svake godine, posebno uoči praznika, ostvari rekordni broj poslatih paketa, odnosno izvanrednu prodaju. Brza isporuka je Amazonu donijela zaradu u iznosu od 87 milijardi dolara, u četvrtom kvartalu 2019, što je uvećalo i račun prvog čoveka kompanije, Jeffa Bezosa, za 12,8 milijardi dolara.

Amazon je nedavno potpisao i novi ugovor o gradnji još jednog njujorškog magacina, koji će se prostirati na više od 40.000 metara kvadratnih. Ali, ova vijest ne usrećuje sve. Na jednoj strani su zadovoljni šerholderi Velike jabuke, a na drugoj – napaćeni magacioneri, među kojima je i mnogo žena, piše Telegraf.rs.

Primera radi, u novembru, odnosno u pretprazničnoj atmosferi, Kamings je bila jedna od 600 radnika iz magacina Amazona, koji su potpisali peticiju da se zaposlenima obezbjede bolji uslovi rada. Oni traže od rukovodioca kompanije da uvede 2 pauze od po 15 minuta, i jednu dužu od pola sata.

Osim toga, apluju na visoki stepen povreda na radu, koji je čak tri puta veći nego u ostalim nacionalnim prosječnim magacinima, ustanovila je organizacija “Occupational Safety and Health Administration”.

– Postoje dani kada pomislim kako sam samo prepuštena božijim rukama – kaže Rina Kamings, i dodaje da je jedina novina koju je Amazon uveo, nakon što je vijest o povredama postala javna, instaliranje monitora koji bi trebalo da radnicima pošalju poruku kako, eto, kompanije motri i misli na njih.

Kamings kaže da Amazon sumnja u procjene OSHA-e, ali da je to samo način da izbjegnu odgovornost. Povrede se i dalje dešavaju, posebno na pokretnim trakama. Ako se desi da je u pakovanju neka tečnost, koja se prospe na traku, oni moraju da zaustave proces i očiste traku, a onda ponovo žure da se vrate u proces skeniranja i proslijeđivanja jer su uvek knap s vremenom.

– Ljudi stalno dobijaju otkaze, bukvalno i zbog sitnica – kaže ona.

Konkretno ova devojka, Rina Kamings, ima problem s vidom i zato po zakonu mora da ima povlaštene uslove rada, međutim, ona kaže da je menadžeri stalno prebacuju na odeljenja za koja nije sposobna. Jedan od njih me je pitao da li sam sigurna da ne vidim? Njen savjetnik je poslao sve dokaze i upute nadležnim službama radi boljih uslova rada, ali su oni ingorisani.

Raymond Welles je radio na pakovanju od oktobra 2018. do novembra 2019, a od njega se očekivalo da spakuje 700 artikala u jednom satu. Oni koji ne ispune kvotu – dobijaju otkaz.

– To je jedino o čemu brinu. Nimalo ih ne zanimaju zaposleni, već samo roboti – kaže Welles, i dodaje da se mnogo puta zbog posla osjećao loše, ali kad ode kod doktora, on mu da aspirin i pošalje nazad na posao. Njegov kolega, Juan Espinosa, dao je otkaz zbog surovih uslova rada.

– Moj zadatak je bio da slažem pakete na police, i to 400 za 60 minuta. Nisam mogao da izdržim. Ja sam ljudsko biće, a ne robot – ističe Espinosa.

Njihov rad ne prate menadžeri, već algoritmi. Kompjuter sve snima, tako da nema šanse za “hvatanje krivih linija”. Ako naprave malo veću pauzu između slaganja artikala, algoritam to detektuje, na osnovu toga se obradi izvještaj, a radnik dobija otkaz. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,