Četvrtak, 23. Maj 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Sa odlascima u inostranstvo i pivarima manja zarada

Bruto dobit Banjalučke pivare a.d. Banja Luka pala je u 2018. na 2,5 miliona KM, a što je posljedica rastućih cijena materijala i ubrzanih ulaganja u razvoj poslovanja, izvještava Indikator.ba.

Poslije niza godina postepenog rasta obima i prihoda od prodaje, Banjalučka pivara je prošle godine zabilježila pad prodaje od oko 2 posto na 472 hiljade hektolitara. Ovo je pratilo i pad prihoda od prodaje za oko 3 posto.

– Osnovni razlog za ovo leži u generalno nepovoljnim uslovima na tržištu. Prije svega, vrlo kišoviti početak ljeta uzrokovao je opšti pad prodaje piva na ukupnom tržištu i ta izgubljena prodaja se nije uspjela značajno nadoknaditi uobičajeno visokim obimom prodaje u vrhu sezone. Drugo, i dalje vidimo smanjenje kupovne moći potrošača, kao i vrlo realan odliv velikog broja radno sposobnog stanovništva, koje značajni dio godine provodi radeći van zemlje ili se čak potpuno seli u inostranstvo. Ovi faktori utiču na smanjenje tržišta piva, pri čemu nelojalno obaranje cijena, koje vrši konkurencija, predstavlja dodatni pritisak na smanjenje prodajnih cijena proizvoda, navodi u zabilješci uz finansijski izvještaj, Nicholas Penny, direktor Banjalučke pivare.

Na drugoj strani, društvu su dobro došle nešto niže ili stabilne cijene ulaznih komponenti proteklih nekoliko godina, što znači da je uspjelo da poboljša zaradu i fokusira se na razvoj.

– Ova situacija se brzo preokrenula u 2018. godini zbog rastućih cijena nafte i manjka pivarskog slada u srednjoj Evropi. U poređenju sa istim periodom prošle godine, troškovi direktnih materijala su porasli za gotovo 10 posto, kao i troškovi zaposlenih, pri čemu su troškovi održavanja i prevoza porasli za više od 10 posto. Porast cijena će se većim dijelom odraziti na društvo i u 2019. godini, navodi Penny.

Uprkos teškim tržišnim izazovima, Banjalučka pivara je nastavila sa ulaganjima u razvoj. Najvažnije aktivnosti odnose se na razvoj Nektar brenda na izvoznim tržištima, naročito u Srbiji i Hrvatskoj.

– Već smo svjedoci dobre prihvaćenosti brenda na ovim tržištima i namjera nam je da, kratkoročno, nastavimo sa priličnim ulaganjima da bismo izgradili dugoročni uspjeh, naglasio je Penny.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,