Nedjelja, 5. Decembra 2021.
Tuzlanski.ba logo

RS na lobiranje izdvaja milione, a BiH na državnom nivou niti jednu KM

Preuzmite sliku

Dvije milijarde američkih dolara privredna komora Srbije izdvojila je za lobiranje u Americi.

Među kontaktima navode se i imena američkih zvaničnika Matthew Palmera i Richarda Gernella. Milionske iznose za lobiranje troši i Republika Srpska, dok BiH na državnom nivou ne izdvaja nijednu konvertibilnu marku. Ko za koga lobira, ko je čiji interes, i zbog čega BiH nema interes ? Da li su dio kolača od dva miliona dolara izdvojenih za lobiranje u Americi, dobili i zvaničnici SAD-a Grenell i Palmer – nije jasno, ali je sigurno da se nalaze u kontaktima lobističkih firmi.

No, to je laž, u svojoj reakciji poručuju premijerka i predsjednik Srbije.

“Svakome ko vodi ovu zemlju je jasno da uništavaju one koji nisu 100 posto protiv nas, a na stranu to što je to strašna laž i pitam se kako ih nije sramota. Njhov jedini cilj je potpuno uništenje Srbije. Svako ko nije protiv nas je odmah lobista”, rekao je Alkesandar Vučić, predsjednik Srbije.

Novinarka, autorica teksta Nataša Latković, odgovoara: “I nismo naveli da su lobisti, nego kontaktirane osobe.” Dodaje da ne priliči premijerci i predsjedniku da iznose laži.

“Meni je žao što predstavnici vlasti ne poštuju nezavisne medije u Srbiji, što ih smatraju neprijateljima, a ne kao medije čiji je posao, između ostalog, da kritikuju vlast”, konstatovala je Nataša Latković, novinarka lista Nova.

U istoj bazi nalaze se podaci i za BiH – lobističke firme koristila je Vlada RS. Riječ je o ugovorima koji su sklapani 2011-te, 2013-te, i 2019-te godine. Za posljednji Vlada RS na mjesečnom nivou izdvaja 80.000 američkih dolara. Dodikovo lobiranje ima rezultata, ranije je za N1 potvrdio Reuf Bajrović, predsjednik Američko-europske inicijative, konstatujući da međunarodna zajednica igra dvostruku igru.

“Mislim da količina novca koje Dodik i SNSD troše na lobiranje, nažalost, daju rezultate. Dodate ovom i ono što radi Vlada Srbije na lobiranju i različitim inicijativama, poput Otvorenog Balkana, koji voli američka administracija”, rekao je Reuf Bajrović, predsjednik Američko-evropske inicijative.

Podršku lobiranju Republike Srpske daje bivši ministar vanjskih poslova Igor Crnadak, ali sumnja u transparentnost utroška miliona maraka.

“Taj novac koji je RS do sada izdavala je trošen netrasparentno. Mi nikada nismo mogli da tačno saznamo kome je novac išao i zašto, a sa druge strane, ta lobiranja nisu dala nikakav rezultat. RS je danas zatvorenija i izolovanija nego ikada. Vi ste vidjeli da se ti kontakti svode na svega nekoliko zemalja, nikakav ozbiljan napredak nije napravljen”, stav je ovo koji je iznio Igor Crnadak, potpredsjednik PDP-a.

Budžet za lobističke aktivnosti država BiH nije imala u vrijeme mandata Crnadka. BiH nema ni zakonski okvir o lobiranju, a prijeko je potreban, jer bi lobističko djelovanje u ekonomiji pomoglo napretku privrede.

“VTK do sada nije imala nijedan zvanično potpisan ugovor o lobiranju u svijetu, niti je kome platila nijednu konvertibilnu marku, a osim toga država nam ni nije obezbijedila ni fening za takve usluge. U Briselu ima registrovanih oko 6700 lobističkih kuća. BiH se vrlo slabo ili nikako ne bavi tim poslom. Mislim da je jako važno imati lobističke kuće u Briselu koji bi sa našim predstavništima radili na lobiranju privrede ove zemlje”, saopštio je Ahmet Egrlić, iz Vanjskotrgovinske komore BiH.

Radi se o tek dvije do tri lobističke kuće u Briselu, kaže Egrlić, jedna sa kantonalnog i druga sa entitetskog nivoa bez ikakvih aktivnosti i veza sa privrednim predstavništvom BiH.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , , ,