Utorak, 28. Juna 2022.
Tuzlanski.ba logo

Predsjednik Uprave MF banke, Bojan Luburić: „Planiramo do 2025. godine postati najbolja preduzetnička banka u BIH“

Preuzmite sliku

MF banka je prošlu godinu završila sa ukupnom aktivom od preko 600 miliona maraka, ostvaren je rast od 15%, a ukupna ostvarena neto dobit na kraju godine je iznosila 8,6 miliona konvertibilnih maraka.

1. MF banka je na nivou prošle godine, uprkos izazovima s kojima se susretao cijeli svijet, pa tako i bankarski sektor ostvarila najuspješniji poslovni rezultat od početka svog poslovanja. Kako tumačite taj uspjeh i da li će biti teško dostići tu „ljestvicu“ i ove godine?

Izazovi su brojni za cijelu privredu u BiH i regiji, ali je važno biti dobro pripremljen za nekoliko scenarija, prepoznati ključne trendove koji se dešavaju i uočiti izazove i potencijalne prijetnje. Na taj način, mi u MF banci izazove i prijetnje pretvaramo u prilike koje koristimo da se brzom reakcijom prilagodimo novim okolnostima i bolje pozicioniramo. Da bi to bilo moguće, naravno da su važni finansijski resursi i razvoj tehnologije, ali ipak je presudan faktor to što imamo jako fokusiran i entuzijastičan tim ljudi koji želi da uradi nešto drugačije i bolje i to pravi najveću razliku u svakom biznisu.  MF banka je 2021. godinu završila sa ukupnom aktivom od preko 600 miliona maraka, ostvaren je rast od 15%, a ukupna ostvarena neto dobit na kraju godine je iznosila 8,6 miliona konvertibilnih maraka. Sve ovo zajedno predstavlja rekordnu godinu u dosadašnjem poslovanju banke.  Sada imamo dodatno ojačan tim u odnosu na prošlu godinu, tako da uopšte ne sumnjam da ćemo ”ljestvicu” značajno preskočiti, a svi pokazatelji tokom prva 4 mjeseca ove godine ukazuju na to.

2. U kojoj mjeri dešavanja na geopolitičkoj svjetskoj sceni utiču na bankarski sektor u svijetu, a posebno kod nas?

Niti jedan sektor ni zemlja u Evropi, pa tako ni bankarski sektor u BiH, nisu imuni na trenutna geopolitička dešavanja i svako odgovoran treba da bude svjestan toga i spreman na moguće scenarije. Bankarski sektor je tokom krize izazvane pandemijom pokazao snagu i veliku izdržljivost. U prvim mjesecima ovih novih dešavanja, ta snaga se ponovo potvrđuje. Ono što daje dodatni optimizam jeste činjenica i da je naš realni sektor, konkretno mala i srednja preduzeća, takođe iskazao izdržljivost i sposobnost prilagođavanja na mnogo višem nivou nego u nekim zemljama u EU. Banke će u narednom periodu osjetiti još veći pritisak da se prilagođavaju novim okolnostima poslovanja, odnosno, trenutnom inflatornom okruženju, depopularizaciji štednje, narušenim lancima snabdijevanja, transporta i trgovine na međunarodnom nivou. Pored toga, dodatni pritisak i trend koji traje već nekoliko godina, jeste ogroman zamah tehnološkog razvoja, potrebe za bržim i jednostavnijim uslugama, jeftinijim transakcijama itd.  Banka koja želi da se dobro pozicionira i prosperira u takvom okruženju, mora biti svjesna ovih faktora i mora biti spremna dati brze odgovore na njih. MF banka je već duboko ”zagazila” u taj proces i transformaciju.

3. Kako zadržati povjerenje klijenata u takvim okolnostima?

Morate u takvim situacijama da konkretnim djelom pokažete klijentu da ste iskren i pouzdan partner, da smo zajedno u čitavom procesu razvoja i da nam se dugoročni interesi podudaraju, čak i u turbulentnim vremenima. Mi smo upravo to učinili tokom početka i cijelog trajanja krize usljed COVID pandemije, a isto ćemo učiniti i sada. Ali i mnogo prije toga, kada su pojedini klijenti dolazili u vlastite krizne situacije, nastojali smo dati podršku i zajedno pronaći rješenje. Samo na taj način se stiče i zadržava iskreno i snažno međusobno povjerenje sa klijentima, a ne praznim riječima i frazama.

4. MF banka trenutno posluje u 31 poslovnici širom BIH.  Za 2022. je planirano otvaranje čak 9 novih poslovnica– planirate li se zaustaviti na tome?

Plan je da nastavimo i do 2024. u potpunosti izgradimo mrežu i osiguramo naše prisustvo u svim opštinama u kojima postoji značajan privredni potencijal. Želimo biti podrška u oslobađanju tog potencijala kako bismo bili direktan učesnik privrednog razvoja.

Nakon toga, prisustvo i bazu klijenata širićemo primarno ulaganjem u digitalne kanale komunikacije.

5. Uz brojne usluge koje MF banka nudi svojim klijentima, kada je u pitanju SME segment poseban akcenat u ovom periodu je stavljen na ponudu bankarskih garancija. Zašto baš garancije i šta u okviru toga nudite ovom segmentu klijenata?

Svima je poznato da je privreda tokom 2021. doživjela određeni oporavak u odnosu na pandemijsku 2020. što je bilo i očekivano. Međutim, uočili smo sada veoma interesantan podatak – BiH je u periodu januar-april 2022. povećala izvoz za čak +41% u odnosu na prethodnu godinu, a pri tome još nismo ni ”zagrebali” naš puni potencijal. To je ogromna prilika i smatramo da MF banka može odigrati važnu ulogu u smislu aktiviranja, obuke i usmjeravanja naših SME klijenata da se otvore ka prodaji na inostrana tržišta. To dodatno možemo podržati i kroz odobravanje garancija prema inostranim korisnicima čime bismo olakšali i ubrzali izvoz, ali istovremeno obezbijedili našeg klijenta da je siguran u naplatu isporučene robe ili usluga. Naravo, garancije su potrebne i za sve ozbiljnije poslovne aranžmane ili tendere unutar zemlje, a tu smo već odavno uspostavili jako dobru i ekstremno brzu podršku.

6. U martu ste pokrenuli program edukativne i mentorske podrške klijentima pod nazivom MF mentor. Koliko je klijenata do sada postalo dio ovog programa i kako ste zadovoljni njegovim uspjehom do sada?

Preko 100 klijenata je već dio programa i prve reakcije su odlične. Zato smo odlučili u narednih godinu dana da to intenziviramo i povećamo budžet za MF mentor, uz očekivanje da ćemo početkom 2023. godine dostići najmanje 250 klijenata u programu mentorske podrške. Interesantan je podatak da se godišnje u BiH registruje oko 15.000 novih djelatnosti, što je značajan potencijal, ali manje od 35% ih doživi 3. godinu postojanja. Razlog je što mali preduzetnici imaju mnogo veće potrebe od običnog finansiranja da bi opstali u početnoj fazi i prerasli u stabilna preduzeća. Obuka, mentorstvo, umrežavanje i druga nefinansijska podrška im mogu osigurati neophodnu ”odskočnu dasku” i vjetar u leđa za opstanak i razvoj poslovanja, a to je upravo svrha MF mentora.

7. Kakvi su planovi MF banke u narednom periodu?

Osim širenja poslovne mreže, planiramo velika ulaganja u jačanje tima, odnosno, razvoj ljudskih potencijala, praćen značajnim povećanjem investicija u tehnologiju i digitalizaciju prije svega internih procesa. To će nam omogućiti još kvalitetniju i bržu uslugu i podršku klijentima. Želimo postati najbolja preduzetnička banka u BiH do 2025. godine, a to ćemo postići usluživanjem i osnaživanjem naših preduzetnika na brz i jednostavan način, da zajedno rastemo i ostvarujemo zacrtane ciljeve.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

   
Ključne riječi: , ,