Utorak, 13. Aprila 2021.
Tuzlanski.ba logo

Povećani stres, socijalna izolacija: Pandemija trajno promijenila način na koji radimo

Preuzmite sliku

Prema sistraživanju Boston Consulting Group (BCG), zaposlenici i poslodavci iz srednje i istočne Evrope očekuju da će pandemija Covid-19 trajno promijeniti način na koji radimo.

Oni se u središte stavljaju neovisnost zaposlenih i vještine upravljanja kompanijom, navodi se u izvještaju pod naslovom Novi načini rada – pametan rad. BCG istraživanje, u kojem je učestvovalo više od 1.500 zaposlenih i 200 kompanija iz srednje i istočne Evrope, pokazalo je da 60% zaposlenih i 77% poslodavaca očekuje potpuno ili djelomično zadržavanje rada na daljinu čak i nakon pandemije.

Gotovo 90% zaposlenih i više od 80% poslodavaca vjeruje da se produktivnost povećala ili je ostala nepromijenjena za to vrijeme. Više od polovine zaposlenih izvještava da štedi više od sat vremena dnevno radom od kuće, uključujući 15% onih koji štede dva sata koja bi inače proveli putujući na posao.

Ali slika nije samo ružičasta. Izvještaj također otkriva izazove rada na daljinu s kojima se zaposlenici suočavaju: povećani stres, potencijalni problemi u ravnoteži između poslovnog i privatnog života, socijalna izolacija i prekid redovne dnevne rutine.
S druge strane, poslodavci moraju odlučiti hoće li smanjiti kancelarijski prostor ili će u budućnosti promijeniti njihovu svrhu, kako najbolje iskoristiti potencijalne uštede od, na primjer, smanjenja poslovnog putovanja, ili uložiti u dodatnu infrastrukturu informacione tehnologije, digitalne alate i druge mjere za podršku radu na daljinu. Samo 17% poslodavaca ne očekuje promjene u korištenju poslovnog prostora.

Da bi osigurali dobru fizičku i mentalnu dobrobit, zaposlenici žele zadržati fleksibilno radno vrijeme, naknadu za korištenje kućne kancelarije i priliku da sami odluče gdje i kada obavljati svoj posao, čak i nakon pandemije. U poređenju sa zaposlenima, poslodavci pridaju veću važnost čestim kontaktima sa menadžerima i obaveznom kancelarijskom radu. Otprilike polovina poslodavaca i zaposlenih vjeruje da bi odluka o tome kada i gdje će se raditi treba biti zajednička.

,,Dobar hibridni model rada mora uspostaviti ravnotežu između upravljanja odozgo prema dolje i autonomije odozdo prema gore, rekao je Adam Kotsis, direktor HR strategije u BCG. Preduzća i vođe koji i proaktivno uvode i uspješno upravljaju praksom pametneg rada vjerovatno će steći značajnu konkurentsku prednost, bilo u produktivnosti, angažmanu zaposlenih ili sticanju talenata.”, dodao je Kotsis.

Suprotno prevladavajućem mišljenju, promjene koje je donio pametan rad i koje su rezultat pandemije covida-19 imaju najveći utjecaj na menadžere.

,,Potrebne vještine i ponašanja vođa drastično su se promijenili čak i prije Covid-19, uglavnom zbog trendova kao što su digitalizacija, okretan način rada, raznolikost, inkluzija i mnogi drugi. Pandemija je samo pojačala ove trendove.”, rekla je Melanie Seier Larsen, izvršna direktorica i partnerica u BCG.

Menadžeri koji su u stanju slijediti ovaj novi aranžman i donijeti rezultate dok razvijaju svoje zaposlenike ključni su za uspjeh pametnog rada: ,,Identificirali smo razne korake koje menadžeri već mogu poduzeti za izgradnju odnosa s dodanom vrijednošću, poput poticanja i nagrađivanja saradnje, učenja o stvarnom radu zaposlenih i prepoznavanja onoga što je zaposlenicima najvažnije.”, dodala je Melanie Seier Larsen.

BCG istraživanje otkriva još više mogućnosti za to kako menadžeri mogu podržati i osnažiti svoje zaposlenike. Čak 56% anketiranih zaposlenih odgovorilo je da od poslodavca ne prima dovoljnu podršku, uprkos činjenici da je 78% poslodavaca izjavilo da čine sve da im pomognu. Pametan rad donosi više finansijskih i nefinansijskih koristi i sada je pravo vrijeme za kompanije da izgrade svoj poslovni model pametnog rada i pripreme se za postpandemijski period. (indikator.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,