Utorak, 23. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Ovo je TOP 25 najjačih brendova u regiji

Preuzmite sliku

Valicon, jedna od vodećih agencija za tržišno savjetovanje i istraživanje na području regije jugoistočna Evropa objavila je listu najuspješnijih brendova u regiji, tj. na području bivše Jugoslavije bez Crne Gore i Kosova.

Na prva dva mjesta su strane tvrtke – Milka i Coca Cola, dok je na trećem mjestu poznati Podravkin proizvod – Vegeta. Slijede Cedevita, Smoki i Argeta, sve brandovi Atlantic grupe pa zatim Orbit, Cockta i Nivea. Top 10 zatvara brendirana voda Agrokora – Jana.

Radi se o brandovima prisutnima u pet najvećih tržišta regije. Na taj način teško se može naći neki od lokalnih brandova na ljestvici najsnažnijih, pogotovo u onim kategorijama za koje je značajno da njima dominiraju upravo nacionalni brandovi, poput kategorija piva, kave, mineralne vode, mliječnih proizvoda, sladoleda…

  • Valicon - TOP25_BRANDS_ranking_2015_ANG_1
  • Nadalje, teško ćemo naći brandove koji se nalaze u kategorijama koje nemaju veliku raširenost, poput cigareta, strogo ženskih i muških proizvoda ili brandova iz premium segmenta. Razloge za “pomicanje” po listi također možemo tražiti u rastu ili padu kategorije. Neke kategorije imaju manje, a neke više izražene lidere. Najteži zadatak imaju uvijek brandovi u oligopolnim kategorijama, na primjer u pivima.

    Treba napomenuti da zbog veličine nacionalnog tržišta srpski brandovi imaju nešto prednosti pred ostalima. Prednost je čak dvojaka – s jedne strane utjecaj veličine tržišta, s druge strane još uvijek neprisutnost diskontnih trgovaca i loš razvoj privatnih trgovačkih marki u tolikoj mjeri kao recimo na tržištima Hrvatske i Slovenije.

    Istraživanje je bilo provedeno u septembru i oktobru 2015. na uzorku od 1000 do 1500 osoba po zemlji. Rezultati su predstavljeni na način koji jamči reprezentativnost za područje cijele ex-Jugoslavije bez Crne gore i Kosova. Dakle, snaga branda u Sloveniji doprinosi snazi branda u cijeloj regiji upola toliko koliko doprinosi jednako snažan brand u npr. Hrvatskoj, koja je dvaput veća. Metodološki pristup bio je “mix-mode” računalom potpomognuto anketiranje koje uključuje reprezentativno web i dopunsko terensko anketiranje populacije bez interneta. (Jutarnji list)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,