Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Nutella je Nutella – i na Istoku i na Zapadu

Preuzmite sliku

Više vlada istočnoevropskih članica Evropske unije je 2016. godine tvrdilo da se u njihovim zemljama prodaju namirnice lošije kvalitete nego na zapadu kontinenta. Oni su kritikovali da je uobičajena praksa proizvođača hrane i pića” da na tržištu nude proizvode slabije kvalitete – i to uprkos činjenici da je ambalaža potpuno ista kao i na Zapadu.

Nutella koja se prodaje u Mađarskoj, tvrdila je nadležna ustanova za kvalitetu namirnica u Budimpešti, nešto je “manje kremasta” nego Nutella u Austriji. Coca-Cola iz mađarskih prodavnica, tvrdilo se tada, ima manje intenzivan okus nego piće istog imena koje konzumiraju zapadne komšije.

I u Slovačkoj se moglo čuti kako proizvodi koji se nalaze na policama tamošnjih supermarketa često imaju nešto veći udio masti – i manji udio mesa nego istoimeni artikli u zapadno-evropskim zemljama. Slovaci su se požalili kako se u proizvodima namijenjenim potrošačima u toj zemlji umjesto šećera koristi umjetna sladila, a umjesto voćnih dodataka – umjetne arome.

Dvostruki standardi?

Pitanje o (navodnoj) diskriminaciji istočnoevropskih potrošača našlo se u martu 2017. godine čak i na dnevnom redu susreta na vrhu šefova država i vlada zemalja članica Unije. Komisija je nakon toga poručila kako su u cijeloj Evropskoj uniji uvedene jedinstvene test-metode, kako bi se utvrdilo postoje li dvostruki standardi.

Nakon što su učestale žalopojke zbog (navodno) lošije kvalitete proizvoda za istok Evrope, na primjer o ribljim štapićima gotovo bez ribe, šef Evropske komisije Jean-Claude Juncker se lično pozabavio ovom temom i inicirao donošenje pravila kojima se zabranjuju dvostruki standardi.

Isto pakovanje, različit sadržaj

U jednoj studiji Evropske unije ipak se nije moglo ustanoviti da zaista postoje razlike u kvaliteti proizvoda, odnosno da se radi o sistemskoj diskriminaciji istočnih Evropljana. Evropska komisija je, doduše, početkom sedmice saopštila da je kod gotovo trećine analiziranih namirnica njihov sastav različit uprkos identičnoj ili sličnoj ambalaži – ali i da se kod istraženih artikala nije uspjelo detektovati “jedinstven geografski obrazac” na temelju kojeg bi se moglo reći da se radi o diskriminaciji istoka Evrope.

Studija Evropske unije tvrdi da je kod 9% proizvoda ustanovljen različiti sastav artikala i to unatoč činjenici da su se nalazili u identičnom pakovanju. Kod 22% se nešto izmijenjene namirnice ili pića reklamiralo u sličnoj ambalaži. Evropska unija naglašava kako razlike u sastavu ne znače nužno da postoji i razlika u kvaliteti proizvoda.

Predmet istraživanja Evropske komisije je bilo oko 1.400 proizvoda iz 19 zemalja, od kojih se deset nalazi na istoku Evrope.

Različiti ukusi i kulture

Krovna organizacija njemačkih brendova, Markenverband pozdravio je rezultate istraživanja.

– Nikada nije ni postojao jaz između Istoka i Zapada. Odstupanja koja su ustanovljena nastaju zbog razlika u sastavu proizvoda – kažu iz ove organizacije te dodaju da je sve to zbog razlika u preferencijama potrošača na nekom specifičnom tržištu, u nekoj konkretnoj zemlji Evropske unije, odnosno ukusima potrošača.

– Zbog toga neki proizvodi ne mogu i ne bi trebali biti istog ukusa u svakoj zemlji – naglašava Christian Köhler, direktor Markenverbanda. I napominje kako to uopće nema veze sa slabijom kvalitetom.

Zabrana dvostrukih standarda bi dovela do toga da proizvođači više ne mogu reagovati na regionalne želje potrošača, može se čuti iz krovne organizacije njemačkih brendova. (Deutsche Welle)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,