Utorak, 22. Oktobar 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Nijedan električni automobil nije uvezen u BiH ove godine

Nijedan električni automobil nije uvezen na tržište Republike Srpske i FBiH u prvom polugodištu ove godine, pokazuju podaci Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, piše Glas Srpske.

Prema evidenciji UIO, lani je u BiH uvezeno sedam četvorotočkaša na električni pogon iz Njemačke, Poljske, Kine i SAD, odakle je stigla “tesla” vrijedna više od 220.000 KM. U BiH je tokom 2017. stiglo deset električnih automobila, a najskuplji među njima takođe je bio model “tesla”, koji je plaćen oko 294.000 KM.

Predsjednik Udruženja ovlašćenih zastupnika i trgovaca automobilima pri Privrednoj komori FBiH Haris Muratović kaže da će u drugoj polovini godine na tržištu biti dostupni potpuno novi modeli električnih četvorotočkaša.

– Novi električni automobili će imati šasiju potpuno podređenu električnom motoru, za razliku od dosadašnjih vozila, koja su na neki način predstavljala prelaznu varijantu. Ta vozila imaće duži domet, u prosjeku do 500 kilometara, a očekuje se i pad njihove cijene, što bi trebalo da utiče na povećanje uvoza – rekao je Muratović.

Istakao je da mnogi vjerovatno čekaju i najavljeno ukidanje carine na uvoz električnih automobila, te iz tog razloga ove godine nije bilo uvoza. Muratović pojašnjava da bi ukidanje carina bila jedna vrsta stimulacije, po uzoru na zemlje EU, koje mnogo investiraju u smanjenje zagađenja u oblasti transporta na način da stimulišu nabavku električnih automobila, vraćaju kupcima PDV i tome slično.

– S obzirom na to da još nije formiran Savjet ministara BiH, nemamo s kim ni da razgovaramo o uvođenju stimulacija kod nas. Okvirna strategija saobraćaja koja je donesena na nivou BiH predviđa smanjenje emisije CO2 za 20% do 2030. godine, a mi se još nismo pomjerili ni pedalj kad je riječ o tom pitanju – rekao je Muratović.

Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH u tehničkom mandatu pripremilo je u januaru prijedlog odluke o privremenoj suspenziji i smanjenju carinskih stopa na uvoz novih vozila do kraja godine i automobila na električni pogon, koja predviđa smanjenje sa pet na nultu carinsku stopu na automobile na električni pogon.

Punionice

Haris Muratović ističe da BiH još nema ni dovoljno javnih punionica za automobile na električni pogon.

– Banjaluka je jedan od prvih gradova u BiH koji je postavio javne punionice, čak šest, u Doboju su postavljene dvije, dok su u Sarajevu od 15 punionica samo dvije javne – rekao je Muratović.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje