Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kako s minimalnim ulaganjima pokrenuti posao od kuće i biti sam svoj šef?

Preuzmite sliku

Razgovor s Goranom Nikolićem, generalnim direktorom kompanije Herbalife Nutrition za SEE regiju

Direktna prodaja sve više se pokazuje kao idealan biznis savremenog doba, i to ili kao način ostvarivanja dodatnog izvora prihoda, ili pak kao prilika za samostalno vođenje poslovanja. Pritom je otvorena za sve pojedince i porodice, neovisno o dobi, stepenu obrazovanja, iskustvu ili finansijskim resursima.

Ljudi koji uđu u biznis direktne prodaje sami kreiraju svoje radno vrijeme, sami odlučuju koliko će raditi i sami su svoji šefovi.

U savremenim uslovima stoga ne čudi da prihodi direktne prodaje globalno konstantno rastu, a ozbiljni poslovni rezultati ostvaruju se i na kosovskom tržištu. O svim benefitima ovakvog načina poslovanja, razgovaramo s Goranom Nikolićem, generalnim direktorom tvrtke Herbalife Nutrition za SEE regiju. Riječ je pritom o menadžeru koji je nemalo međunarodno poslovno iskustvo stekao i u tvrtki Nestlé, gdje je obavljao neke od ključnih funkcija u području prodaje i trade marketinga.

Koliko je direktna prodaja aktivna kao faktor privrede?

Nikolić: Usudio bih se reći da rezultati koje ostvaruje sektor direktne prodaje ukazuju da je direktna prodaja vrlo aktivan faktor privrede. Na primjer, u Hrvatskoj je jako puno ljudi sklono ovom načinu poslovanja, a također podaci iz drugih Evropskih zemalja sugerišu da je koncept direktne prodaje atraktivan poslovni model. Tu svakako moramo imati na umu i mlade ljude koji se danas sve više okreću prema privatnom poduzetništvu. Direktna prodaja je u tom smislu idealna jer vam uz minimalan rizik omogućava ulazak u vlastiti poduzetnički pothvat, bilo kao part-time ili full-time izvor zarade.

Koje su, iz perspektive kupaca, najveće razlike između direktne prodaje i klasičnog načina kupovanja?

Nikolić: Za razliku od klasičnog načina prodaje, direktna prodaja je bazirana na ličnom kontaktu s kupcem kroz mrežu nezavisnih samozaposlenih prodavača. Radi se o educiranim i obučenim distributerima koji, uz proizvode koje prodaju, svojim kupcima nude sveobuhvatna i personalizirana rješenja. To iskustvo ličnog pristupa koje distributeri pružaju ključno je – jer ono nadilazi samu prodaju proizvoda, uključuje motivaciju i podršku koja kupcima daje dodatnu edukaciju, te samopouzdanje za promjenu na bolje, ovisno o kojem se tipu proizvoda radi. To je ono što se i naziva „razlikom koju čine Distributeri“.

A koje su najveće razlike iz perspektive nezavisnih prodavača uključenih u direktnu prodaju?

Nikolić: Sa strane prodavatelja koji se bave direktnom prodajom, razlike se očituju ponajviše u fleksibilnosti, jer omogućuje rad u vrijeme i na način koji su u potpunosti prilagođeni potrebama i obvezama ljudi. Direktna prodaja prikladna je muškarcima, ženama i obiteljima u svim socijalnim skupinama društva. Osim što ste sam svoj šef, vi ste i potpuno financijski i ekonomski neovisni od same kompanije, a opet, s druge strane, iza sebe imate kompaniju koja vam pruža redovitu obuku o proizvodima ali i samoj prodaji. Zapravo vam pruža platformu preko koje vi ostvarujete svoje poduzetničke ideje jer dobivate svu potrebnu infrastrukturu, tehničku i marketinšku podršku te edukaciju, dok vi kroz svoju poduzetničku ambiciju imate slobodu sami kreirati metodologiju rada koja vam najviše odgovara.

Sad kad je broj prodajnih mjesta zbog pandemije koronavirusa ograničen, kao i kretanje, kako pronaći put do kupaca?

Nikolić: S obzirom da kod direktne prodaje, prodajna mjesta nemaju ključnu ulogu, fokus naših Nezavisnih Distributera i dalje je na građenju odnosa sa svojim kupcima. Promjena je jedino u tome što se taj odnos sada svodi isključivo na virtualni. Zadatak kompanija je da im u tome pomognu te da zajedno pronađu načine kako im pomoći u prilagodbi na novonastale uvjete, ali i novu potražnju te interese i fokus kupaca. Jer, kupci su i dalje tu, i dalje imaju svoje potrebe, ono što se mijenja jesu njihove navike i interesi. Ideja o održivosti i zdravijem životu sada je definitivno nadvladala potrebu za luksuznim brandovima. Ove će posljedice vrlo vjerojatno biti dugotrajne tako da bi se kompanije u tom smislu trebale prilagođavati.

Kako biste ocijenili poslovni model Herbalife-a?

Nikolić: Direktna prodaja Herbalife-a funkcionira kroz tri ključne točke:

1. Razlika koju čine distributeri: naši su proizvodi dostupni isključivo kroz naše educirane i obučene distributere. Njihov osobni pristup nadilazi samo prodaju proizvoda, on uključuje motivaciju i podršku koja našim kupcima daje samopouzdanje za promjenu na bolje te im pomažu u ostvarenju ciljeva – bilo da se radi o kontroli tjelesne težine ili sportskim ciljevima.

2. Marketing plan Herbalife-a: odnosno kompenzacijski plan kojim utvrđujemo način isplate naknada i bonusa nezavisnim distributerima, predstavlja jedan od najnaprednijih i najtransparentnijih marketing planova u industriji direktne prodaje. Herbalife Nezavisni Distributeri naknadu dobivaju isključivo kada su proizvodi prodani, nikada za uvođenje novih Članova.

3. Herbalife-ov “Zlatni Standard” – predstavlja okvir za zaštitu potrošača, a podrazumijeva sljedeće:

– Ne postoje ograničenja za minimalne kupnje te su troškovi pokretanja poslovanja vrlo niski.

– Uključuje potpuni povrat novca, 12-mjeseci garanciju povrata novca za troškove Međunarodnog poslovnog paketa.

– Uključuje garanciju 100% povrata novca za neotvoreni proizvod, kupljen unutar 12 mjeseci.

Jasno definiramo benefite svakog pojedinog proizvoda i prikladan način korištenja izravno na deklaracijama – želimo biti apsolutno sigurni da se pravi proizvod koristi na ispravan način za postizanje realnih rezultata. Bilo ko može postati Član Herbalife-a. I na svakoga tko je Član HN-a ili je konzument naših proizvoda, odnosi se “Zlatni standard”.

Ukratko, koje su prednosti rada za Herbalife?

Nikolić: Osim već navedenih prednosti našeg poslovnog modela, velika prednost leži i u našim visokokvalitetnim i nagrađivanim proizvodima, iza kojih stoji niz znanstvenih istraživanja. Na razvoju naših proizvoda rade vrhunski svjetski stručnjaci, a među kojima se nalazi i gospodin Louis Ignarro dobitnik Nobelove nagrade za Medicinu. Svojim proizvodima zadovoljavamo različite dnevne prehrambene potrebe potrošača u preko 90 zemalja svijeta putem više od 4.5 miliona Članova.

Naš uspjeh dokazuje i dugogodišnja stabilnost na tržištu. Ove godine obilježavamo svoju 40. godišnjicu, a odgovorima koje pružamo na današnje globalne svjetske trendove – epidemiju pretilosti, kontinuirani rast udjela starije populacije, ubrzan način života sa sve manje slobodnog vremena – pokazujemo da je naša misija podizanja kvalitete života ljudi danas još relevantnija nego li je bila 1980. kada je Herbalife osnovan.

Možete li nam jednostavno objasniti – kako se zarađuje novac u Herbalifeu?

Nikolić: Nezavisni distributeri dobivaju naknadu isključivo kada su proizvodi prodani, nikada za uvođenje novih Članova. Članovi mogu zaraditi maloprodajni i veleprodajni profit, plus za ono što nazivamo “Royalty Overrides” (zarada od organizacije) i bonusi. Iako mnogi od naših Članova ostvaruju povremeni ili honorarni prihod, neki se od njih odlučuju i za stalnu poslovnu priliku koju pruža Herbalife na full-time osnovi.

Za više informacija o Herbalife poslovnoj prilici pročitajte OVDJE.

(Sponzorisana objava)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje