Utorak, 29. Septembra 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Kako razvijati vještine potrebne za poslovni uspjeh

Jedan od ključnih dijelova poslovnog uspjeha je kvalitetan netvorking ili umrežavanje (stvaranje kontakata). Istraživanje s Harvarda pokazalo je da 85% profesionalnog uspjeha zavisi od ljudskih vještina pojedinca.

Iako je sigurno lakše razviti dobre veze ako ste već poznati u svojoj branši ili lokalnoj zajednici, razvijanje dobrih poslovnih veza za startape i nove mlade poduzetnike zna biti jako veliki problem.

Iako ljudi često misle da je netvorking okupljanje na kojem se posjetioci na silu smiju tuđim šalama, ulaguju ključnim ljudima, te prodaju svoje usluge, dušu i obraz, to u pravilu uopće ne mora biti tako.

Netvorking bi zapravo trebalo da bude druženje s drugim ambicioznim i društvenim poduzetnicima u kojem pravim ljudima možete predstaviti projekte na kojima radite. Ljudska strast je zarazna i privlačna, a dobar pič pravoj osobi može vam osigurati ključne poslovne saradnje, prijateljstva ili investicije, prenosi Blic pozvajući se na Poslovni puls.

Nemoj samo uzimati, ponudi nešto

Netvorking ne smije biti jednostran. Ako želite pomoć drugih ljudi i kvalitetnu saradnju, morate nešto i ponuditi. Jako rijetko ćete naići na nekoga ko će saslušati vašu priču i bez da vidi nekakav svoj interes u svemu pokušati da vam pomogne s vašim projektom.

Ako krenete u netvorking s idejom kako i jedna i druga strana imaju nekakve koristi ili još bolje kako vi možete nekome pomoći, vjerovatnije je da će vas druga strana aktivno saslušati i komentarirati vaš prijedlog, pa na kraju i pokušati da nađe zajedničko rješenje.

Moguće je i da se sada mučite s nekim dijelom vašeg projekta za koji baš vaš sagovornik jako dobro poznaje nekog stručnjaka, pa ako pomognete vi njemu, možda će i on vama.

Ne plaši se da tražiš ono što ti treba

Nekada stvarno zna biti teško pitati nekoga za pomoć i naći ćete se u situaciji da pokušavate sugerisati vašem sugovorniku kako da vam pomogne i nadate se da će pročitati vaše misli.

No, da bi dobili što želite, morate to i tražiti. Takav pristup svidjeće se i vašem sagovorniku jer neće morati pogađati što želite i vaš odnos će biti otvoreniji i iskreniji.

Najteži dio je traženje novca i investicija. Često ljudi kada traže investicije stidljivo pitaju: “Ako biste možda htjeli da sudjelujete…” ili “Ako ste zainteresovani za saradnju…”.

To je pogrešan pristup. Ako pristupite direktno i samouvjereno i kažete – treba mi toliko i toliko novaca od vas da napravim to i to, a zauzvrat vi dobivate to i to, investitor će sigurno biti zainteresiraniji.

Izađite iz kancelarije

Iako zvuči logično, valja napomenuti da je za razvijanje snažnih poslovnih veza važno izaći iz kancelarije. Sigurno ste čuli nekad od kolega i poznanika da su najbolje poslovne kontakte uspostavili na pivu ispred kluba u 2 sata iza ponoći.

Poslati nekome mejl za koga mislite da vam može pomoći je lako, ali neko ko dnevno primi i po 20 mejlova, neće puno pažnje posvetiti vašem u kojem tražite od njega da nešto za vas napravi.

Zato izađite iz kancelarije, “minglujte” i stvarajte snažne poslovne veze u svim aspektima vašeg života. (Blis.rs)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,