Utorak, 16. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Direktor Pivare Tuzla Fahrudin Salihović: Bez domaće proizvodnje ne može se zamisliti jedna ozbiljna država

Preuzmite sliku

Tuzlanska pivara imala je manji pad od rivala u proteklom periodu, pa je po poslovnim prihodima ove godine prestigla Sarajevsku pivaru. Tuzlanska kompanija ujedno je ostvarila najveću zaradu, odnosno neto dobit od svih pivara o čemu smo ranije pisali. Tim povodom razgovarali smo sa direktorom Pivare Tuzla, Fahrudinom Salihovićem.

“Prepoznati  kvalitet, prepoznati domaće i svi zajedno se u lancu uključiti, te odgovornim ponašanjem iznijeti priču domaćih proizvoda. Samo zajednički  uz sinergiju svih, mi i u ovim teškim trenucima možemo graditi Bosnu i Hercegovinu.  Jer i mi svojim razvojem, ulaganjem, svaki zarađeni fening ostavljamo u BiH… Ova Pivara je u ovoj državi, u Gradu Tuzli 136 godina, i tu planiramo ostati i puno poslije mene i tima koji trenutno radi na našoj pozitivnoj priči”, započinje ugodni razgovor gospodin Fahrudin Salihović , koji je posljednjih 7 godina na poziciji direktora Pivare Tuzla.

Zapravo sa istom porukom smo započeli razgovor, i tako ga i završili. U jednom pozitivnom tonu, punom  dodatne motivacije i nade da i dalje ima onih koji su spremni za kontinurani razvoj i širenje pozitivnog ambijenta. Onih koji vjeruju u dalji razvoj. Nešto, što nam je u ovom periodu svima potrebno.

  • Već duži period Pivara Tuzla pokazuje kako dugoročno planiranje i jasno postavljeni ciljevi, zasnovani na razvoju daju rezultate, pa čak i u ovom periodu. Kako ?

    “Kada krenete nešto da radite, morate razmišljati i o drugim generacija. Kada sam, sa svojim timom ušao u ovu priču, odlučio sam da ne radim ovo samo zbog sebe, nego zbog kompanije, radnika, vlasnika ali budućih generacija koje u ovaj kolektiv tek treba da dođu. Tada smo, prije 7 godina imali jasnu viziju i krenuli sa pozitivnom pričom. Naš ključ uspjeha je bio u razvoju proizvodnog procesa, dugoročna stabilna politika, koja daje postepeni stabilni rast, sa najboljom mogućom tehnologijom u svijetu ove industrije. U ovih 7 godina uložili smo preko 30 miliona maraka, vlastitih sredstava, dakle bez kreditnih zaduženja, u razvoj proizvodnih procesa i  kapaciteta.  Da budemo jasni, ovi procesi i dalje traju, pa čak i u ovoj godini, kada planiramo dodatne investicije od oko  3 milion KM”, kaže Fahrudin Salihović.

    Finansijski pokazatalji i proizvodni rezultati su sve bolji, prošle godine prvi po dobiti u BiH, a na jedan nenametljiv ali prepoznat način širi se pozitivnom priča. U ovoj godini došlo je do pomaka i kada je u pitanju izvoz.

    “U ovoj godini po prvi put izvozimo naš tuzlanski pilsner na američko tržište i u Švicarsku, a nastavljamo i sa već tradicionalnim izvozom sokova u Tursku. Nenametljivim pristupom, kvalitetnom komunikacijom mi dolazimo do kupaca. I to je zahtjevan proces ali naši ljudi vani i dalje vole i uvažavaju svoje, a cijene i kvalitet. Vrijeme je da i mi u Bosni i Hercegovini, još više počnemo tako razmišljati”, nastavlja Fahrudin Salihović.

    Osjeti se poseban ponos kada je u pitanju izvozna priča, ali i briga jer već godinama domaći pivari rade bez ikakve zaštite države?

    “Pazite, u uređenim državama uvoz piva je određen na 7 do 8 posto. Kod nas je taj uvoz 70 posto. Evidentan prekomjeran uvoz piva, i mi zajedno sa ostale tri domaće pivare konstatno, i već godinama ukazujemo na ovaj problem. Pa, zamislite da je to obrnut procenat. Koliko bi samo domaće pivare mogle da koriste domaće resurse, domaće ljude, koncesije, domaće kompanije, da  upošljavamo i podstićemo i druge kompanije da upošljavaju. Dakle,  mogli bismo napraviti okosnicu razvoja u jednoj domaćoj industriji, sa tradicijom, kvalitetom.  Međutim, politika u BiH je da se nažalost gotovo sve zasniva na uvozu. Svaka država prvenstveno treba da vjeruje u svoju domaću ekonomiju. Nadamo se, da će ova pandemija, napokon uticati na politiku koja bi trebala  štiti domaće proizvođaće, jer se i sada pokazuje koliko je snažna domaća ekonomija bitna. Bez domaće proizvodnje ne može se zamisliti jedna ozbiljna država”, kaže Fahrudin Salihović.

    Prvi put od početka razgovora, pomalo razočaran. Toliko ulaganja, razvoja, znanja i jasnih pokazatelja da se može nositi i sa svjetskim brendovima, ali nema podrške državne politike. Ipak, razočaranost je kratko trajala, te nastavljamo u pozitivnom tonu. Čini se da ih ova situacija dodatno motiviše.

    “U ovom periodu pandemije, smo svakako, kao i svi imali problema.  Tražimo modalitete kako da prebrodimo ovu krizu. Za sada smo donekle na dobrom putu. Ono što je nama bilo najvažnije da zadržimo sve radnike. U tome smo i uspjeli, pa čak i u našem ugostiteljom objektu Taverna. Dakle, niko u Pivari Tuzla nije dobio otkaz. Uspjeli smo u tome kroz, kao i do sada zajedničko ulaganje, ali i strategijom i dobrim planiranjem koje smo i ranije uspostavili. Malo smo ovaj period koristili za prilagodbe, i bez obzira na sve idemo dalje, uz želju da svi, prepoznaju pozitivnu priču, jer samo zajedno okrenuti sebi, domaćim kompanijama, domaćim proizvodima, možemo ovo prebroditi”,  završava oprezno i u ohrabrujućem tonu nastavlja:

    “Evo 136 godina postojimo, rođeni smo u Bosni  i Hercegovini, rođeni u Gradu  Tuzli, i mi želimo i dalje da živimo, radimo, stvaramo, napredujemo, te  unapređujemo ambijent kako za sebe tako i za ostale.” zaključuje Salihović za Tuzlanski.ba.

    I zaista ovakve priče treba  podržati. Naša, rođena u Tuzli prije 136 godina, konstatno društveno odgovorna, ali sa vrhunskom kvalitetom, zaslužuje prednost prilikom kupovine.

    Fakat, podržimo domaće, vrijeme je.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje