Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Benzinske pumpe u BiH se zatvaraju u noćnim satima

Preuzmite sliku

Vrijeme kada ste u bilo koje doba noći mogli navratiti na bilo koju benzinsku pumpu koju ugledalo je prošlost, kako trenutno stvari stoje, piše Večernji list BiH.

Sagovornik iz prijevozničkog sektora ovih nam je dana pričao o noćnim relacijama kroz BiH i tami zbog koje mora držati oči širom otvorene.

– Krenite od Mostara do Sarajeva i iznenadit ćete se koliko benzinskih pumpi ne radi u noćnim satima. Nakon dnevne smjene zaključavaju svoja vrata. Moram priznati da je osjećaj jeziv, kao da je ratno vrijeme, svako malo naiđete na zatvorenu pumpu, a da ne pričam o onima koje su trajno zatvorile svoja vrata – priča sugovornik, piše Večernji list BiH.

Sve je to u kontekstu svjetske naftne krize koju je prouzrokovao rat u Ukrajini, ali i posljedice pandemije. Situacija se debelo prelijeva i na nas.

Cijene goriva već prelaze 3,50 KM po litri. Prije tri sedmice bile su bliže 3 KM. Više nema onih poskupljenja za 5 feninga početkom sedmice, sada cijene rastu dramatično i niko ne može tvrditi da će sve stati na ovome.

– Po logici stvari, mi smo se ove godine trebali oporavljati od koronavirusa, a tržište rasti jer bi zavladao optimizam zbog kraja zdravstvene krize. Pogodilo nas je nešto još gore, više nemamo pojma gdje će ovo završiti, pa konkretni oporavak od korone nije ni počeo. Sada je ovo splet svih kriza i tko može tvrditi da već sutra litra goriva neće koštati 4 ili 5 KM, a da ne spominjem dvoznamenkaste brojeve kakve neki već predviđaju u godinama koje predstoje ako rat potraje i ako se ne nađu dugoročna rješenja za smanjenje energetske ovisnosti, priča ovaj sagovornik.

Nedavno je ekonomski analitičar Siniša Vukelić istaknuo mogućnost da BiH bude potpuno odsječena od nafte ako EU zabrani izvoz u zemlje koje ne podržavaju njegovu vanjsku politiku, a ko može tvrditi da se to neće dogoditi.

I ekonomski stručnjak Miloš Grujić ovih je dana podsjetio na najavu Organizacije zemalja izvoznica nafte (OPEC) da će smanjiti proizvodnju za dva miliona barela dnevno i to je najveće smanjenje od početka pandemije. Odluka je na snazi od novembra, onog prijelaza u hladnije razdoblje oko kojeg je Europa s pravom zabrinuta.

Stručnjak ističe da je sve neizvjesno kada je budućnost u pitanju.

– Svjedoci smo da se cijene goriva mijenjaju i nekoliko puta dnevno. Morat ćemo se prilagođavati, a dugoročno ne možemo ništa prognozirati. Neizvjesnost dijeli cijeli svijet, ističe Grujić.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje