Nedjelja, 29. Januara 2023.
Tuzlanski.ba logo

Au revoir Bonjour: Ejub Kučuk prodao lanac francuskih pekara

Preuzmite sliku

Sarajevski poduzetnik Ejub Kučuk i njegova supruga objavili su da su prodali lanac francuskih pekara Bonjour.

U svojoj objavi na Facebooku naveo je da ovo bilo nezaboravno putovanje.

“Kao što biva sa svim velikim ljubavima, ušli smo, prije skoro pet godina, u ovu priču iracionalno, misleći da će naše emocije, energije, vrijeme i žrtva biti dovoljne da promijenimo navike tržišta. I nije bilo loše. Nakon samo godinu dana smo postali profitabilni, promijenili smo pekarsku industriju u Sarajevu, pa su nas svi veći igrači iskopirali. Do pojave Bonjour Artisan Food, svi su nudli samo peciva. Nakon nas, svi su ubacili salate, sokove, torte i kolače, kopirajući ambalažu, etikete i sve što smo osmislili da ne moramo za svaki proizvod štampati posebno. Podigli smo kvalitet peciva i hljebova, dobili hiljade pohvala na društvenim mrežama i Google platformama. I danas je Bonjour najbolje ocijenjena pekara”, naveo je.

A onda, na prvi rođendan biznisa, došla je korona i zavila ih, kao i mnogo sličnih biznisa, u crno. Tražeći način kako da opstanu, počeli su se širiti, otvarati nove radnje i ulaziti sve više u dubiozu.

Otvaranje novih radnji najveća greška

“Čuvali smo kvalitet i radna mjesta, plaćali sve iz vlastitog džepa, nijedan poticaj ili subvenciju nismo dobili. Tek nakon što smo izgubili više od 600.000KM za manje od dvije godine korone, shvatili smo da naši kupci nisu na lokacijama gdje smo otvarali radnje. Naši kupci su educirane osobe, više platežne moći, koje vode računa o ishrani, čitaju deklaracije i znaju šta znače proizvodi bez emulgulatora, aditiva, umjetnih boja i pojačivača okusa. Takvih nema puno, a spremni su svaki dan doći gdje treba da kupe omiljene proizvode”, prisjetio se Kučuk.

Sada smatra da je otvaranje novih radnji bila najveća greška koju je u poslovnom životu napravio, a zatvaranje istih najbolja. Greška ga je sto puta dovodila do bankrota iz kojeg se čarolijama vadio. Zatvaranje svih radnji osim Marijin Dvora ih s je spasilo, dovelo do profitabilnosti i prodaje biznisa.

Pokušaji da uđu u lance prodaje, nisu urodili plodom.

  • “Bingo nam nije dao nikakvu šansu, većina domaćih nam nije ni odgovorila na mailove, Konzum je odobrio ulazak, ali su uslovi za male biznise nedokučivi. Organizatori evenata i reklamne agencije su izbjegavali Bonjour za catering iako su svaki put pohvaljeni za svaki zalogaj. Samo su ZiPR i Altermedia iskoristili Bonjour usluge od reklamnih agencija, ali je ogroman spisak fenomenalnih firmi koji su stalno naručivale i time omogućile opstanak Bonjour do danas. Milion inspekcija smo preživjeli, samo Bog dragi zna s kakvim sve budalaštinama smo se borili”, kaže on.

    Zato je njihova Bonjour priča od danas gotova. Novi vlasnici, odlična bh. firma su preuzeli biznis još prije mjesec dana, zadržali su brend, tehnologiju, proizvode, sve zaposlene.

    “Unaprijedili su poslovanje odmah, povećali promet, investicije i broj zaposlenih. Osigurali su da Bonjour doživi procvat za koji mi više nismo imali novca i energije. Dokazali su da nismo pogriješili u kreiranju projekta, tehnologiji, proizvodima. Dokazali su i da me puno manje ljudi, od svih koji se kunu u podršku, voli i podržava iako se trudim da ljudima pomognem. Vratili smo sve kredite, isplatili sve dobavljače, nemamo više nikakvih tereta, malo smo se i osvježili hvala Bogu”, kazao je Kučuj u svojoj objavi.

    Njegova supruga Nermina se od decembra uspješno bavi izdavanjem apartmana preko Booking platforme, a njemu ostaje MITA Group, kao jedini projekat i posao koji će raditi do odlaska u penziju.

    “Dat ću sve od sebe da budemo prepoznati izvan BiH, da unaprijedimo fenomenalne rezultate iz 2022, podignemo prodaju svih klijenata i u vremenu koje dolazi omogućimo plate u prosjeku ili iznad prosjeka IT industrije. Svaka osoba u MITA Group je dio najboljeg tima ikad i zaslužuju posao koji će im omogućiti život bez stresa”, poručio je.

    U ugostiteljstvu nikad više

    Za kraj navodi da Bonjour ostaje pekara u kojoj će kupovati sve što trebaju, koristiti njihov catering i uživati u najboljim kroasanima izvan Pariza. U ugostiteljstvo, kaže, nikad više, ni za kakve pare neće ulaziti.

    “Hvala Bonjour timu na trudu, borbi, istrajnosti. Želim vam sve najbolje u životu. Hvala i svim prijateljima koji su nas podržavali od prvog dana. Hvala i onim koji nas nisu posjetili/posjećivali, a ne bi ni da smo im u dnevnom boravku otvorili radnju. Bila je ovo skupa, ali fenomenalna škola koja nas je usmjerila bolje od bilo čega što nam se dešavalo u životu. Au revoir boulangerie. Long live advertising and tourism”, zaključio je Kučuk. (Akta.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje