Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Smanjenjem administrativnih barijera do privlačenja investitora

elektronski registar
Preuzmite sliku

Općina Tuzla i Međunarodna finansijska korporacija (IFC), članica grupacije Svjetske banke, tokom proteklih 10 mjeseci, uspješno su proveli tri faze projekta regulatorne reforme „Poboljšanje poslovnog okruženja u Općini Tuzla”.

elektronski registarOvim projektom se realiziraju slijedeći postavljeni specifični ciljevi: smanjenje troškova za investitore i građane, skraćenje rokova za rješavanje podnijetih zahtjeva i smanjivanje koraka u rješavanju predmeta, te povećanje transparentnosti administrativnih postupaka u općini kroz uspostavljanje transparentnog i pravno sigurnog elektronskog Registra administrativnih postupaka na web stranici Općine.

Ubuduće, privrednici i građani neće morati da, uz zahtjev podnose dokumentaciju koja se izdaje u općinskoj upravi, ona će se pribavljati po službenoj dužnosti. U cilju efikasnijeg pružanja usluga, pojedinačni rokovi za rješavanje su skraćeni u 222 postupka (78% od ukupnog broja). Tako, na primjer, umjesto dosadašnjih 30 dana za dobijanje odobrenja za građenje, ubuduće će biti potrebno samo 7 dana od dana podnošenja potpunog zahtjeva, dok će Rješenje o osnivanju trgovinske radnje ili pružanju trgovinskih usluga biti izdato u roku od 7, za razliku od prethodnih 15 dana.

Od septembra ove godine počela je naplata nižih administrativnih taksi za pojedine postupke, a od oktobra i nižih naknada.

Jučer je u Općini Tuzla, u prisustvu predstavnika nevladinog i poslovnog sektora, održana i promocija elektronskog Registra administrativnih postupaka, koji sadrži sve neophodne informacije o postupcima iz nadležnosti općinskih služb, te pruža mogućnosti preuzimanja propisanih obrazaca zahtjeva u elektronskom obliku sa službene internet stranice Općine Tuzla (www.tuzla.ba).

U svom obraćanju, Načelnik Jasmin Imamović je istakao da „Smanjenje administrativnih barijera i umanjenje taksi i naknada u cilju privlačenja investitora u općinu Tuzla, u funkciji je nastavka i ubrzanja razvoja Tuzle i većeg zapošljavanja”. Menadžer Projekta regulatorne reforme u Bosni i Hercegovini, Tarik Šahović, zahvalio je načelniku Imamoviću i njegovim saradnicima na izuzetnoj saradnji tokom implementacije projekta, kao i na tome što je „Općina Tuzla, u doba krize, smogla snage i izašla u susret privrednicima i smanjila naknade i takse”. Naime, kada se sve preporuke primjene u svakodnevnom radu službenika, procjenjene direktne uštede za privatni sektor iznose 567.844 KM na godišnjem nivou, a za građane 253.678 KM. Indirektne uštede, koje proističu iz smanjenog vremena za obradu predmeta i bržih postupaka dostižu višemilionske iznose.

Projekat „Poboljšanje poslovnog okruženja i konkurentnosti u Općini Tuzla” finansirali su Općina Tuzla, IFC, Kraljevina Švedska i Federalno ministarstvo finansija Austrije.

Tuzlanski.ba

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: