Utorak, 23. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Samostalna izložba autora Muje Grbića: Subota 20. oktobar u BKC-u Tuzla (FOTO)

Preuzmite sliku

Svečano otvaranje samostalne izložbe autora Muje Grbića, dobitnika nagrade za crtež i Grand Prix Bijenala umjetnosti minijature BIH 2017. biće upriličeno u Subotu 20. oktobra u 19.00 sati u velikoj i maloj galeriji BKC-a Tuzla. Naziv izložbe: MODRAC, KOCI I OKROCI.

Mujo Grbić, rođen 22. 3. 1960. godine u Kiseljaku kod Tuzle.

Opću gimnaziju završava u Tuzli a arhitektonski fakultet uspješno završava u Sarajevu.  Za sebe kaže da je „kapitalista u socijalizmu, ratnik u ratu, socijalista u neoliberalnom kapitalizmu“. Živi i ne radi u Tuzli.

Kritički osvrt na izložbu ”Modrac koci i okorci”, Mujo Grbić

Vođen avangardističkom tenedencijom, autor Mujo Grbić u neposrednoj blizini vlastitog tradicionalnog okruženja prepoznaje svijet konstruktivističkih struktura.

Pepoznavanje postojećih likoravni komponovanih  u skladu sa vremenom, prostorom i tradicijom ukazuje na višegodišnje iskustvo vizualizacije, istančan osjećaj za kompoziciju i sposobnost rekonstruktivnog oblikovanja. Jedan od rijetkih autora koji je u stanju stvoriti individualnu stvarnost dosljednu estetici minimalističke vizije. Jednostavnost i redukcija, izraz su i  svjedoci prepuštanja unutar stvaralačkog procesa i proizvode obrat u percepciji posmatrača.

Neokončivi ritam nazvan  ”Modrac koci i okorci”, koji kreiraju crno-bijele slike, crteži, komponuje bezvremensku ideju neovisnu o fizičnosti, egzistencijalizmu ili metamorfozi forme. Perceptivni ritam linija, proces trodimenzionalne i dvodimenzionalne modulacije nas ostavlja zatečenim zbog nedokučivosti i neprikosnovene sposobnosti umjetnika da povuče korelaciju između svjesno izabrane  forme uslovljene tradicijom i životnog procesa, kao misao koja neće završiti, neće stati ni nestati, nego će ostati u vremenu i prostoru kao umjetnikov trag. Odmicanje od mimetičnosti foćografskog medija, zapravo je vraćanje osnovnim vrijednostima elementarne slike. Grafički pristup geometrizaciji i nekoloritu, kao i konstruktivnoj tendenciji vizualizacije beskonačnog zahtjeva studiozniji pristup analizi same jezgre simboličkog.

Horizontale i vertikale, mreže linijskih sistema, raspukline i prodori nastali presijecanjem, preklapanjem, beskonačnim varijacijama linija, upućuju na zakon višeg reda u oku posmatrača i njegovoj skrivenoj stvarnosti. Antiforma praznine suprostavlja se strogoći geometrije i simetrije, varijacijama gustog toka linija do rijetkog iščeznuća u bjelini, namećući princip dekonstrukcije koja proizvodi unutrašnju napetost i osjećaj umjetnikovog produktivnog otpora. Koristeći simboličke odnose forme i antiforme, odnos znaka i značenja, vješto balansira između tradicionalnog motiva likovnog rješenja i semantičkog konteksta.

U vremenu u kojem je umjetnost postala alatka za klesanje postojećih uvjerenja zamjenjujući ih produktom-artefaktom koji treba da nadomjesti emotivnu ispraznost i nedostatak mašte, autor uspijeva ostati vjeran naizgled destruktivnom pokretu koji preferira spontanost, dakle, slobodu izražavanja. Naime , DA-DA je rušila sva postojeća pravila i funkcije, kao i sam autor koji napušta visoko stilizirane forme sklone aristokratskom kriticizmu i procjeni medijske propagande i okreće se konstruktivizmu  ”Arte povera ”. Uporedo sa samozatajnošću umjetnikova karaktera kreće se i ritmična dekonstrukcija postojećih konstruktivnih elemenata izvađenih iz ograda, taraba i avlija u našem neposrednom okruženju koja zamagljenom oku posmatrača na prvo viđenje predstavlja ljušturu, bez smisla, bez suštine. Upravo tu je primjetno dadističko stajalište i svjesnost da je izostanak smisla, zapravo vraćanje polaznim korjenima. Upravo je  u tom rascjepu tradicije i sadašnjosti, kao i u ideji dekonstruktivizma i destrukcije začeta ideja koja manifestuje određeno stanje duha sklono spoznaji novih vidika i nove interpretacijske forme.

Možemo slobodno reći da je ova izložba autorov produktivni otpor raznim oblicima savremene društvene izolacije kao i trenscendentalnom jednoumlju, te predstavlja eklektički put istraživanja korjena postojećih značenja i nove stvarnosti.

Maja Dedić, akadem.grafičar

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , , ,