Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Otvoreno pismo čitatelja: Nedopustivo je da se zakoni nekažnjeno krše nekoliko metara od MUP-a TK

Preuzmite sliku

Na redakcijski mail tuzlanski.ba@gmail.com čitatelj portala Tuzlanski.ba Davor P. uputio je otvoreno pismo Ministarstvu unutrašnjih poslova TK koje u nastavku prenosimo u cijelosti.

Budući da je MUP TK počeo da kažnjava vožnju bicikla kroz pješačku zonu smatram da je trebalo da neko reagira na ovu pojavu i van granica statusa na Facebooku. Podsjetimo da se kod nas počinju pojavljivati i električni romobili, neki od kojih mogu dostizati i brzine do 30 kmh, tako da bi to zapravo mogla biti česta pojava, a ovo samo početak. Ni u svijetu ljudi nisu bili sigurni da li, zbog ovakvih brzina, romobili treba da se kreću cestom, biciklističkom stazom ili možda čak i sa pješacima. Ali da se za sada držimo problema koje mi imamo…

Saobraćaj

Uz dužno poštovanje, ne možemo krenuti u ime turizma po pješačkim zonama kažnjavati građane za vožnju bicikla i fokusirati rad policije na to. Mnogi građani bi bili na vašoj strani da postoji samo jedan faktor, a to je biciklistička staza. Ne mogu se građani voziti samo od Općine do gradilišta i nazad i eventualno Sjenjakom. Uzmite u obzir i da postoje bicikla koja se mogu posuditi i odvesti te ostaviti na drugom mjestu, iz projekta Nextbike, a jedina opcija vožnje ostaju naše saobraćajnice sa našim vozačima. Neki će reći da je to samo kroz pješačku zonu, a pri tome se misli na Korzo. Međutim, nekada je biciklom lakše proći kroz Korzo, nego npr. trotoarom od Skvera do Slatine. Tako da, u svrhe ovog pisma, kada govorimo o pješačkim zonama, govorimo o površinama kojima se kreću pješaci.

Smatram da bi mnogo efektivnije i za grad i za MUP pozitivnije bilo kada bi se policija angažirala na kršenju saobraćajnih propisa od strane pješaka i vozača. Nekoliko primjera:

• Na Stupinama se bez ikakvih problema NA PARKINGU zabrani parkiranje automobila kada je biciklijada, tada se očisti i traka koja se koristi za parking, a nije za to namijenjena, ali se iz nekog razloga to tako ne održava.

• Parkiranje ispred hotela Tuzla oko taksi štanda vikendom, zatim kod zgrade C2 ulaz u garažu se blokira autima koji su došli u Vintorius ili neki drugi lokal, kod B1 je slična situacija sa parkiranjem kraj ulaza u garažu.

• Situacija je slična u cijelom gradu. Tako ako prolazite kraj Jupitera možete vidjeti sljedeću scenu… Auta parkirana kod Belamionixa, auta parkirana kod apoteke, kod mesnice, kod Iskre. Dva su parkinga tu dostupna!!!

• Slično je i u Oktobarskoj, posebno se kod pošte i apoteke ljudi vole parkirati nepropisno na pješački ili na trotoar. Nema koristi od kružnih tokova ako mi nismo spremni raditi na kulturi u saobraćaju, a to će se postići samo kaznama.

Tako da smatram da kažnjavanje biciklista u pješačkoj zoni ništa ne znači, ako će nam pješačku zonu narušavati automobili, te onemogućavati nesmetan prolaz majkama sa dječjim kolicima, invalidima, ljudima sa kolicima za kupovinu, hodalicama, putnim torbama…

  • Ono što je u nadležnosti grada je JKP “Saobraćaj i komunikacije” pod čijom nadležnosti su parkinzi. Smatram da je tu potrebna djelimična revizija prakse naplate parkinga i kažnjavanja, u saradnji sa policijom. Nekada se može vidjeti da bez bilo kakvog digitalnog praćenja 1 minutu preko vremena na parkingu auto bude blokirano. Kako? Nikome nije jasno. Posebno što uopće nigdje ne vidite nikoga ko je to uradio. Međutim, ne kažnjavaju se osobe koje su parkirale na dva parking mjesta. Bez obzira koliko to bilo, negdje se i točak na ocrtanoj liniji smatra prekoračenjem i kažnjava se. Dalje bi službenici trebali biti u redovnoj komunikaciji sa policijom, te za ono za što nisu nadležni prijavljivati nepropisna parkiranja. Nedopustivo je da se zakoni nekažnjeno krše nekoliko metara od MUP-a TK, kako nepropisno parkiranje, tako i brza vožnja, i da se to toleriše.

    Također, loš je odraz grada kada na svakom koraku imamo usporivače brzine, bez obzira za koji tip istih se mi odlučili. To znači da nismo mogli građane ni na jedan drugi način privoliti da poštuju zakone i kulturu u saobraćaju. Imamo mi vozače koji se zaustavljaju u kružnim tokovima, vozače koji pješacima koji stoje na semaforu jer im je crveno svjetlo stanu i propuštaju ih da nepropisno pređu ulicu, vozače koji se ne zaustavljaju prije zaustavne linije, nego stanu na pješački skoro paralelno sa semaforom, pa bi pješaci trebali preko takvih da se penju…

    Ni pješaci nisu bez greške. Tako da imamo pješake koji krenu prelaziti ulicu na Brčanskoj, a napokon istu pređu na Ircu. Naravno, pretjerujem da bih dočarao jednu pojavu dijagonalnog prelaženja ulice, a ne korištenja najkraćeg i najsigurnijeg puta sa jedne na drugu stranu, ali moram reći da bi sa pješacima trebalo biti popustljiviji u određenim situacijama i u granicama razuma, jer nam svjetla na semaforima za pješake traju po svega nekoliko sekundi.

    Ugostiteljstvo

    Problema imamo i sa ugostiteljstvom. Imate kafiće koji blokiraju prolaze bez bilo kakvih reprekusija. Ali, osim fizičkih smetnji koju kafići predstavljaju potrebno je izvršiti svojevrsnu namjenu objekata i da se ne može u svakom praznom prostoru, bez adekvatno riješenog popratnog sadržaja (kao što je bašta) otvoriti kafić koji će blokirati prilaze u tolikoj mjeri. Bilo bi, također, dobro kada bi imali i neke smjernice šta je dozvoljeno kafićima, a šta je za klubove. U kafiće ljudi dolaze da popiju kafu ili neko piće i da, moguće, razgovaraju. Odvrnuta muzika koja smeta ljudima koji stanuju u obližnjim stambenim objektima ne bi smjela da dolazi iz kafića. Za takve stvari postoje lokali namijenjeni tome.

    Podsjetimo se, također, u ime turizma, da je Sarajevo zabranilo nargila barove u svom centru. Vi u Tuzli više ne možete pješačiti pješačkom zonom, nego ili istu zaobilazite zbog dima ili što kafići samo povećavaju svoje bašte pa nemate gdje ni hodati ili kroz tu pješačku zonu protrčite da ne bi to udisali.

    Ako želimo pričati o turizmu moramo prihvatiti da kod nas dolaze ljudi sa raznih strana. Ti ljudi se često čude kako još uvijek nije zabranjeno pušenje na javnim mjestima, a mi još nemamo mjesta koje se ne osjeti na neki nargila bar. Istim tim ljudima nije jasna buka, ni raznih kafića, ni auta, ni motora. Nije turizam samo puštena muzika i jezera, nego je turizam siguran grad, zaustavljanje na pješačkom, poštovanje zakona, poštovanje i uvažavanje sugrađana, a nadasve rad policije, a ne da isti zaobilaze nepropisno parkirana auta. Povećajte prihode samo kaznama za parking i onda možda možemo pričati i o tome da policija bude bolje plaćena za svoj posao.

    TK je dobio 59 novih policajaca. Grad Tuzla nije toliko veliki da nekoliko patrola ne može da kontrolira i saobraćaj (uključujući nepropisno parkiranje) i ugostiteljstvo i nadam se da možemo naš grad učiniti ugodnijim i sigurnijim za sve nas, navodi se u pismu našeg čitatelja Davora. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje