Četvrtak, 28. Marta 2024.

Astronomsko društvo Plejade: Ništa se spektakularno neće desiti 21.12.

plejade

Posljednjih nekoliko sedmica na internet portalima možemo čitati različite scenarije u vezi navodnog „smaka svijeta” koji bi se trebao desiti 21.12.2012. godine. Prema svim tim scenarijima svijet bi krajem sljedeće sedmice trebao nestati.

plejadeNa adresu našeg udruženja, kao i naše web stranice i facebook-a, stiglo je nekoliko upita o tome šta će se desiti taj dan, hoće li svijet nestati itd. Mi kao ozbiljno udruženje koje se bavi naukom, odnosno istraživanjem svemira, želimo jasno reći da se ništa spektakularno neće desiti na taj datum. Astronomi širom svijeta odbacuju bilo kakvu raspravu na tu temu, ali i u vezi ostalih pseudo-znanstvenih besmislica. Astronomsko društvo Plejade želi, zbog javnosti, iznijeti par činjenica koje idu ovome u prilog.

Narod Maja je bio nastanjen na poluotoku Jukatan u Meksiku i Belizeu, te u današnjoj Gvatemali. Malo ljudi zna da su Maje bile veliki poznavaoci astronomije. Poznavali su neke kosmičke promjene koje mi tek danas najmodernijom opremom i teleskopima otkrivamo. Poznavali su naš Sunčev sistem. Vrlo precizno su vršili mjerenja putanja planeta, pomračenja Sunca itd. Ostaje nepoznato kako su to mogli znati bez upotrebe teleskopa. Ono što posebno privlači pažnju jeste famozni kalendar Maja, o kojem se u posljednje vrijeme dosta govori.

Naime, kalendar Maja ne završava 21.12.2012., nego se završava jedan ciklus, a počinje drugi. Oni nisu gledali na vrijeme linearno, kako mi to danas gledamo, nego su živjeli u ciklusima. Završetak jednog ciklusa, prema Majama, nije vezan ni za kakva katastrofalna proročanstva.

Neki samoprozvani stručnjaci govore o udaru nepoznate planete u našu Zemlju. Tu planetu ne možemo vidjeti jer se ona „krije” iza Sunca. Ne postoji ni jedan dokaz za tu tvrdnju. Danas postoji na hiljade astronoma koji svaku noć gledaju u nebo i takva planeta, ukoliko postoji, bi već odavno bila otkrivena.

Teorija o mogućem udaru asteroida u Zemlju također pada u vodu. I da postoji takav asteroid svijet bi već odavno znao za njeg, a i vidio bi se golim okom na noćnom nebu.

Promjene na Suncu se dešavaju periodično u ciklusima svakih 11 godina. Broj pjega na Suncu dostiže svoj maksimum, u prosjeku, svakih 11 godina. Vrhunac sljedećeg ciklusa je 2012. i 2013. godina. Solarne oluje su dosta česta pojava, i nema ni jedan dokaz da će se desiti neka katastrofalna oluja 21.12.2012. godine. Stručnjaci iz NASA-e su predvidjeli da je nadolazeći ciklus jedan od najslabijih u historiji. Najveća solarna oluja se dogodila 1859. godine, ali nije ostavila neke dugotrajnije posljedice. Pretpostavlja se da će Sunce postojati narednih 5 milijardi godina.

Neće se desiti ni poravnanje planeta Jupitera i Saturna, a koji bi mogli proizvesti katastrofalne zemljotrese i poplave na našoj planeti. Ne postoje dokazi o poravnanju planeta, zvijezda ili nekih drugih objekata koji bi uticali na život na Zemlji. Jedino Sunce i Mjesec svojim gravitacionim djelovanjem imaju uticaj na Zemlju.

Postoji još bezbroj teorija o tome šta bi se moglo desiti 21.12.2012. godine. Biće ih još više, ali ni jedna nije naučno dokaza i ne postoji ni jedan konkretni dokaz. Sve su one plod ljudske mašte i jedino se mogu iskoristiti za neki SF film.

Još jednom ponavljamo ništa spektakularno se neće desiti. Jedino interesantno tog datuma je zimski solsticij, odnosno najduža noć i najkraći dan.

Astronomsko društvo Plejade poziva sve zainteresovane građane da nam se pridruže 21.12.2012. godine u 19:00 u Kući plamena mira na okruglom stolu, nakon kojeg ćemo promatrati nebo sa teleskopima. Napominjemo da na okruglom stolu neće biti razgovora vezanih za smak svijeta i navodnu apokalipsu. Cilj eventa je druženje i razmjena znanja uz ugodni razgovor o svemiru, dosadašnjim istraživanjima, najnovijim otkrićima, budućim aktivnostima udruženja i dr.

Vedro nebo!