Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Digitalni mediji ugrožavaju tradicionalne

novine
Preuzmite sliku

Popularno

Od pojave ekonomske krize, ugasilo se nekoliko printanih medija u Hrvatskoj, a strani oglašivači režu budžete.

\"novine\"Kako se čini, izdavanje novina u današnjem svijetu postaje sve veći luksuz, a novinare često proglašavaju tehnološkim viškom.

Posrću čak i najveći medijski konglomerati, poput onog Ruperta Murdocha, čiji je News Limited najavio otpuštanje čak 2.000 radnika, a takvih primjera je mnogo.

Pojedine dnevne novine i časopisi polako nestaju sa tržišta, jer malo po malo gube bitku sa internetom, javlja reporterka Al Jazeere Ivana Brkić.

I printani mediji u Hrvatskoj dijele istu sudbinu. Od pojave ekonomske krize nekoliko njih više ne možete naći na kioscima jer su se ugasili.

Online portali sve više prijete tradicionalnim medijima, jer njihov marketinški kolač sve više raste. Tako je u 2011. godini prihod hrvatskih internet portala od oglašavanja porastao za 130 posto.

\”Smrt novina kao printanog proizvoda je sve bliža. Nema teorije da se to ne dogodi. Pitanje je samo vremena. Pojedine novine će za nekoliko godina, druge možda za deset\”, rekao je medijski analitičar Tim Burrowes.

Na kraju, novine će vjerovatno opstati, ali će promijeniti oblik. Većina će ih čitati na nekoj vrsti ekrana, ali je teško povjerovati da će šuškavi novinski papir u potpunosti nestati\”, dodao je on.

Poslovni dnevnik na tržištu je posljednjih osam godina. Promijenio je nekoliko vlasnika, no publika je ostala ista – poslovni ljudi.

Glavni urednik lista Darko Markušić ne otkriva do koliko čitatelja dopiru, no priznaje da je ekonomska kriza i njih uzdrmala.

Od 2008. do 2011., prema procjenama Hrvatskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje, neto investicije u medijskom oglašavanju pale su za 35 do 40 posto. Iznosile su oko 300 miliona eura, a prošle godine bile su manje za 80.000 eura.

Predsjednik Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje, Damir Ciglar, nije previše optimističan oko bliske budućnosti.

\”Ne pokazuju se nažalost pomaci ni u ovoj godini. Tisak je najviše pretrpio, jača prisutnost interneta, znatno jača vanjsko oglašavanje\”, rekao je Ciglar.

Pritisak oglašivača

U Hrvatskoj je posljednjih godina ugašeno nekoliko printanih medija.Vjesnik, Nacional, nekoliko mjesečnika. Posljednji je ključ u bravu stavio Forum, ozbiljan sedmični list, koji je otvarao mnoge škakljive političke i ekonomske teme.

Nakon 47 izdanih brojeva, Foruma na kioscima više nema. Uprava je priopćila da je neisplativ, odnosno da gospodarski kontekst prisiljava većinu oglašivača na smanjeno investiranje u marketinške aktivnosti i oglašavanje\”, rekla je Brkić.

Ciglar pojašnjava da strani oglašivači u najvećoj mjeri „režu\” budžete.

Novinari Foruma misle da je, kada je o njima riječ, list ugašen zbog drugih namjera. Neslužbeno kažu da se oglašivači nisu htjeli reklamirati u novinama, u kojima, ako postoje razlozi postoji i mogućnost da završe na naslovnici, u negativnom kontekstu.

I Markušić, glavni urednik Poslovnog dnevnika, otvoreno priznaje da osim na nedostatak novca, nailazi i na pritiske oglašivača.

Da nema pritiska, lagao bih\”, kaže Markušić.

Najesen će, zbog teške ekonomske krize, pokušati dodatno ojačati internet portal. Dogovorili su ranije saradnju s uglednim New York Timesom i Economistom, te s novim izdanjima ulaze na tržište regije. No, kakva će im budućnost biti, kao i ostalim medijima – i mnogim nezaposlenim hrvatskim novinarima – to je potpuna nepoznanica.

Tuzlanski.ba / Al Jazeera

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: