Seletti nije samo dizajn – to je vizuelni jezik koji komunicira sa savremenim društvom.

Foto: Seletti

Brend Seletti osnovan je 1964. godine u malom mjestu Cicognara, u talijanskoj provinciji Mantova, od strane Romana i Marije Seletti.

U početku je bio porodična trgovina koja se bavila uvozom kućnih potrepština iz Azije, naročito iz Kine i Tajlanda. Ono što je počelo kao distributerski posao, vremenom se transformisalo u jedan od najutjecajnijih dizajnerskih brendova u Evropi, poznat po svom nekonvencionalnom, ironičnom i umjetnički angažovanom pristupu.

Od trgovine do umjetnosti

Kada je Stefano Seletti preuzeo kreativno vodstvo brenda, Seletti je počeo da se udaljava od standardne proizvodnje i da ulazi u svijet autorskog dizajna. Njegova filozofija, nazvana (R)Evolution, podrazumijeva stalno pomjeranje granica između funkcionalnosti i umjetnosti, između svakodnevnog i izuzetnog. Seletti ne teži savršenstvu – on slavi greške, disharmoniju i emociju.

Saradnje koje su oblikovale identitet brenda

Seletti je postao poznat po saradnjama sa umjetnicima i dizajnerima koji dele njegovu viziju:

- Toiletpaper Magazine (Maurizio Cattelan & Pierpaolo Ferrari): kolekcije sa nadrealnim, provokativnim motivima koje su završile u MoMA muzeju.

- Studio Job: autori Banana lampe i drugih ekscentričnih komada koji kombinuju pop-art i  funkcionalnost.

- Marcantonio Raimondi Malerba: dizajner Monkey i Mouse lampi, kao i Love in Bloom vaze – predmeta koji unose narativnost u prostor.

- Elena Salmistraro: umjetnica čiji rad sa Selettijem spaja mitologiju, boje i teksture u poetske forme.

Seletti kao kulturni fenomen

Seletti nije samo dizajn – to je vizuelni jezik koji komunicira sa savremenim društvom. Njegovi proizvodi su prisutni u galerijama, muzejima, ali i u domovima ljudi koji žele da izraze svoj identitet kroz prostor. Brend je uspio da demokratizuje umjetnost, čineći je dostupnom kroz predmete svakodnevne upotrebe.

Curious X u Milanu: Seletti × IQOS i nova scena za dizajn

Na Milano Design Weeku, Seletti je u saradnji sa brendom IQOS predstavio projekat Curious X: Sensorium Piazza – postavku koja je tradicionalni talijanski trg čitala kroz savremeni jezik svjetla, zvuka, tehnologije i interakcije. Ideja trga kao mjesta susreta dobila je novo tumačenje: analogni pejzaž i digitalni kod djelovali su kao jedan organizam, a posjetioci su ulazili u priču bez klasičnih granica između publike i scene.

Saradnja je najavila šire kreativno poglavlje između oba brenda – dijalog koji se iz izlagačkog okvira preliva u svakodnevicu i nove formate. Umjesto jednokratne atrakcije, otvorena je platforma za dalji razvoj sa jasnim fokusom na spoj tehnologije, materijala i estetskog komentara po kojem je Seletti prepoznatljiv.

Utjecaj na savremenu kulturu

Seletti je utjecao na način na koji se dizajn percipira u širem društvenom kontekstu. Umjesto da bude rezervisan za elitne prostore, dizajn postaje sredstvo izražavanja, provokacije i dijaloga. Njegov rad je inspirisao brojne mlađe brendove da se oslobode konvencija i da dizajn koriste kao alat za komunikaciju.

*IQOS nije proizvod bez rizika i sadrži nikotin koji izaziva ovisnost. Samo za odrasle pušače.