Njemačkoj nedostaje 60.000 vozača kamiona: Plate između 2.500 i 3.000 eura
Foto: Tuzlanski.ba

Po navodima špeditera, u Njemačkoj trenutno nedostaje čak oko 60.000 vozača kamiona.

- Mi se u Njemačkoj i Evropi nalazimo pred kolapsom opskrbe, jednostavno više ne pronalazimo vozače - kazao je u utorak u Berlinu, Dirk Engelhardt iz Saveznog udruženja prometa robe, logistike i zbrinjavanja otpada (BGL).

U Njemačkoj je u ovom trenutku na cesti oko 560.000 vozača koji su u prosjeku stariji od 50 godina - svake godine u penziju ode njih oko 30.000, a na tržište rada stigne samo 15.000 novih kamiondžija.

Zanimanje za karijerom vozača je relativno slabo, mnogi mladi ljudi odustaju od posla u branši zbog lošeg ugleda koji vozači uživaju u javnosti, loših uslova rada i projekcija o razvoju autonomnih vozila (čak i teretnih) u kojima više niko neće morati sjediti za volanom.

Premije za transfer za volanom

Kako bi to zanimanje učinili atraktivnijim, špediteri nude bolje plate, pa i više novca od standarda regulisanog kolektivnim ugovorom. Radi se na poboljšanju uslova rada, na viznim olakšicama za strane vozače - i pokušava privući više žena da se odluče za karijeru za volanom. Trenutno udio žena u branši iznosi samo oko 1,7%.

Berlinski list "Die Welt" u svom današnjem izdanju piše o šefovima špediterskih firmi koji animiraju svoje vozače da na odmorištima stupe u kontakt s vozačima konkurentskih kompanija i pokušaju ih nagovoriti da pređu raditi kod njih - spominju se i premije vozačima koji uspiju dogovoriti prelazak - za svaki uspješan "transfer" špediteri svojim zaposlenicima isplaćuju i po 500 eura.

No takva praksa ne može riješiti problem. Zato lobisti i špedicije sve glasnije zahtijevaju promjene zakonske regulative kako bi se proširio krug potencijalnih kandidata.

- Država bi morala omogućiti kandidatima iz trećih zemalja da jednostavnije mogu tražiti posao u Njemačkoj - kaže Martin Bulheller, iz BGL-a.

Radi se o zemljama koje nisu članice Evropske unije - i u kojima očito ima dovoljno potencijalnih kandidata. Konkretno se misli prvenstveno na Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Ukrajinu. Vozači iz tih zemalja u Njemačkoj mogu računati s mjesečnom bruto plaćom između 2.500 i 3.000 eura, piše "Die Welt".

Situacija s manjkom kamiondžija je sve dramatičnija, zbog činjenica da paralelno raste broj i količina cestovnih transporta. Volumen online-shoppinga kontinuirano raste, neko tu robu mora i dopremiti do mušterija.

Prazne police u supermarketima

Posljedice nedostatka radne snage u Njemačkoj bi se mogle osjetiti već ovo ljeto.

- Moguće su prazne police u supermarketima ili benzinske bez goriva, kaže Engelhardt za "Die Welt".

A kako to izgleda, najbolje znaju stanovnici Berlina. Prošlo ljeto u nekim supermarketima se nije moglo kupiti mineralnu vodu. Roba je čekala kod proizvođača na transport do prodavnice - na raspolaganju nije bilo dovoljno vozača i vozila. (DW/Die Welt)