Na ivicama stakla u automobilima i autobusima često možemo vidjeti crnu liniju i iznad nje crne tačkice, znate li čemu služe i koje sve funkcije imaju?
Ova traka, koju nazivaju i frit, nadalje, pomaže i u boljem brtvljenju vjetrobranskog stakla, a ona prikriva i tragove ljepila na ivicama vjetrobranskog stakla, piše Revija HAK.
Na svakom vjetrobranskom staklu primijetit ćete crne tačkice po ivicama, a često i u području iza retrovizora. Znate li koja je njihova funkcija? Pa ima ih više, a one su veoma važne.
Naime, kad se vjetrobransko staklo peče u industrijskim pećnicama ivice bi se distorzirali, a to bi uticalo i na vidljivost kroz staklo pa su proizvođači automobila odlučili dodati ove tačkice koje su u biti uzorci keramičke boje. Zbog njih se temperatura u pećnici ravnomjerno raspoređuje.
Ova traka, koju nazivaju i frit, nadalje, pomaže i u boljem brtvljenju vjetrobranskog stakla (bolje prianjanje ljepila po ivicama), a ona prikriva i tragove ljepila na rubovima vjetrobranskog stakla, što definitivno ne bi bilo lijepo vidjeti.
Za kraj, ove tačkice se nerijetko šire i na područje iza unutarnjeg retrovizora iz jednostavnog razloga – u tom području vam neće pomoći sjenila (koja su s vozačeve i suvozačeve strane), pa frit pomaže blokirati sunčevu svjetlost kad gledate u retrovizor…