Subota, 20. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Zbog elektrifikacije mnogi bi zaposlenici u automobilskim kompanijama mogli ostati bez posla

Preuzmite sliku

Iako će kompanije zapošljavati nove ljude s vještinama potrebnim za razvoj električnih vozila, mnogi koji ostanu bez posla više neće moći raditi u automobilskoj industriji.

Tranzicija na električna vozila trebala bi donijeti brojne benefite – od manjeg klimatskog uticaja na planeti pa do, za mnoge, puno boljeg iskustva za volanom jer većina ljudi koja jednom kupi vozilo s električnim motorom, više se ne vraća benzincima i dizelašima. No nisu svi oduševljeni s budućnosti koju donosi elektrifikacija, a to se ponajviše odnosi na stotine hiljade radnika koji trenutno rade na proizvodnim trakama u automobilskim tvornicama ili na nekim drugim dijelovima razvoja tradicionalnih vozila.

Njima, naime, prijete – otkazi. Kako broj automobila s motorima na struju bude sve veći, tako će i potreba za radnicima koji proizvode tradicionalne motore, mjenjače, ispušne sisteme i brojne druge dijelove biti sve manja. Naravno, s druge strane, rast će potreba za novom vrstom radne snage u automobilskoj industriji – stručnjacima za e-motore, baterije i sve povezane sustave, no ta će ukupna brojka biti manja u odnosu na trenutan broj radnika.

Dok će se manji dio zaposlenika moći prekvalificirati i ostati raditi u istim firmama, stručnost i znanje većine njih vjerovatno neće biti potrebna u proizvodnji električnih vozila te će ostati bez posla.

Prema predviđanjima konzultantske kompanije AlixPartners, za proizvodnju električnih motora i baterija potrebno je oko 40 posto manje rada u odnosu na klasične automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem. Iz Forda i Volkswagena smatraju kako su te brojke ipak malo blaže te govore o 30 posto manje rada. Iz Forda su već počeli govoriti o otkazima u svojoj kompaniji te bi bez posla moglo ostati oko 8 hiljada zaposlenih u odjelu razvoja motora s unutarnjim izgaranjem.

Kako je za Business Insider rekao Brett Smith, tehnološki direktor centra za automobilska istraživanja, automobilska industrija danas prolazi kroz tranziciju kakva nikada nije doživljena te je velika šansa da će novu vrstu automobila i dijelove za njih graditi manji broj ljudi, što će dovesti do izazova u automobilskoj zajednici.

Predviđanja o broju otkaza u automobilskoj industriji su različita. Prema nekima, ako u SAD-u udio električnih automobila poraste na 50 posto do 2030. godine, automobilska industrija mogla bi izgubiti oko 75 hiljada radnih mjesta. Što se Evrope tiče, predviđanja su da će do 2040. u ovoj industriji biti oko 275 hiljada radnih mjesta manje. Pri čemu treba naglasiti da se ta brojka odnosi na broj zaposlenih kada joj pribrojimo brojna nova radna mjesta koja će otvoriti industrija električnih automobila i baterija.

Prema Boston Consulting Groupu, Evropa bi do 2030. trebala izgubiti čak 630 hiljada radnih mjesta povezanih s motorima s unutarnjim izgaranjem, dok bi se u isto vrijeme trebalo zaposliti novih 580 hiljada ljudi povezanih s poslovima u elektrifikaciji. Iz američkog Instituta za ekonomsku politiku smatraju da bi, zbog mjera donesenih kako bi se povećala domaća proizvodnja električnih vozila, ukupan broj zaposlenih u automobilskoj industriji u SAD-u mogao povećati za 150 hiljada.

No to neće biti isti oni ljudi koji su dobili otkaz te se za većinu njih neće otvoriti nova radna mjesta u automobilskoj industriji, već će se ta radna mjesta otvoriti na novim mjestima, daleko od sadašnjih tvornica.

Kako je to nedavno rekao izvršni direktor Forda: Imamo vještine koje više nisu potrebne i poslove koji se trebaju promijeniti. (Zimo.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje