Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Zašto tako veliki broj motora na tržištu ima 2.0 zapreminu

Preuzmite sliku

Auto-industrija danas favorizuje 2.0 motore sa četiri cilindra. Ukoliko se udubite u detalje, uočićete da se isti obrazac, odnosno radna zapremina od pola litra po cilindru koristi i kod manjih i kod većih motora.

Tako 6-cilindraši najčešće imaju zapreminu od 3.0 litra, osmocilindarski motori su uglavnom 4.0, pa zatim imamo 5.0 V10 i 6.0 V12.

U suprotnom smeru postoji niz trocilindraša zapremine 1.5 litara. Mike Fernie sa “DriveTribe“-a je otišao u Cosworth gdje mu je odgovore na ovu temu dao Bruce Wood, operativni direktor te kompanije.

Najkraće rečeno, zapremina od pola litra, odnosno 500 kubnih centimetara je “ni prevelika, ni premala”, kaže Wood.

“Broj 500 je magičan broj, ali to ne znači ako uzmete, recimo, 499 (kubnih cm), da neće funkcionisati. U tom području funkcioniše veoma dobro pa stoga ta zapremina nije ni prevelika ni premala za gotovo sve primjene”, objašnjava Wood.

Dodatno, standardizovanje veličine cilindra olakšava proizvodnju u auto-industriji, a time i povećava efikasnost. Konačan odgovor bio bi da projektanti motora teže zapremini od 500 kubnih centimetara po cilindru jer je praksa pokazala da je to optimalno. (b92)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , , ,