Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Voziti dalje ili ga se riješiti? Ovih 10 znakova ukazuju na to da vaš automobil polako ‘umire’

Preuzmite sliku

Ovo su savjeti koji će vam pomoći da donesete odluku popravljati stari, ili potražiti noviji auto

Možda vam je već neko vrijeme jasno da vaš stari automobil nije u cvijetu mladosti i da u njemu zapravo životarite “od tehničkog do tehničkog” s dobrim pripremama prije toga i krpanjem svega gdje “curi”. No među nama vozačima zapravo i nema puno onih koji sebi mogu priuštiti potpuno nove automobile pa smo većinom osuđeni na to što imamo, barem dok se ne sakupi koja “hiljadica” za malo noviji polovnjak, piše Jutarnji.hr.

Dotad se popravlja uglavnom nužno i s jeftinim dijelovima, na estetiku lima se više i ne obraća puno pažnje, no tu je i važnije: pitanje komfora vožnje i posebno sigurnosti jer je sve manje ugodno voziti automobil koji ispušta čudnu buku, zanosi ili troši previše, kao i činjenica da sve učestalije na mobitelu birate broj vašeg mehaničara…

Stigao je, dakle, trenutak kad trebate odlučiti nastaviti popravljati auto dalje, ili je vrijeme da ga se riješite. Čak i ako ste zbog silnih zajedničkih godina već sentimentalno vezani za automobil, bez obzira na njegove sve češće “mušice”.

Manite se toga, na koncu uvijek sve završava na pitanju “ekonomije” pa vam donosimo pregled znakova koji ukazuju da vaš automobil posustaje kao i nekoliko savjeta koji će vam pomoći da donesete odluku – popravljati ili potražiti noviji…

Trza pri pokretanju i zaustavljanju

Odmah treba znati – u pitanju je prijenos, a svi popravci u vezi toga su skupi. Tako ako primijetite da kod ubrzavanja ili kočenja tokom vožnje automobil trza ili podrhtava, a sve popraćeno neugodnom škripom ili neobičnim zvukovima, vjerovatno je vrijeme da se pomirite s tim da “nešto jako nije u redu” i pokušate potražiti bolji automobil.

Primijetili ste koroziju

Pojava hrđe je znak za uzbunu jer se brzo širi i što se prije sanira tim bolje. Međutim, ovisno o količini zahvaćenih područja, taj se problem prečesto ignoriše jer je riječ o nimalo jeftinom zahvatu.

  • Hemikalije koje stavljaju na ceste tokom zime izjedaju boju i lim. Kada hrđa krene, brzo se širi. Propuštanje vode također ima tendenciju nanijeti veliku štetu, jer voda koja ostaje “sjediti” na skrivenim mjestima u karoseriji uzrokuje koroziju. Oba problema treba temeljito razmotriti kako bi se procijenilo kolika se šteta dogodila.

    Curenje tekućina

    Slično kao i ljudsko tijelo, automobil zahtijeva tekućine da bi funkcionirao. Ako morate svaki mjesec dopuniti bilo koju od vitalnih tekućina u vašem automobilu – rashladnu, ulje u motoru, ulje za kočnice, ili tekućinu za servo upravljač, onda je samo pitanje kad će, a ne hoće li sistemi kapitulirati. Ne možete tako dovijeka…

    Povećani troškovi

    Kada ste bili kupili recimo SUV sa živahnim turbo benzincem možda cijene goriva nisu bile visoke kao danas. Sada već samo točenje goriva kvari vašu finansijsku sliku i narušava kućni budžet pa biste trebali razmisliti je li taj automobil i dalje baš najbolja opcija za vas, ili da možda potražite nešto štedljivije, a na ovom još zaradite novac dok deprecijacija nije došla na najniže grane.

    Cijena popravka

    Prije nego što potrošite veliki novac na generalku motora ili na skupu zamjenu nekog vitalnog dijela automobila zapitajte se za koliko bi ga mogli prodati dok je još u pogonu i možete li kombinovati prihod od prodaje s novcem koji bih inače potrošili na popravke da kupite noviji i pouzdaniji automobil?

    Lampice, lampice…

    Najraniji znak istrošenog automobila pojavljuje se na kontrolnoj ploči. Sva ta mala upozoravajuća svjetla su važna, a njihovo zanemarivanje moglo bi dovesti do još problema. Ne ignorišite ih! Ako vam svijetli lampica “check engine” kontrole motora trebali biste što prije odvesti auto svom mehaničaru. Ako je žaruljica pritiska ulja upaljena najbolje da odmah stanete. Ako se više lampica učestalo pali – potražite drugi automobil.

  • Kilometraža i garancija

    Tvornička garancija donosi mir, nedvojbeno je. Ako ste kupili auto s proširenom garancijom još bolje, ali svakako čitajte sitna slova kod osnovnog jamstva. Naprimjer pet godina traje garancija, ali provjerite i nakon koliko kilometara završava. Naprimjer 5 godina ili 150.000 kilometara. Ako puno vozite i toliko ste napravili u četiri, garancija vam je istekla. Pitanje je hoćete li doplatiti produženu garanciju, ili ipak potražiti drugi automobil.

    Dim iz auspuha

    Plavi dim koji dolazi iz ispušne cijevi znači da vaš automobil troši ulje, ako se pojavljuje bijeli znači da u motor dolazi rashladna tekućina i nije da samo isparavanje kondenzata u ispušnom sistemu (kako temperatura raste tako voda isparava) što je bezazleno. Crni dim kod benzinca je znak da izgara previše goriva pa provjerite filtar zraka, a mogući su i ozbiljniji problemi.

    Možete sve to ignorisati i nastaviti dodavati bilo koju tekućinu u motor kako biste i dalje vozili , ali ne zadugo, a ako ne učinite niti jedno, rezultirati će dimom koji će se početi sukljati ispod haube – onda je vrijeme za skupi popravak ili novi automobil.

  • Preskakanje servisnih intervala

    Redovno podmazivanje motora vašeg automobila ključ je održavanja. Preskakanje redovnog održavanja može na kraju uzrokovati da bregasto vratilo vašeg automobila više nije sinhronizirano s klipovima, što dovodi do zvuka ‘kucanja‘ koji je znak da nešto ozbiljno nije u redu. To znači skuplji kvar i obično je vrijeme da u ovom trenutku počnete štedjeti za novi motor.

    “Pospani” mjenjač

    Ako je riječ o ručnom mjenjaču nepreciznije izmjene i sporiji hod kod izmjena manji je problem. Mehanika se jeftinije popravlja, ali ako imate automatik koji pritom ima sve sporije reakcije to je znak da je pri kraju. Kad više ni ne mijenja brzine, pred vama je još tek nekoliko kilometra i neizbježno – kapitulacija mjenjača. Popravak je skup i vrijeme je za drugi automobil, piše Jutarnji.hr.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,