Utorak, 24. Novembra 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Tihi neprijatelj koji uništava vaš automobil

Osim limarije koja može stradati od korozije, još više glavobolje vlasniku bi mogli stvoriti problemi sa strujom – nemali broj automobila, posebno novijih, na dnu prtljažnika ima osjetljivu elektroniku, uključujući na primjer akumulatore i ožičenje s raznim konektorima.

Ako nalazite vlagu u vozilu, najvažnije je da pronađete baš sve njene tragove, a zatim i uzroke za njen nastavak i tek onda se bacite na rješavanje problema, prenosi “RevijaHAK”.

Kondenzacija

Vlažna stakla u unutrašnjosti automobila posebno su čest problem u zimskim mjesecima, ali kao što to dobro zna većina vozača, ovog fenomena nerijetko nismo pošteđeni ni ostalih godišnjih doba.

Svako od nas s njim se nosi na svoj način, pa se tako neki uzdaju u snagu ventilacije, po mogućnosti potpomognute klima uređajem, a neki su s vremenom razvili posebne metode brisanja i sušenja stakala. Posebnim spužvicama, krpicama, novinskim ili kuhinjskim papirom…, ili kombinacijom svega navedenog.

I bez obzira u koju se grupu ubrajali, većina vozača o kondenzaciji zapravo prestane razmišljati čim osuši stakla i nastavi s vožnjom. A ne bi bilo loše da se još malo informišu.

Za početak, kako bi shvatili koji je najbolji način da se riješe ovog problema vozači bi trebalo da se upoznaju s njegovim uzrocima. Sasvim pojednostavljeno, kondenzacija se javlja u situacijama kada postoji razlika u temperaturi i vlazi unutar vozila i izvan njega odnosno kad hladna podloga (poput stakla) dođe u dodir s vlažnim i/ili toplim vazduhom.

U praksi to najčešće postaje primjetno kada u hladan auto zimi uđu putnici: vazduh koji oni izdišu vrlo je topao u odnosu na unutrašnjost vozila te će se na staklima vrlo brzo pojaviti primjetna vlaga. Što više putnika uđe, jasno, ta će se pojava primijetiti brže i u izraženijem obliku, a vozač će zatim posegnuti za nekom od već opisanih metoda čišćenja…

Izvori vlage

Važno je, međutim, znati da se kondenzacija u automobilu može pojaviti i bez prisutnih putnika, što upućuje na to da u vozilu postoji neki drugi izvor vlage, jedan ili više njih. Na primjer, vlaga će postati primjetna ako ste u autu zaboravili mokru majicu ili neku drugu odjeću ili obuću nakon kiše, ili ako se mokri ili namočeni tepisi nisu dovoljno dobro osušili. U tom slučaju je jasno što treba učiniti: iz vozila je najvažnije izbaciti sve uzroke vlaženja i zatim ga temeljno osušiti, po mogućnosti kombinacijom različitih metoda.

Neke od najboljih i najbržih rezultata za uobičajeno odmagljivanje stakala daje korištenje klima uređaja, konkretno njegove tipke za odleđivanje/odmagljivanje vjetrobrana. Kombinacija tople struje i klime je dobitna jer AC sistem izvlači vlagu iz vazduha (to uostalom potvrđuje i lokvica vode koja je uvijek primjetna ispod vozila u kojem radi klimatizacija), što znači da se stakla neće imati čime zamagliti.

Ali, šta učiniti ako u automobilu nema klima uređaja, ili ako opisana metoda ne daje zadovoljavajuće rezultate? Pomoći može korištenje nekog od sredstava namijenjenih izvlačenju vlage iz vazduha ili temeljito provjetravanje i sušenje unutrašnjosti vozila. Pritom je moguće koristiti fen za kosu (npr. za namočena sjedišta) ili ostaviti otvoreni automobil ili barem prozore na suncu na nekoliko sati…

Ali, ako imate vlage u vozilu, najvažnije je da pronađete baš sve njene tragove, a zatim i uzroke. Zamagljena se stakla vide, a šta je s vlagom u tepisima i ispod njih? U gepeku i prostoru za rezervni točak? Ako tamo niste dugo zavirili, odmah provjerite ima li tragova vlage ili, još gore, vode. Ovo su u pravilu najniži dijelovi vozila i ako negdje u automobil curi ili kapa voda, što je moguće ako je na primjer riječ o starijem vozilu s oštećenim ili napuklim gumenim brtvama vrata ili poklopca prtljažnika, ona bi lako mogla završiti baš tamo.

Isto vrijedi i za sitne pukotine na farovima: možda mislite da vam one ne mogu naškoditi, ali kroz njih se u vozilo takođe može uvući vlaga. Šta to može značiti, ne treba posebno objašnjavati. Osim limarije koja može stradati od korozije, još više glavobolje vlasniku bi mogli stvoriti problemi sa strujom. Nemali broj automobila, posebno novijih, na dnu gepeka ima osjetljivu elektroniku, uključujući na primjer akumulatore i ožičenje s raznim konektorima.

Zato ne budite lijeni, nego povirite tu i tamo ispod tepiha, ako djelujete na vrijeme mogli biste se riješiti velikih problema. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,