Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Šta učiniti ako motor neće upaliti zbog smrzavanja dizela?

Preuzmite sliku

Kad temperature padnu ispod nule, za neke vlasnike dizelaša mogli bi započeti problemi.

Za razliku od benzina, problem smrzavanja dizela na niskim temperaturama nije novost. Zimsko godišnje doba stvara određene probleme vlasnicima dizelaša, a najveći od njih je pokretanje automobila, posebno onih starijih. Prisjetimo se kako si pomoći kad auto neće upaliti, o čemu smo već ranije i pisali.

Kristalizovani parafin

Uzrok problema leži u parafinu koji se nalazi u dizelu, koji se pri niskim temperaturama kristalizira, nakon čega ti kristali začepljuju pore filtra goriva. Što je temperatura niža, kristali postaju sve veći, a zna se dogoditi da u potpunosti blokiraju protok goriva, uzrokujući nemogućnost pokretanja motora, piše Jutarnji.

Moderniji dizelaši zato su opremljeni grijačima u kućištima filtara, pa se taj problem rjeđe događa. Kao dodatnu pomoć današnji dizelaši imaju ugrađene i senzore koji su sposobni otkriti vodu na dnu filtra, pa se na instrument ploči upali lampica. Tada je potrebno ispustiti vodu vijkom koji se nalazi na dnu filtra. Postoji i bolje rješenje, jednostavno zamijenite filtar. On će vas koštati od 13 do 40 KM. Treba navesti kako jamstvo ne pokriva štetu zbog kristaliziranja parafina.

Aditivi

Po zakonu, dizelsko gorivo na benzinskim pumpama trebalo bi biti aditivirano ovisno o temperaturi, odnosno dobu godine. Problem ovdje nastaje kad se malo vozite, pa zimi uđete na benzinsku pumpu s gorivom koje ste natočili na jesen, aditiviranim do 0 °C. Zimi je ono aditivirano do -15 °C.

Ovisno o tački filtrabilnosti, na evropskom tržištu je definirano šest kategorija dizelskog goriva za normalne klimatske uslove i još četiri za alpske, odnosno polarne klimatske uslove. Po ovom pitanju problem može nastati ako naiđe razdoblje s -20 i manje stepeni, ali ako se odvezete automobilom s domaćim gorivom u planinski predio gdje su temperature bitno niže od -15, posebno noću.

Zato je najpametnije čim prije natočiti lokalno dizelsko gorivo, koje je aditivirano za lokalne uslove, ili jednostavno kupiti aditive posebno i sami sniziti tačku filtrabilnosti. Aditivi sadrže tvari koji se vežu na kristale parafina i sprječavaju njihovo povećavanje. Jedna bočica košta od 18 do 26 KM, ovisno o proizvođaču.

Tri bitna koraka kod sigurnog paljenja

Ako niste sigurni hoće li motor vašeg dizelskog automobila upaliti, pokušajte zakrenuti kontaktni ključ za jedan zub, dok se ne upali lampica grijača. Tada vratite ključ na početni položaj, pa opet ponovite postupak još jednom i potom vratite ključ u početni položaj. Tek tada probajte zakrenuti ključ do kraja i upaliti motor.

Ako ovo ne pomogne, znači da je dizel vjerovatno smrznut, stoga ne forsirajte s paljenjem. To znači da se parafin već kristalizovao, a konstantnim verglanjem ćete samo oštetiti akumulator. Ako ste u mogućnosti, odgurajte automobil u zatvoreni topliji prostor.

Ako možete, ugrijte filtar i sistem za ubrizgavanjem fenom za kosu, pri čemu obratite pažnju da ne rastopite plastiku ako koristite snažniji fen. Prema ustaljenom mitu, nemojte sipati benzin u rezervoar. Tako jedino možete oštetiti sistem ubrizgavanja, pogotovo ako se radi o novijem dizelašu.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,