Ponedjeljak, 27. Septembra 2021.
Tuzlanski.ba logo

Savjeti stručnjaka: Evo kako znati da akumulatoru više nema pomoći

Preuzmite sliku

Popularno

Mnogi misle da je jedini logičan odgovor na pitanje “Kada je vrijeme za novi akumulator?” – Kada potpuno “crkne”!

Često je to nakon 3. ili 4. paljenja auta na kablove, odnosno kada postane očigledno da ni punjenje na punjaču više ne pomaže, piše portal Polovni automobili.

Odgovor: “To se samo u ovlašćenim servisima može utvrditi. Ukoliko i nakon punjenja od 10 sati akumulator ne može da startuje auto, najverovatnije je za zamenu (ukoliko je punjač ispravan)”.

Simptomi koji upozoravaju na kraj

Neki od tipičnih simptoma (ali ne i najsigurniji) koji ukazuju na kraj vašeg akumulatora su:

Otežano verglanje,

Treperenje na instrument tabli prilikom startovanja vozila,

 Restartovanje radija.

Naravno da ima i drugih simptoma i načina na koji možete da posumnjate da nešto nije u redu, od ponašanja kabinskog osvjetljenja prilikom startovanja, preko problema u radu razne opreme koja koristi el. energiju (npr. podizači stakala, naročito kada je motor ugašen), do težeg startovanja nakon što auto duže miruje, čak i bez niskih temperatura.

Naravno, ukoliko se samo jednom javi potreba da palite auto na kablove, nešto definitivno nije u redu ili sa autom ili sa akumulatorom, bez obzira koliko niska temperatura bila. Imajte u vidu i starost akumulatora.

Samostalna provjera akumulatora

Pošto preventiva može da uštedi mnogo novca, vremena i živaca, pitali smo koliko često treba proveravati akumulator – može li i kako vozač sam to da uradi? Na primjer, unimjerom izmjeri napon – koliko je takva provjera pouzdana i šta mu koliki napon govori?

Odgovor: U zavisnosti od učestalosti vožnje treba provjeriti na 3, 6 ili 9 mjeseci i nakon isteka garancije. Mjerenje napona unimjerom nije 100% pouzdana metoda, ali u nekim slučajevima nam može pokazati da:

ispod 10,5V: akumulator je neispravan ili duboko ispražnjen (provjeriti vozilo)

od 12V do 12,4V: prazan akumulator (dopuniti akumulator)

od 12,6V do 12,8V: dobar akumulator

preko 13V – suh i neispravan (provjeriti vozilo)

Detaljna provjera akumulatora u servisu

Brzi test je u mnogim servisima besplatan, a tu spadaju:

provjera odvlačenja struje na vozilu

provjera alternatora,

povlačenje anlasera i

provjera stanja akumulatora.

Što se tiče preciznosti provjere, brzi test nudi pouzdanost od 50%, a veliki servis akumulatora 100%. Raspitajte se oko detalja u servisu.

Što se tiče cijena, recimo da ako se ustanovi da je samo prazan akumulator, onda se naplaćuje samo punjenje, a ukoliko je potrebno izvršiti i testiranje, onda se naplaćuje kompletan servis.

Naravno da ciene, procedura i ostalo mogu da se razlikuju od servisa do servisa.

Punjenje sopstvenim punjačem

Postoje razni punjači za akumulatore, pa prosječnom vozaču nije baš lako da napravi izbor. Naravno, neki će reći da običan, najjeftiniji i najprimitivniji punjač može da obavi posao sasvim dobro, dok drugi upozoravaju da nepravilnim rukovanjem može da se uništi akumulator, a može da bude i opasno.

Istina, danas imamo prilično jeftine „inteligentne“ punjače koji imaju i zaštitu od prekomjernog punjenja, zamjene polova, sa mikroprocesorom koji kontroliše punjenje u zavisnosti od stanja/napunjenosti akumulatora i drugim mogućnostima, ali savjetujemo da budete pažljivi i dobro se informišete prije kupovine.

U “Akumulator centru” kao odgovor na mnoštvo naših pitanja i potpitanja kažu:

„Svaki akumulator može da se puni. Punjenje treba da bude sa 10% kapaciteta akumulatora (npr. punjač od 4,5A će akumulator od 45Ah napuniti za 10 sati).

Razlika između inteligentnih i običnih punjača je u tome što inteligentni prepoznaju napunjen akumulator i sami se gase, a time sprječavaju prepunjavanje i gubitak elektrolita.

Također smo pitali da li povremeno treba puniti akumulator koji ne pokazuje nikakve probleme u radu?

Odgovor: „U zavisnosti od načina vožnje (duže ili kratke relacije, učestalost upotrebe vozila, mnogo potrošača…), akumulator treba povremeno napuniti, na 3, 6 ili 9 mjeseci. Nakon svakog pražnjenja akumulatora obavezno ga treba napuniti. Također, ako se akumulator ostavlja da duže vrijeme da stoji, prethodno ga obavezno treba napuniti, pa ostaviti.

Uništiti akumulator, brzo i trajno – kako?

Ukoliko se akumulator „ozbiljno“ isprazni, kao npr. kada ostavite upaljene farove na parkiranom autu, obavezno ga treba što prije staviti na punjenje.

Ako ga ostavite ispražnjenog, doći će do trajnih oštećenja, nakon čega će jedina opcija biti kupovina novog.

Provera za duži životni vek

U „Akumulator centru“ navode da je životni vijek akumulatora do dva puta duži od garantnog roka koji daju uvoznici.

Međutim, da biste mu maksimalno produžili životni vijek i da pritom imate pouzdan akumulator, koji neće da vas izda u hladno zimsko jutro, nakon isteka garantnog roka obavezno mu provjerite stanje u nekom servisu. Tako ćete znati na čemu ste i moći ćete na vrijeme da reagujete.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,