Četvrtak, 28. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Prodali 18 miliona primjeraka: Vespa proslavila 70. rođendan

Preuzmite sliku

Popularno

Kada je Enrico Piaggio krajem aprila 1946. u Firenci registrirao patent za Vespu, namjera mu je bila revitalizirati obiteljsku aeronautičku kompaniju koja je teško stradala u ratu.

Motocikl Vespa, simbol italijanskog “slatkog života“, proslavila je protekli vikend 70. rođendan i unatoč “poznim godinamaprodaje se bolje nego ikad.

Svojim oblikom i zvukom motora koji je ljude asocirao na osu (tal. vespa), slavni moped se u sedam desetljeća postojanja prodao u 18 miliona primjeraka .

Jednog od svojih inženjera, Corradina d'Ascanija, zadužio je da osmisli motor koji će kompaniji biti jeftin za proizvodnju, a potrošačima za masovnu kupnju.

D'Ascanio nije skrivao da ne voli onovremene motore: bili su neudobni, kruti za upravljanje i prljavi. Rješavajući te probleme jedan po jedan, stvorio je revolucionaran moped.

Više od motora

Uspjeh je bio trenutačan. Već prve godine prodane su 2.484 vespe, a 1948. njih 20 hiljada. Godine 1953., kada je Gregory Peck vespom vozio Audry Hepburn u “Prazniku u Rimu” motocikl se prodao u 170 hiljada primjeraka.

Vespa je bila više od motora: sprijeda je imala ‘pregaču’ koja je vozača štitila od prašine, blata i kiše. Imala je male točkove pa tako i prostora za rezervnu gumu, što je bilo važno na oštećenim poslijeratnim saobraćajnicama punim rupa i eksera koje su ispadali s konjskih kopita“, rekao je historičar automoto industrije Patrice Verges. “A ljudi su voljeli dizajn i zvuk motora koji je podsjećao na zujanje ose“.

Pedesetih i šezdesetih godina Italijani su kupovali vespe jer nisu imali dovoljno novca za auto, objašnjava dalje Verges.

Međutim, kad se talijanska ekonomija počela oporavljati, Talijanima, koji vole porodična putovanja, automobili su postali cjenovno pristupačniji. Tada počinje vespin pad, koji je naročito izražen osamdesetih godina.

U 21. vijeku počinje globalno oživljenje mitskog mopeda zahvaljući ponovno probuđenom entuzijazmu za vespin retro dizajn i, naročito, mogućnosti da se njome može brzo kretati kroz prometno zagušene gradove.

Proizvodi se i u Indiji

Proizvodnja, sada koncentrirana u Italiji, Vijetnamu i Indiji , od 58 hiljada modela prodanih 2004. narasla je na 170 hiljada lani.

Vespa je i dalje legendarna“, govori Marco Lambri, direktor dizajna u Piaggiu. “Ona predstavlja najbolje u italijanskom dizajnu i inženjerskoj genijalnosti koja je aeronautičku tehnologiju primijenila u stvaranju mopeda kojim se možete posvuda kretati“.

Ona je ikona talijanskog stila, elegantna i smiješna u isto vrijeme“, rekao je Piaggiov direktor marektinga Davide Zanoli.

Kako bi proslavili njezin 70. rođendan, stotine ljubitelja vespe okupilo se ovog vikenda u Pontederi pokraj Pise, gdje se moped proizvodi neprekidno od 1946.

Među njima je bio i Carlo Bozzeti, predsjednik milanskog kluba fanova vespe i ponosni vlasnik šest modela iz različitih razdoblja.

Koristim se jednom svaki dan, za posao, praznike, zabavu“, kaže taj 59-godišnjak. “Vespa je dio mog života 40 godina“. (24sata.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,