Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Pogledajte “prvi pravi leteći automobil” koji bi se za tri godine trebao naći na tržištu

Preuzmite sliku

Popularno

Firma iz Kalifornije, čiji osnivač nikad dosad u životu nije napravio ni cestovni automobil, tvrdi da će na tržište 2025. godine pustiti “prvi pravi leteći automobil”.

Tvrtka Alef Aeronautics iz San Matea u Kaliforniji, odlučila je biti prva koja će na tržište izbaciti električni leteći automobil. Cilj im je naprav iti to u naredne tri godine, a nedavno su predstavili koncept tog vozila, nazvan Alef Model A.

Kao što je već navedeno, riječ je o električnom letećem automobilu s karoserijom prekrivenom mrežom ispod koje se skriva osam propelera. Njegovi propeleri zamjenjuju tradicionalne automobilske motore, omogućuju mu da uzleti ravno u zrak s konvencionalne ceste, bez potrebe za bilo kakvom specijaliziranom pistom.

Zanimljiv način letenja

Vrlo je zanimljivo to što se nakon polijetanja karoserija automobila naginje za 90 stepeni, tako da je gornji dio automobila okrenut prema naprijed, a propeleri onda jednostavno daju potisak prema naprijed.

Putnička kabina, međutim, okreće se oko osi i ostaje u vodoravnom položaju kako bi putnici mogli biti okrenuti prema naprijed tokom leta.

Cijena tog vrlo ambicioznog letećeg automobila trebala bi biti oko 300.000 dolara, a njegova isporuka trebala bi biti već 2025. godine, prema riječima Jima Dukhovnyja, osnivača Alef Aeronauticsa.

Alef Model A je nedavno predstavljen na konferenciji za medije u San Mateu u Kaliforniji, a ima autonomiju vožnje od 322 kilometra, odnosno autonomiju leta od 160 kilometara. Ipak, na nedavnom predstavljanju nije bilo probnog leta pa ćemo zasad Alefu morati vjerovati na riječ.

  • “Prvi pravi leteći automobil na svijetu”

    Dukhovny je vrlo ambiciozno Alef Model A opisao kao prvi pravi leteći automobil na svijetu, jer može voziti postojećom prometnom infrastrukturom i ne mora uzlijetati s posebno određenog područja, poput zračne luke.

    Leteći automobil mora biti automobil, što znači da može voziti normalnom ulicom i parkirati na normalnom parkirnom mjestu. Također bi trebao okomito uzlijetati, rekao je Dukhovny za BBC.

    Alef Model A dizajniran je za vožnju ulicama, okomito uzlijetanje kada je to potrebno i let iznad prometa, kao rješenje za problem gužvi na cestama, ističu iz firme Alef Aeronautics. U slučaju da naiđe na prepreku na cesti, potencijalno bi je mogao preletjeti i sletjeti nakon nje, a da se niti ne mora naginjati za 90 stepeni.

    Iz firme ipak dodaju da bi njihov leteći automobil mogao poletjeti samo u posebnim područjima, sugerišući da će morati blisko sarađivati ​​s saobraćajnim i zračnim vlastima kako bi dobili dozvolu za let.

  • Alef Model A ima i zanimljiv par leptir vrata, koja se otvaraju prema gore, a ne prema van, i jednostavnu unutrašnjost sjedišta u stilu trkaćih automobila. Kada leti bočno, tijelo prekriveno mrežom omogućuje prolaz zraka, održavajući ga laganim i dopuštajući mu da ostane u zraku bez ikakvih sigurnosnih problema, tvrde iz Alef Aeronauticsa.

    Nije to toliko komplikovano?

    Dukhovny je inače kompjuterski naučnik, dizajner softvera, zaljubljenik u naučnu fantastiku i poduzetnik koji je doskora vodio internet stranicu za igre na sreću pod nazivom Intellectual Casino. Drugim riječima, on nikad do sada nije napravio automobil.

  • Riječ je o letećoj limuzini Model Z koja bi trebala imati domet leta od 320 kilometara i domet vožnje od 640 kilomtara. CIjena koju mu predviđaju iznosi 35.000 dolara, što za leteći automobil s većim dometom i obzirom na cijene današnjih električnih automobila, zvuči posve nerealno.

    Ovo nije komplikovanije od Toyote Corolle. Naš cilj je osigurati da ima istu cijenu, kaže pak Dukhovny. (Zimo.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje