Nakon dugog iščekivanja, došlo je vrijeme za premijeru automobila koju mnogi čekaju. 

Audi A5 Sportback i A5 Avant premijerno predstavljeni
Foto: Audi | Novi model

Bila je to jedna od najduže odgađanih premijera. Audi A5 debituje na tržištu gotovo stoljeće nakon premijere svojih prethodnika. Tržište je moralo dugo čekati, ali sve ukazuje da se čekanje isplatilo. Brend iz Ingolstadta uložio je puno truda u svoj rad i stvorio “dva u jedan” u najboljem izdanju. 

A5 zamjenjuje A4. Prema novoj nomenklaturi marke, neparni brojevi odnose se na automobile s unutrašnjim sagorijevanjem, a parni na električne automobile. Tako se pod jednim imenom krije nasljednik popularnih A4 i A5 Sportback, ali i praktični karavan.

Nažalost, ljubitelji coupea i kabrioleta nemaju razloga za slavlje. Takve karoserijske verzije više nećemo vidjeti. Ni klasična limuzina neće biti u ponudi ovog modela.

Po čemu je A5 jedinstven?

Prije svega, stil je tipičan za brend. Ovdje možete vidjeti evoluciju dizajna koji je bio prisutan u trenutnoj generaciji modela A4 i A5 . Ali, ove karakteristične linije postale su “dinamičnije” i izgledaju mnogo privlačnije. Vrijedno je obratiti pažnju na bočnu liniju, koja uredno ističe blatobrane. Zanimljiv detalj su i kvake skrivene u liniji karoserije. Ovo je jedini model od nadolazećih novih proizvoda koji je opremljen takvim gadgetom.

Zadnji dio reinterpretira Audijeve ideje iz drugih modela. Tu je LED traka i mnoštvo reljefa, a cijela stvar izgleda jako dobro. Tako da sa sigurnošću možemo reći da će marka Ingolstadt u pogledu dizajna zadovoljiti svoje kupce.

Kako izgleda unutrašnjost?

Vozač je okružen s dva ekrana, ​​uključujući jedan zakrivljeni – zadužen za multimediju. Dodatni ekran pojavljuje se na strani suvozača. Dizajn same armaturne ploče je jednostavan i prijateljski nastrojen.

Nova generacija modela A5 je narasla. Duži je od prethodnika 67 mm i dugačak je 4.829 mm. Međuosovinski razmak također je povećan za čak osam cm. Sada iznosi 2.900 mm i to bi trebalo značiti znatno više prostora pozadi.

Koji se motori mogu naći u novom Audiju A5?

Ispod haube možemo naći benzinske, plug-in hibride, i dizel motore. Zapravo, na tržište stiže Audi S5, koji ima 367 KS iz 3.0 V6 motora. Ovo je blagi hibridni motor koji će omogućiti manevrisanje i parkiranje u električnom načinu rada. 

Ponuda benzinskih motora počinje s 2.0 TFSI. Ovdje dobivamo sljedeće varijante, većina njih s MHEV sistemom.

2.0 TFSI 150 KS
2.0 TFSI 204 KS Quattro
2.0 TFSI 272 KS Quattro

Ponuda dizelaša nije velika, ali bi trebala zadovoljiti kupce marke.

2.0 TDI
2.0 TDI quattro ultra
Oba imaju snagu od 204 KS i očekivano su znatno štedljiviji (0,4 l/100 km, zahvaljujući MHEV sistemu).

Ni s jednim motorom nećete dobiti ručni – svaki  Audi A5 imat će sedmostepeni DSG mjenjač.

Plug-in hibridi bi trebali biti jača strana ovog automobila. Ovdje je spojen 2.0 TFSI motor s električnim agregatom. Bit će dostupne dvije varijante.

2.0 TFSIe 299 KS
2.0 TFSIe 367 KS

Svaki od njih moći će preći do 100 km bez korištenja motora s unutrašnjim sagorijevanjem.

Prema informacijama, trebali bi se pojaviti u salonu u novembru ove godine, a cijene se očekuju oko 100 hiljada KM.