Subota, 20. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kako su Porsche i Ferrari srušili historijsku odluku Evropske unije

Preuzmite sliku

“Treba izmijeniti kompromis institucija EU o postepenom ukidanju motora s unutrašnjim sagorijevanjem za nove automobile i kombije do 2035.”, rekao je Thomas Schmidt, ministar u njemačkoj saveznoj državi Saskoj i čelnik Saveza automobilskih regija, prenosi Euractiv.de.

Evropski parlament je 14. februara na plenarnoj sjednici potvrdio odluku, ali bez uvjerljive većine: za je glasalo 340 zastupnica i zastupnika, 279 bilo je protiv, a 21 bez glasa.

Odmah su počeli kružiti kritični glasovi, naročito u Njemačkoj i Italiji, da je postavljeni rok preambiciozan i preuranjen. Konačnu odluku u utorak su trebali donijeti ministri za okoliš, ali je odgođena.

Njemačka agencija dpa navodi da je Evropska komisija pod pritiskom Njemačke odgodila glasanje.

Ekološko gorivo

Inicijativu je, prenosi dpa, pokrenuo ministar finansija Christian Lindner, lider Liberalne stranke (FDP), koji je tako podržao stavove moćne njemačke automobilske industrije uz napomenu da bi takva vozila bila izuzetak, ne pravilo.

“Nažalost, Evropska komisija nije se potrudila razmotriti izuzeće motora koji koriste ekološko gorivo”, rekao je.

  • Zeleni i SPD su prihvatili njegov stav koji je naišao na punu podršku Evropske pučke stranke (EPP). Budući da su Njemačka i Italija bile na prvoj liniji protivljenja, neki su mediji objavili da su Porsche i Ferrari srušili odluku Parlamenta i Vijeća. Priklonila im se Mađarska koja ima veliku autoindustriju u kojoj veliki udio čine njemačke, ali i francusko-talijanska firma Stellantis.

    Njemački ministar prometa Volker Wissing, također iz FDP-a, rekao je da EK mora iznijeti prijedlog kako se sintetička, e-goriva, mogu koristiti u motorima s unutrašnjim sagorijevanjem nakon 2035. godine.

    Nove tehnologije

    Proizvode se kombinovanjem hidrogena s ugljen- dioksidom koji se može dobiti iz atmosfere, smatraju se klimatski neutralnima ako se energija za proizvodnju njih i njihovih sastojaka može dobiti iz obnovljivih izvora.

    Kritičari smatraju da se sintetička goriva trebaju koristiti samo za neizbježna zračna i pomorska putovanja, dok bi njihovo korištenje kod velikog broja vozila bilo samo razbacivanje zelenom energijom.

    “Nije prihvatljivo da zemlja povlači datu riječ. Njemačka je odobrila dogovor”, rekao je Pascal Canfin, francuski europarlamentarac iz stranke predsjednika Emmanuela Macrona (liberali), prenosi Politico.eu.

    Ursula von der Leyen, predsjednica Evropske komisije, izjavila je da je principijelno bilo otvorenosti za nove automobilske tehnologije, “no da to također mora biti u ravnoteži s našim klimatskim političkim ciljevima”. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje