Ponedjeljak, 25. Maja 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Da li zimi zagrijavate motor automobila u mjestu?

Zimsko zagrijavanje automobila prije kretanja uobičajen je ritual za mnoge vozače, ali je sa tehničkog aspekta kod većine savremenih vozila – nepotrebno. I ne samo to, zagrijavanje motora u mjestu kada su temperature vazduha veoma niske može čak i da šteti vašem automobilu.

Kada se temperature spuste ispod nule, često ćemo u jutranjim časovima čuti buku koja dolazi od automobila čiji motori rade u leru. Stručnjaci navode da je u pitanju je stara navika koja datira iz vremena kada su svi automobili imali motore sa karburatorima. Tada je zagrijavanje motora na niskim temperaturama vazduha prije pokretanja vozila imalo smisla.

Danas svi noviji modeli imaju elektronsko ubrizgavanja goriva. Senzori mjere spoljašnju temperaturu i sistem prilagođava rad motora pa se smatra da je dovoljno da motor radi samo 30-60 sekundi prije polaska. Nakon toga može se započeti sa vožnjom jer će motor brže dostići radnu temperaturu ako je auto u pokretu, nego kada motor i dalje radi u leru.

Kada zagrijavate motor u leru tokom hladnih dana, ne samo što bez potrebe trošite gorivo, već se sa određenih komponenti motora spira ulje koje podmazuje pokretne djelove i spriječava njihovo oštećenje. Naime, benzinske motore pokreće mješavina vazduha i raspršenih čestica goriva koje isparava. Zbog niskih temperatura tokom zime, benzin sporije isparava, pa automobil automatski kompenzuje njegov manjak ubrizgavajući više goriva u mješavinu.

Jedna od karakteristika benzina je da je dobar rastvarač, što dovodi do toga da spira motorno ulje sa zidova cilindara motora, ako automobil zimi zagrijavate tokom dužeg perioda.

Navika da zagrijavamo motor automobila u mjestu datira iz vremena prije osamdesetih godina 20. vijeka, i upotrebe karburatora. Nakon toga, umjesto karburatora, počeli su da se koriste sistemi elektronskog ubrizgavanja goriva, tako da je zagrijavanje postalo izlišno, pa čak i štetno.

  • Postoji još jedan važan razlog zašto zagrijavamo automobil prije polaska. Tokom zime prijatnije nam je da sjednemo u toplu kabinu nego da se smrzavamo u vožnji dok se auto ne zagrije. Iako je period potreban za zagrijavanje putničke kabine kod savremenih vozila kraći nego prije, a neki modeli imaju i grijače u sjedištima, mnogi od nas i dalje voze starije automobile koji se sporije griju.

    Ipak, imajte na umu da bespotreban rad vašeg automobila u leru direktno utiče na kvalitet vazduha koji udišete i da je bolje istrpjeti malo hladnoće nego dodatno zagađivati vazduh koji je ionako lošeg kvaliteta.

    Što se tiče zamagljenih i zaleđenih stakala na vozilu, uvijek možete najprije da upotrebite magičnu krpu i strugač leda, prije nego što se usput vazduh iz ventilacionih otvora dovoljno zagrije i dovrši posao.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,