Postoji mnogo mitova o održavanju automobila, ali oslanjanje na provjerene informacije i redovan servis ključni su za dugovječnost i sigurnost vašeg vozila.

Zabluda ili istina? Nekoliko savjeta za pravilno održavanje vašeg limenog ljubimca
Foto: Freepik | Njega automobila je ključna

Pravilno održavanje automobila ključno je za njegovu dugovječnost i sigurnost, ali mnogi vozači i dalje vjeruju u brojne mitove.

U nastavku razbijamo neke od najčešćih zabluda i donosimo korisne savjete kako da vaš auto ostane u najboljem stanju.

Treba li grijati motor zimi prije vožnje?

- Zabluda: Motor se mora grijati nekoliko minuta prije kretanja.

- Istina: Moderni automobili s ubrizgavanjem goriva ne trebaju dugotrajno zagrijavanje. Najbolje je pokrenuti vozilo, sačekati 30 sekundi i krenuti laganom vožnjom kako bi se motor i ulje postepeno zagrijali.

Ulje treba mijenjati svakih 5.000 km

- Zabluda: Uvijek mijenjajte ulje svakih 5.000 km.

- Istina: Većina savremenih automobila može preći između 10.000 i 15.000 km prije zamjene ulja, ovisno o vrsti ulja i preporuci proizvođača. Ključno je koristiti kvalitetno ulje koje odgovara specifikacijama vozila.

Ručna kočnica se ne koristi ako je auto u brzini

- Zabluda: Ako ostavite auto u brzini, ručna kočnica nije potrebna.

- Istina: Ručna kočnica (ili parking kočnica) osigurava vozilo od kretanja, posebno na nagnutim površinama. Oslanjanje samo na mjenjač može dovesti do preopterećenja komponenti prijenosa.

Premium gorivo poboljšava performanse svakog auta

- Zabluda: Skuplje, premium gorivo daje više snage svakom automobilu.

- Istina: Samo automobili s visokim performansama, koji su dizajnirani za gorivo s visokim oktanskim brojem, mogu imati koristi od premium goriva. Za standardne automobile, korištenje skupljeg goriva neće donijeti nikakve značajne prednosti.

Klimu treba gasiti kako bi se štedilo gorivo

- Zabluda: Isključivanje klima uređaja značajno smanjuje potrošnju goriva.

-Istina: Klima može povećati potrošnju goriva, ali vožnja s otvorenim prozorima na velikim brzinama uzrokuje veći otpor zraka i može povećati potrošnju još više. Optimalno je koristiti klimu umjereno.

Gume treba pumpati na pritisak koji piše na samoj gumi

- Zabluda: Preporučeni pritisak guma nalazi se na gumi.

- Istina: Ta oznaka prikazuje maksimalni dozvoljeni pritisak, a ne preporučeni. Pravi pritisak guma nalazi se u priručniku vozila ili na naljepnici unutar vrata vozača. Nepravilno napuhane gume smanjuju sigurnost i povećavaju potrošnju goriva.

Kočione pločice treba mijenjati samo kad se potpuno istroše

- Zabluda: Kočione pločice treba zamijeniti tek kada počnu "zvučati" ili potpuno nestane materijala.

- Istina: Kočione pločice treba provjeravati redovno i mijenjati ih prije nego što postanu previše istrošene, jer vožnja s istrošenim pločicama može oštetiti diskove, što vodi skupljem popravku.

Pratite preporuke proizvođača, redovno provjeravajte tekućine, gume i kočnice, i nemojte vjerovati svemu što čujete.