Poznato je da je miješanje dizela i benzina veoma opasno, miješanje antifriza je također na listi, a čak i postavljanje običnih LED lampi može biti opasno.

Benzinski i dizel motori rade na različitim principima, a to je jedan od primarnih razloga zašto može biti opasno dodavanje benzina u rezervoar za dizel gorivo.
Sipanje benzina u dizel motor mnogo je štetnije nego obrnuto, a razlog je taj što benzin smanjuje podmazivanje i može uzrokovati oštećenje motora zbog različitog procesa paljenja, piše Revija HAK.
Svaki mehaničar će vam reći da u najgorem slučaju može doći do ozbiljnih kvarova na motoru koji su izuzetno skupi za popravku. Krenimo od hemijskog sastava i fizičkih svojstava benzina i dizela – dizel je gušći, uljniji i služi kao mazivo za dijelove dizel motora, dok je benzin lakši, isparljiviji i ne pruža isto podmazivanje.
Prilikom pokretanja dizel motora koristi se kompresijsko paljenje na način da se gorivo ubrizgava pod visokim pritiskom i pali zbog visokih temperatura koje nastaju kompresijom zraka u cilindru.
Ako mješavina benzina uđe u dizel motor, to može dovesti do prestanka paljenja i oštećenja dijelova motora kao što su klipovi, ventili i mlaznice.
Budući da benzin ne daje dovoljno podmazivanja (razrjeđuje dizel gorivo), mogu se pojaviti problemi s radom pumpi visokog pritiska i brizgaljki u dizel motorima. Benzin će se prerano zapaliti u cilindru, zbog visoke kompresije u dizel motorima, a to može uzrokovati kucanje i oštećenje klipova i cilindara.
Ako slučajno sipate dizel u vozilo sa benzinskim motorom (što je teže izvodljivo zbog dizajna "pištolja"), to gorivo je teže i uljanije od benzina i potonut će na dno rezervoara jer je dizel teži od benzina.
Istaknimo i kako različiti hemijski sastavi benzina i dizela mogu potaknuti koroziju u komponentama dizel motora. Ako pogriješite pri punjenju, nemojte paliti motor, već odmah pozovite profesionalni servis ili odvezite vozilo u servis da isprazne rezervoar za gorivo. Iz predostrožnosti, ako će vozilo koristiti manje iskusna osoba, možete kupiti posebne navlake ili adaptere koji sprečavaju takav scenario.
Nedostatak antifriza u sistemu za hlađenje motora i dodavanje pogrešnog tipa također može dovesti do problema. Miješanje različitih vrsta antifriza može dovesti do hemijskih reakcija i oštećenja rashladnog sistema, a može doći i do stvaranja pjene, što smanjuje efekat hlađenja. Iako je boja najčešći način prepoznavanja vrste antifriza, to možda nije slučaj jer proizvođači mogu koristiti različite boje.
Najčešći antifrizi na tržištu su plavi i crveni, koji koriste različite vrste aditiva za zaštitu motora od korozije, smanjenje stvaranja kamenca i poboljšanje prijenosa topline. Plavi antifriz najčešće koristi anorganske aditive (može biti i zeleni), ali ima kraći vijek trajanja (do dvije godine ili 50.000 km) pa se češće mijenja, a smatra se i manje pogodnim za moderne motore sa aluminijskim dijelovima.
Crveni antifriz koristi organske aditive, može biti narandžasti, ljubičasti ili roze, ima vijek trajanja do pet godina ili 250.000 km, pruža bolju zaštitu od korozije, posebno za aluminijske motore, i manje je štetan za okoliš. Postoji i hibridni tip antifriza koji kombinuje anorganske i organske inhibitore korozije, dolazi u žutoj, tirkiznoj ili narandžastoj boji i pruža dobru zaštitu od korozije za različite vrste metala. Rok trajanja je između prva dva tipa antifriza.
Postoji nekoliko drugih vrsta tečnosti protiv smrzavanja koje uključuju silikate, fosfate i organske kiseline. Ako dođe do miješanja, najbolje bi bilo isprati rashladni sistem i napuniti ga odgovarajućim antifrizom.
Ako sistem za hlađenje ima malo antifriza zbog isparavanja ili curenja i samo ga treba dopuniti, a nemate pravi pri ruci, rješenje je dodavanje destilovane vode, koja ne sadrži minerale ili nečistoće koje bi mogle uzrokovati nakupljanje kamenca ili koroziju u sistemu za hlađenje.
Antifriz u sistemu za hlađenje vozila je često već razrijeđen vodom u određenom omjeru, pa ako dodate destilovanu vodu, efikasnost antifriza će se smanjiti i tekućina će biti manje efikasna u zaštiti motora od smrzavanja u zimskim uvjetima i od pregrijavanja ljeti. Nemojte sipati običnu vodu u ekspanzioni rezervoar jer sadrži minerale, koji će uzrokovati stvaranje kamenca unutar sistema za hlađenje, što može začepiti radijator, vodenu pumpu i druge dijelove sistema.
Još jedno potencijalno mjesto za miješanje tekućine je rezervoar kočione tekućine, pa i u ovom slučaju treba biti oprezan. Glavni razlog je tačka ključanja – DOT 3, DOT 4, DOT 4 LV i DOT 5.1 su tečnosti na bazi sintetičkog glikola i mogu se miješati, za razliku od DOT 5 na bazi silikona, koji se nikada ne smije miješati sa drugim vrstama kočionih tečnosti jer to može dovesti do ozbiljnih problema u kočionom sistemu.
Stoga se ne smiju miješati tekućine s nižom tačkom ključanja, što može umanjiti ukupni kvalitet kočione tekućine i tako negativno utjecati na sigurnost vozila.
Naime, kočioni sistemi su zatvoreni i miješanje ili dopunjavanje može dovesti do problema s tačkom ključanja ili stvaranja mjehurića zraka, što može smanjiti efikasnost kočenja. Iako neki vlasnici vozila samoinicijativno dopunjuju ulje, preporučljivo je zamijeniti cijelu količinu ulja umjesto dopunjavanja.
Miješanje djelomično i potpuno sintetičkih i mineralnih ulja nije toliko opasno kao prethodno spomenute tekućine, ali je preporučljivo obratiti pažnju na viskoznost. Ako se nađete u situaciji da vam motor nema dovoljno ulja i nemate pravo ulje pri ruci, bit će manje štetno dodati drugu vrstu ulja nego voziti bez ulja. Iako će mnogi obratiti pažnju na naziv proizvođača, mnogo je važnije obratiti pažnju na specifikacije ulja.
Mineralna ulja su jeftinija i pružaju manju zaštitu, ali imaju i lošije performanse i utiču na potrošnju goriva, a najčešće se koriste kod starijih motora i vozila slabijih performansi. Djelomično ili polusintetička ulja su mješavina mineralnih i sintetičkih ulja i pružaju bolju zaštitu i performanse od mineralnih ulja, a cijene su negdje u sredini, dok su najskuplja potpuno sintetička ulja najrafiniranija ulja i pružaju najbolju zaštitu i performanse, imaju duže intervale zamjene i smanjuju potrošnju goriva. Pružaju najbolja svojstva na niskim i visokim temperaturama.
Šta ako primijetite da bateriji nedostaje tekućine?
Voda iz elektrolita s vremenom isparava, što dovodi do smanjenja nivoa tekućine. Budite oprezni jer se radi o tekućinama koje su opasne po ljudsko zdravlje. Pored zatvorenih baterija, postoje i baterije sa poklopcima ćelija koje zahtijevaju održavanje, što podrazumijeva provjeru nivoa tečnosti u svakoj ćeliji i dolivanje destilovanom vodom. Pazite na nivo destilovane vode koju dodajete i nikada ne dodajite običnu vodu, jer minerali mogu izazvati kamenac i koroziju u bateriji, smanjujući njenu efikasnost i životni vijek.
Mogu li se LED sijalice koristiti u starijim vozilima gdje nisu namijenjene i da li su vam jedine dostupne u određenoj situaciji? Osim vrlo vjerovatnog pojavljivanja greške na instrument tabli, problemi mogu nastati zbog različitih električnih otpora.
Glavni problem je snop, odnosno smjer svjetlosti, pa ako se LED sijalice ugrađuju u farove predviđene za halogene sijalice, velika je vjerovatnoća da će se snop svjetlosti raspršiti i zaslijepiti nadolazeće vozače, a također nemaju svjetlosni uspon na desnoj strani koji čini pješake vidljivijim.
Pravilnik o tehničkom pregledu vozila zabranjuje upotrebu neodobrenih sijalica, a za razne zamjenske LED sijalice potreban je certifikat. Inače, postoje samo dvije vrste LED dioda koje imaju evropsku homologaciju i one su jedine dozvoljene za ugradnju u farove.