Razvoj tehnologije toliko je brz da ga ljudi teško mogu pratiti, a još je gora stvar kada je u pitanju regulativa i dugotrajan proces donošenja zakona za neke nove tehnologije, što najbolje možemo vidjeti na primjeru regulative AI-a.
Jedna od stvari u budućnosti koju će također biti potrebno regulisati su autonomni automobili.
Današnji su zakoni pisani isključivo za vrijeme u kom se za volanom automobila morao nalaziti vozač, a iako su se na nekim tržištima zakoni počeli prilagođavati robo-taksijima, to nije slučaj u američkoj saveznoj državi Kaliforniji na čijim se ulicama već neko vrijeme voze automobili u kojima nema vozača.
Rupe u zakonu
Naime, zbog rupe u kalifornijskom zakonu o saobraćaju, policija ne može kazniti automobile u kojima nema vozača zbog prekoračenja brzine. Naime, u zakonu stoji da se može kazniti samo automobil u kom se nalazi vozač, piše Business Insider.
Ne može se izdati kazna za vozilo u pokretu ako se njime upravlja u načinu rada bez vozača, stoji u internoj poruci komandira policije u San Franciscu Billa Scota.
Dok se ne mogu kazniti za brzu vožnju, ova vozila ipak nisu imuna na kazne za nepropisno parkiranje tako da i kompjuteri moraju voditi računa o mjestu gde će se parkirati.
Ipak, dok u Kaliforniji, bar do sada, nisu vodili računa o robo-taksijima i zakonima koji bi se trebali odnositi i na vozila u kojima nema vozača, u drugim saveznim državama u kojima se testiraju robo-taksiji, zakoni su se prilagodili situaciji.
Tako u Teksasu i Arizoni postoji regulativa koja se odnosi i na autonomne automobile na koje se odnose zakoni kao i za vozila kojima upravljaju ljudi. Dakle, ako robo-taksi vozi brže od ograničenja, u tim državama i on bi trebao dobiti kaznu.