Navedene su vrijednosti za različite veličine guma i za prednje i stražnje točkove.

Kad se ljeti vozi, mnogi prvo pomisle na klima uređaj i kako ga ispravno koristiti. Međutim, nešto drugo često se zanemaruje, iako je ključno za sigurnost u vožnji: pravilan pritisak u gumama.
"Gume ne pucaju zbog same vrućine, nego najčešće zbog preniskog pritiska. Ako je pritisak prenizak, guma se jače deformiše (tzv. ‘rad hoda’) i pri tome se jako zagrijava. To može ozbiljno oštetiti karkasu gume, do te mjere da pukne. Ako se to dogodi na zadnjoj osovini, često dolazi do teških nesreća."
Kako pronaći ispravan pritisak u gumama
Prije dužih putovanja – pogotovo ako je automobil opterećen prtljagom – pritisak treba svakako provjeriti. Najbolje to učiniti u hladu, pri temperaturi od oko 20 °C, piše Fenix magazin.
Tablicu s ispravnim vrijednostima pritiska možete pronaći:
- u korisničkom priručniku vozila
- na okviru vozačevih vrata
- na poklopcu spremnika za gorivo
Tablica sadrži više stupaca – ovisno o tome vozite li sami, u paru ili s punim vozilom i prtljagom. Također su navedene vrijednosti za različite veličine guma i za prednje i stražnje točkove.
Protosal se najčešće izražava u kPa (kilopaskalima).
100 kPa = 1 bar.
Primjer: Ako je navedeno 330 kPa, potrebno je napumpati gumu na 3,3 bara.
Najlakše je koristiti automatske pumpne uređaje na benzinskim stanicama, gdje se može unaprijed postaviti željeni pritisak.
Ne zaboravite provjeriti i rezervnu gumu – ako je uopće imate. Mnogi moderni automobili danas umjesto nje imaju samo komplet za popravak Tirefit.
Ljetna vožnja s cjelogodišnjim gumama – da ili ne?
Teoretski, zimi namijenjene gume mogu se koristiti i ljeti.
Čak i na temperaturama iznad 20 °C stručnjaci ne vide odmah problem.
"Produženje zaustavnog puta očekuje se tek pri pravim ljetnim temperaturama oko 30 °C", kaže TÜV Süd.
Zato bi tokom aktuelnih vrućina vožnja sa zimskim gumama mogla biti rizična, jer mekša smjesa gume pogoršava vozna svojstva.
A šta je s popularnim cjelogodišnjim gumama?
One također imaju posebnu gumenu smjesu i profil koji predstavlja kompromis između ljetnih i zimskih uslova.
Tu Fabian Faehrmann iz ADAC-a umiruje:
"Cjelogodišnje gume su općenito konstruisane tako da funkcioniraju i pri visokim ljetnim temperaturama. Njihova konstrukcija i smjese prilagođene su širokom temperaturnom rasponu.”