Ford je označio kraj jedne ere – proizvodnja sportskog hatchbacka Focus ST službeno je završena.
Ford je obustavio proizvodnju legendarnog modela Focus ST. Posljednji primjerak sišao je s proizvodne trake u tvornici u Saarlouisu u Njemačkoj u petak, 26. septembra 2025. godine.
Iako se standardna verzija Focusa još uvijek sklapa, i ona će ubrzo otići u historiju, jer Ford u potpunosti obustavlja proizvodnju ovog modela u novembru. Narudžbe za sportski ST zatvorene su mjesecima ranije, pa je njegov kraj bio očekivan. Njegovo gašenje uslijedilo je samo nekoliko godina nakon što je iz ponude izbačena i manja Fiesta ST, dok je klasična Fiesta ugašena 2023. godine, a Mondeo godinu ranije.
Izvršni direktor Forda, Jim Farley, prošle godine je obrazložio ovakve odluke tvrdeći da kompanija na hatchbackovima ne ostvaruje profit, bez obzira na to što su imali veliki broj vjernih kupaca. Posljedice su vidljive – Fordov tržišni udio u Evropi sada iznosi tek 3,3 posto, manje od Hyundaija i Kije, koji imaju po 4 posto, piše Automania.
Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), Ford je u prvih osam mjeseci 2025. godine prodao 260.342 vozila, dok je Volkswagen isporučio gotovo tri i po puta više. Čak i Škoda je ostvarila skoro duplo bolji rezultat.
Nestanak Focusa ST pokazuje i širu sliku – evropsko tržište sportskih automobila na benzin se rapidno smanjuje. Strogi propisi o emisijama izbacili su Hondu Civic Type R, a modeli poput Hyundaija i20 N i i30 N ili Peugeota 308 GTi već su prošlost.
Opcije ipak postoje: Volkswagen i dalje nudi Polo GTI i Golf GTI/R, Cupra Leon, Audi S3 i RS3 Sportback, a u igri su i BMW M135i, AMG A35/A45 te Toyota GR Yaris, uz najave da bi se i GR Corolla mogla pojaviti u Evropi. Ipak, dolazak norme Euro 7 i planirana zabrana novih automobila s motorima na unutrašnje sagorijevanje od 2035. godine znače da benzinci sportskog karaktera postaju rijetkost.
Proizvođači nastoje entuzijaste privući električnim alternativama poput Abartha 500e, VW ID.3 GTX ili Peugeota E-208 GTi, ali jasno je da zlatna era sportskih hatchbackova ostaje iza nas.
Što se tiče tvornice u Saarlouisu, ona će nastaviti s radom do 2032. godine, uz očuvanje oko 1000 radnih mjesta. Iako će proizvodnja automobila uskoro stati, govori se o novim modelima – prije svega SUV vozilima, uključujući i novi model veličine Focusa, koji bi se trebao pridružiti Pumi i Kugi.
Ljubitelji Forda se ipak nadaju da će kompanija, barem djelimično, ostati vjerna tradiciji i ponuditi istinske automobile, a ne samo SUV-ove.