Četvrtak, 8. Decembar 2016.
Preuzmite sliku

Šta će se desiti ako 40 dana ne jedemo meso?

Većina ljudi, pogotovu na našim prostorima nije dovoljno informisano šta znači biti vegan, ili pak smatra da to nije zdravo za njihovo tijelo.

Svih 8 aminokiselina koje dobijamo iz mesa, mogu se nadomjesti iz sjemenki, povrća i voća. Velika polemika vodila se takođe oko vitamina B12, zakoji većina smatra da se može dobiti samo iz mesnatih proizvoda, međutim naći ćemo ga i u kikirikiju, susamu, suncokretu, bananama, sojinom sosu i drugim veganskim namirnicama.

U našoj zemlji vegetarijanstvo i veganizam je i dalje neka tema koju većina smatra nebitnom i uglavnom je zaobilaze. Vjerujemo da među čitaocima ima dosta onih koje će ovaj tekst na tu temu zainteresovati.

Vegeterijanski način ishrane je čak i ekonomičniji, pored toga što je mnogo zdraviji za svakog čovjeka. Jednostavno je, ukoliko se odlučite da izbacite iz svoje ishrane namirnice životinjskog porijekla, samo naprijed, polako, jer svaki početak je težak. Kada se oprostimo sa mesnim đakonijama i krenemo nekim drugim putem, prvo ćemo se susretati sa raznim promjenama na svom tijelu.

Prvo što ćemo vjerovatno primjetiti je mali gubitak težine. Istraživanja su pokazala da osobe koje su postale vegeterijanci smršaju oko 5 kg, što opet ne mora da znači, to sve varira od osobe do osobe. Pored gubitka težine promijeniće vam se i crijevna flora. Naučnici tvrde da je velika razlika između koncentracije crijevne mikroflore kod svaštojeda i kod vegeterijanaca.

Jednostavno sve te promjene uglavnom utiču povoljno na čovječiji organizam.

Smanjit ćete rizik od kancera

Svakog dana pojavljuju se činjenice i dokazi koliko meso utiče na pojavu raka u organizmu. Posljednje istraživanje svjetske zdravstvene organizacije pokazalo je da meso, kobasice i slanina isto toliko kancerogeno kao i cigarete, što je navelo dosta savjesnih ljudi da se zapitaju šta oni to sami sebi rade i svom organizmu.

Što je meso obrađenije, ono gore utiče na vaše zdravlje. Meso je uglavnom najčešći izazivač kancera crijeva.

Smanjit ćete rizik od srčanih bolesti

U crvenom mesu američki institut je akcenat stavio na karnitin, koji je veliki izazivač kardiovaskularnih bolesti. Naravno, tu je visok nivo masnoće koje ima i previše u mesu. Povećani nivo holesterola u vašem tijelu može dovesti do srčanih oboljenja, to je opšte poznato.

Onda možete sebi postaviti pitanje zašto sami sebi ne pomognete, kada ste u mogućnosti. Potrebno je samo malo bolje se informisati i rezultati će biti evidentni.

Ljudi koji u svojoj ishrani imaju namirnice samo biljnog porijekla imaju smanjen holesterol u krvi ido 35 %, iz prostog razloga, jer biljke sadrže samo male količine zasićenih masti i ništa holesterola.

Vlakna isto tako smanjuju loš holesterol, a opšte je poznato da ih biljke imaju u izobilju. Smanjene će vam biti šanse da dobijete dijabetes.

Crveno meso povećava rizik od dobijanja dijabetisa tipa 2. Životinjska mast i gvožđe koje unosimo iz namirnica životinjskog porekla negativno utiču na ćelije pankreasa i takođe remete naše funkcije insulina. To je odgovor svima onima, koji su se sada nasmijali, i pomislili kakve veze meso ima sa dijabetesom.

  • Naučno je dokazano da ljudi koji konzumiraju meso i njegove prerađevine imaju dva puta veće šanse da se nađu u borbi sa dijabetesom.

    Biti ćete bogatiji pravim proteinima

    Ukoliko se odlučimo da naša izhrana bude bazirana samo na nairnicama biljnog porijekla za proteine se ne moramo brinuti, jer će naše tijelo dobijati sve zdrave i potrebne proteine iz biljki.

    Biljke posjeduju dobre proteine, koji će vas štititi od hroničnih bolesti, a ukoliko se hranite mesom dobićete 1,5 puta više proteina, od količine koja je stvarno potrebna vašem organizmu.

    Sav protein, koji predstavlja višak u vašem organizmu, pretvoriće se u masti koje loše utiču i na vašu težinu i na povećanje rizika od raka i bolesti srca.

    Ostale prednosti

    Kada čovjek pređe na vegeterijanski režim ishrane primetiće mnoštvo pozitivnih promjena na sebi. Jedna od njih je i velika promjena na svojoj koži. Ukoliko je ranije bilo problema sa aknama, uslijediće nevjerovatna trasformacija.

    Koža vegeterijanca postaje sjajna i zdrava. Sljedeća promjena vidjeće se i po čovječijem snu. Dok je u ishrani preovlađivalo meso i mesne prerađevine san je dosta lošijeg kvaliteta. Osoba koja unosi mnogo mesa u svoj organizam, znatno će duže i nekvalitetnije spavati od onih koji su se okrenuli vegeterijanskom načinu.

    Kada u ishrani vladaju voće i povrće, kao i žitarice čovjek se jednostavno osjeća lakše i ispunjenije duhovno, takođe imaće mnogo više energije i elana za neke osnovne životne radnje.

    Albert Einstaein je i sam jednom rekao: “Ništa neće toliko pomoći ljudskom zdravlju niti povećati izglede za opstanak života na Zemlji kao prelazak na vegeterijansku ishranu.”

    Ljudi koju u svojoj ishrani imaju ubrojana mnoga vrsta mesa imaju dosta suvlju kožu i slabiji tonus mišića u odnosu na one koji su željeli da oplemene svoj organizam prelaskom na vegeterijanski režim ishrane.

    Ključne riječi: , ,