Četvrtak, 28. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Telekomi moraju imati ravnopravnu utakmicu s Viberom, Facebookom…

Preuzmite sliku

Telekomi moraju imati ravnopravnu utakmicu s OTT igračima kao što su Viber, Facebook i drugi koji ne podliježu nikakvim regulacijskim pravilima, kazao je Goran Kraljević član Uprave i izvršni direktor za pokretnu mrežu HT Eroneta u intervjuu za Večernji list.

  • Goran-Kraljevic-265x360
  • – Telekomunikacijski sektor je visoko konkurentan sa stalnim padom cijena proizvoda i usluga, a s druge strane sve većim potrebama za tehničkim i tehnološkim ulaganjima. Osim telekoma, konkurencija na tržištu su brojni alternativni operatori, ali i neizbježni globalni OTT igrači (Viber, WhatsApp, Facebook, YouTube…) koji su najveći korisnici infrastrukture, a trenutačno ne podliježu nikakvim regulacijskim pravilima. S druge strane, postoje inicijative i analize kojima se želi dodatno regulirati telekome u smislu liberalizacije pristupa mrežnoj infrastrukturi. Nužno će biti naći pravu ravnotežu u smislu regulatornog okvira koji bi omogućio ravnopravnu utakmicu svima, a s druge strane da se ne dovede u pitanje smislenost i isplativost ulaganja prvenstveno telekoma u mrežnu infrastrukturu kao prometne “autoceste” za sve napredne usluge digitalnog doba u kojem živim, kazao je Kraljević.

    Na pitanje kako se boriti u uvjetima kada prihodi od klasičnih telekom usluga padaju, Kraljević ističe da je potrebno drastično proširiti portfelj proizvoda i usluga kako bi se osigurali dodatni izvori prihoda koji će kompenzirati smanjeno korištenje “tradicionalnih” telekom usluga (govorne usluge, SMS itd.).

    – U tehničkom smislu to podrazumijeva transformaciju unutar dva tehnološka područja. Potrebno je s jedne strane izvršiti transformaciju i modernizaciju mreže, tj. izvršiti unapređenje infrastrukturnih sposobnosti kako bi HT Eronet bio konkurentniji i kako bi se omogućilo agilno uvođenje novih proizvoda i usluga, a s druge strane potrebno je izvršiti snažniji iskorak u smislu digitalne transformacije telekoma.Pojašnjavajući šta znači digitalna transformacija telekoma, Kraljević ističe da se telekomi moraju prilagoditi činjenici da Y i Z generacija počinju diktirati trendove i potrebe tržišta, a to su generacije odrasle s digitalnim tehnologijama, s internetom i mobilnim komunikacijama, koje su stalno umrežene i socijalno povezane.

    – Koliko je duboko svijet zakoračio u digitalno doba možemo, primjerice, ilustrirati kroz broj IoT (Internet of Things) uređaja spojenih na internet koji eksponencijalno raste i uskoro će višestruko premašiti broj ljudi spojenih na internet i broj ljudi općenito. Svi ti uređaji generiraju i ogromne količine podataka. Ogromne količine podataka generiraju i društvene mreže. Facebook dnevno generira više od 600 terabajta podataka i pohranjuje više od 30 milijardi dijeljenih informacija mjesečno itd. Svi ti podaci kriju veliku potencijalnu vrijednost koju treba istražiti i otkriti tehnologijama tipa Data Mining, Big Data itd. Naveo sam samo neke primjere sveprisutnog procesa digitalizacije. Na taj proces se, kao i na svaki drugi koji dubinski mijenja okruženje, može gledati kao na prijetnju ili priliku. Telekom na te procese mora gledati kao na priliku jer se otvaraju ogromni tržišni potencijali, istakao je Kraljević.

    Na upit o privatizaciji telekoma u Federaciji BiH o čemu ser sve više govori, Kraljević konstatira da će se to u nekom trenutku i dogoditi, a na vlasniku je da odredi optimalan trenutak za to uzimajući u obzir sve društvene i ekonomske aspekte te odluke.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje