Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Prezentovan projekat autoputa od Banjaluke do Splita

autoputkosovo
Preuzmite sliku

Autoputevi Republike Srpske“ provode aktivnosti na pripremi za izgradnju putnog pravca od Banje Luke prema Splitu, u dijelu koji prolazi kroz RS. Direktor ovog javnog preduzeća Dušan Topić rekao je na jučeršanjoj prezentaciji da bi trasa budućeg autoputa trebalo da ide od čvora „Glamočani“, preko Kola i platoa Manjače te dalje zapadno od Mrkonjić-Grada do mjesta Baraći, prema međuentitetskoj granici s Federacijom BiH.

Osim RS-a, interes za igradnju ovog putnog pravca do Spilta izrazila je i Federacija BiH, potvrdio je direktor „Cesta FBiH“ Filip Vujeva, koji je i prisustvovao jučerašnjoj prezentaciji u Banjoj Luci te ukazao na privredni značaj izgradnje ove saobraćajnice.

“Nadam se da će ovaj projekt u skorije vrijeme zaživjeti i svima donijeti pozitivne rezultate”, kazao je Vujeva.

Dužina putnog pravca Banja Luka-Split iznosi 186,1 kilometar, a najveći dio trase, dužine 99,2 kilometra vodi preko teritorije RS-a. Kroz Federaciju BiH trebalo bi da bude izgrađeno oko 65 kilometara, a kroz Hrvatsku, do čvora „Čaporice“, ukupno 21,9 kilometara.

Topić je potvrdio da je interes za učešće u realizaciji ovog infrastrukturnog projekta kroz RS do sada iskazalo nekoliko evropskih i regionalnih kompanija, ali najodlučniji u namjeri da priču dovedu do kraja, zasad su predstavnici kineske kompanije „Sinohidro“, sa kojima su predstavnici „Autoputeva RS“ vodili ozbiljne i konkretne razgovore u proteklih nekoliko mjeseci.

“Kineska kompanija već je osigurala podršku kineske „Eksim“ banke da kreditnim aranžmanom podrži izgradnju ove soabraćajnice”, rekao je direktor „Autoputeva RS“ Dušan Topić.

Fiinansijska procjena je, kazao je, da bi izgradnja dionice kroz RS trebalo da košta oko milijardu i po eura, ali će se izgradnja odvijati u dvije faze kako bi se osigurala sredstava za gradnju.

Ministar saobraćaja i veza RS-a Nedeljko Čubrilović, koji je, između ostalih, prisustvovao današnjoj prezentaciji ove saobraćajnice, je rekao da izrada projektne dokumentacije i osiguravanje sredstava traju vremenski dva puta duže od samog vremena gradnje ove dionice.

“Ako se zna da je vrijeme gradnje ovog projekta pet do sedam godina, onda treba desetak do 12 godina da se osigura odgovarajuća projektna dokumentacija i finansijska konstrukcija”, dodao je Čubrilović. (Nezavisne.com)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: