Četvrtak, 28. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Svako slovo na parfemu je bitno: Znate li šta znače ove oznake na njima?

Preuzmite sliku

Volite parfeme i svakodnevno ih stavljate? Onda zagledajte svaku bočicu koju imate ili koju namjeravate da pazarite i pogledajte koju od ovih oznaka ima, a mi vam otkrivamo njihovo značenje.

Uvijek biste da lepo mirišete, ali niste sigurni koja nota vam najbolje pristaje, a ni šta govore sve one oznake na bočicama? Evo kako da odaberete svoj miris i budete sigurni koji kvalitet ćete dobiti za novac koji dajete.

EDC – Eau de Cologne, kolonjska voda, ima najmanje nota u sebi, tek dva do četiri odsto, i visok procenat alkohola. Miris će trajati sat do dva, dakle, koliko novca, toliko muzike.

EDT – Eau de Toilette, toaletna voda, ima malu koncentraciju mirisne note parfema, od pet do 20 odsto. Mnogo je slabije postojanosti u odnosu i na parfem i na parfemsku vodu, ali ako je toaletna voda original, obično se ne razlikuje mnogo od parfemske vode. Ipak, miris će se na vama zadržati tek tri sata.

EDP – Eau de Parfum, parfemska voda, sadrži od 10 do 30 odsto mirisne note, slabije je koncentracije od parfema i prilično jeftiniji od njega. Kao i EDT, ima pumpicu, a uz njega ćete lijepo mirisati pet do osam sati.

Čist parfem – Pur Parfum, ima najveću koncentraciju mirisa, najpostojaniji je i najskuplji. Obično je u manjim pakovanjima i retko koji ima pumpicu. Ako na sebe stavite pravi parfem, mirisaćete dan i noć.

Neke parfemske kuće koriste, recimo, 15-procentnu koncentraciju u parfemskim vodama, dok neke istu tu koncentraciju koriste u toaletnim vodama, tako da odnos kvaliteta i cijene zavisi od brenda do brenda. Kod nekih parfemska i toaletna voda mirišu različito, ipak, kod većine identično, samo je koncentracija drugačija.

Fl. Oz. – Fluid Ounce je tečna unca, odnosno mjera za tečnost, naročito na pakovanjima iz Amerike. Jedna unca je isto što i 29,57 ml, 1,7 fl. oz. je 50 ml, a 3,4 fl. oz. je 100 ml.

A kako bi u šarenoj ponudi pronašli baš svoju omiljenu mirisnu notu, upoznajte osnovne vrste mirisa.

1. Orijentalni

To je miks nota mošusa, ambera, cimeta, jaka i bogata aroma koja ide uz ekstravagantne i misteriozne dame. Ovi mirisi su simbol moći, elegancije i luksuza, idealni za noć. Primjer: „Dior“ „Midnight Poison“

2. Drveni

Ovu kombinaciju sandalovog drveta, začina, kedra nose ozbiljne žene jedinstvenog stila i šarma. Idealan je za zimske dane. Primer: „Donna Karan“ „She Wood“

3. Citrusni

Sladunjavi aromatični mirisi omiljeni su među djevojkama jer odražavaju poljetnost, sreću i razdraganost. Odlični su za svaki dan. Primjer: „Calvin Klein“ „One“

4. Cvijetni

Dodir cvijeća i voća, recimo, ljiljana, ruže, ljubičice, jasmina, pomorandže, manga, osvježavajuć je i lagan, idealan za proleće i ljeto. Primer: „Burberry“ „London“. (zena.blic.rs)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,